Oblasť
|
Politik
|
Hodnoty
|
KDH
Pri úseku, ktorý napríklad bol teraz rozhodnutý Ružomberok, pol roka vyhodnocovala Národná diaľničná spoločnosť od februára minulého roka, pol roka do leta tie ponuky, ktoré tam boli.
J. Figeľ nesprávne uvádza mesiac aj čas, v ktorom sa mali otvárať a vyhodnocovať obálky ponukami. Kvôli námietkam účastníkov sa obálky otvárali až v marci 2012. Vyhodnocovanie ponúk trvalo od 5. marca 2012 do 13. júna 2012. To znamená, že medzi otváraním obálok a vyhodnotením ubehlo niečo viac ako t...
KDH
Filiálka. Možno 26 štúdií bolo robených od 70.rokov, na mnohých z nich finančne participovala EK a európske inštitúcie.
Demagog.sk nezistil koľko štúdií týkajúcich sa Filiálky malo byť od 70. rokov urobených a ani či na nich mali finančne participovať EK a európske inštitúcie. Výrok preto hodnotíme ako neoveriteľný.Dopravno-urbanistická štúdia projektu TEN-T 17 neuvádza, koľko presne bolo vykonaných štúdií. Avšak na ...
SMER-SD
Vy ste rozbehli projekt Filiálka a zabudol na to, že nikdy tento projekt EÚ neschválila ako taký, čiže nebolo jasné, že ho vôbec bude schopná preplatiť a štúdia uskutočniteľnosti, ktorá sa nakoniec vyhodnotila za vás ukázala, že neufinancovateľný a že to Únia nikdy nepreplatí.
Je pravdou, že boli identifikované viaceré riziká, ktoré ohrozovali schválenie projektu zo strany EK. Išlo predovšetkým o otáznu vhodnosť, účelnosť a udržateľnosť projektu, predlžovanie procesu, ako aj chýbajúce stavebné povolenia. Železnice SR vyhlásili tender na ministrovania J. Fig...
KDH
Rozhodnutia typu ružomberský úsek, kde štvrtý vyhráva ako pri mýtnom tendri, nie prvý, nie druhý, nie tretí, štvrtý. Váhostav.
Je pravdou, že podobne ako pri mýtnom tendri, tak aj v prípade ružomberského úseku vyhrala najdrahšia ponuka a lacnejšie tri ponuky boli zo súťaže vyradené.Podobný výrok ohľadom rozhodnutia v ružomberskom úseku, sme overovali už v minulosti (O5M12, 10. februára 2013).Ružomberský úsek diaľnice D1 med...
KDH
Viete, aký mala Ficova prvá vláda program na výstavbu diaľníc? Ta ambícia bola 361 km začať. 361. Viete, koľko z toho sa podarilo za 4 roky začať? Menej než tretinu.
Tvrdenie J. Figeľa potvrdzuje Program pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 – 2014, kde je v časti vyhodnotenie plnenia programu prípravy a výstavby do roku 2010 uvedené:"Program výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 –2010 predpokladal, že bude...
KDH
Som veľmi rád, že tých 56 km beží, lebo to je reálna ľudská robota, vyše 4 tisíc pracovných miest.
O práci pre viac ako 4000 ľudí informovalo Ministerstvo dopravy začiatkom roka 2012. Ide však len o plány, resp. odhady Ministerstva dopravy a skutočný stav vytvorených pracovných miest, v súvislosti s výstavbou 56 kilometrov diaľnic, nevieme overiť relevantným zdrojom. Prezentácia dostupná na ...
KDH
Viete, koľko by sme splácali za PPP? Vyše 600 miliónov ročne. Iba za tie tri balíky by sme platili ročne 30 rokov túto sumu.
Podobný výrok sme overovali už v minulosti (V politike, 6. marca 2012).Ešte v marci roku 2009 prišiel konzultant Svetovej banky Juraj Mesík s výpočtom, že diaľnice formou troch balíkov PPP projektu vyjdú Slovensko na približne 18 miliárd eur. Slovensko malo po dobu 30 rokov ročne platiť súkromným in...
KDH
My sme vlastne spustili za rok a pol 56 km vo výstavbe.
Podobný výrok sme overovali už v minulosti (Na telo, 11. novembra 2012). Takisto ako vtedy, aj dnes ho na základe rovnakého odôvodnenia hodnotíme ako pravdivý. Uvádzame výpočet diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré zahájila (sú v realizácií) vláda I. Radičovej (od júla 2010).V...
KDH
Keď sme nastupovali, tak čerpanie v rámci operačného programu, ktorý je najväčší, má vyše 3 miliardy eur, bolo na úrovni 11 %. My sme to potiahli za rok a pol, mám aj presnejšie číslá, sme to potiahli na úroveň 29 %. A čo sa týka kontrahovania, pretože zazmluvnenie je to, čo znamená financovanie, zdedili sme 23% úroveň, teda štvrtinovú v polčase celého obdobia a odovzdávali sme 55%. Viete, aká je teraz? 60%.
Ján Figeľ neuvádza presné čísla v úrovni kontrahovania, ktoré po vláde R. Fica zdedila vláda I. Radičovej, hoci na druhej strane, uvádza správne správne čísla kontrahovania na konci vlády I. Radičovej a v súčasnosti. V prípade čerpania OPD uvádza správne číslo, ktoré zdedila vláda I. Radičovej, no n...
SMER-SD
My keď sme prišli na ministerstvo, sme mali zablokovaný operačný program Doprava. Za 8 mesiacov sa nepodarilo odblokovať odkedy to zablokovala Únia tento operačný program.
Podľa informácií na stránke Ministerstva dopravy, bolo financovanie z prostriedkov EÚ pozastavené v auguste 2011. K odblokovaniu, teda k opätovnému spolufinancovaniu projektov OPD z eurofondov, podľa portálu ministerstva došlo v júni 2012, teda približne tri mesiace po nástupe novej vlády v apríli 2...
KDH
Poslal (riadiaci orgán žiadosť o preplatenie 5,4 milióna euro diaľnicu pri PB), ale opakujem, ide o platby, o zmeny zmluvy, dodatky, ktoré boli súčasťou diela za Ľubomíra Vážneho.
Je pravdou, že takmer 5,4 milióna eur, ktoré EK vyhodnotila ako neoprávnené výdavky sú platby navyše, ktoré sú súčasťou diela D1 Sverepec- Vrtižer, ktoré sa budovalo aj odovzdalo za ministrovania Ľ. Vážneho.Tlačová správa Ministerstva dopravy, 20. februára 2013:"Európska komisia oznámila ministerstv...
SMER-SD
Riadiaci orgán pod vedením pána Figeľa požiadal o preplatenie týchto neoprávnených výdavkov, čo je jasné z tejto listovej dokumentácie a na základe auditu, ktorý odhalil, že časť tých platieb, konkrétne tých 5,4 milióna, bolo neoprávnených, Brusel pozastavil platby (stavba diaľnice pri Považskej Bystrici, pozn.).
Tlačová správa Ministerstva dopravy, 20. februára 2013:"Európska komisia oznámila ministerstvu dopravy prerušenie uhrádzania priebežných žiadostí o platbu listom v piatok 15. februára. Dôvodom sú výsledky národného auditu č. A441 z roku 2012. Ten zistil závažné nedostatky pri overovaní oprávneností ...
KDH
My sme zaviedli obmedzenia tam, kde kamióny zneužívali sieť na prechádzanie druhou alebo treťou triedou.
Za pôsobenia J. Figeľa došlo k obmedzeniu na cestách 2. a 3. triedy pre nákladné automobily nad 12 ton, na tých úsekoch kde dochádzalo k obchádzaniu mýta. Toto riešenie bolo kompromisom rokovaní Česmadu a Ministerstva dopravy. Ministerstvo dopravy za pôsobenia J. Figeľa pôvodne uvažovalo o plošnom z...
SMER-SD
Konkrétne cesty prvej triedy sú z 50 % v nevyhovujúcom stave.
Program opráv a údržby ciest I. triedy na roky 2013 až 2017: "Dĺžka ciest I. triedy vo vlastníctve štátu je 3 185,720 km, z toho Slovenská správa ciest spravuje 3 183,892 km. Priemerný vek krytu vozovky (obrusných vrstiev) je 40 rokov a podiel úsekov s krytom vozovky za hranicou...
KDH
O tých projektoch na cestách prvej triedy sme nielen že komunikovali, ale veľmi konkrétne diskutovali priamo na Národnom monitorovacom výbore. Vtedy v decembri v Košiciach za rok 2011.
Záznam z VIII. zasadnutia Monitorovaceho výboru pre Operačnný program Doprava 2007-2010 potvrdzuje výrok J. Figeľa. Prezentovanie a diskusia s Národným monitorovacím výborom prebehla 15.-16. decembra 2011 v hoteli Yasmin v Košiciach. Na tomto zasadnutí prebehla diskusia a prezent...
SMER-SD
Faktom však zostáva, že už 7. 12. 2011 vás upozornila Európska komisia, že tieto projekty nevyhovujú parametrom na financovanie Európskej únie. Vy ste do apríla 2012 sa nezmohli ani na to, aby ste im odpovedali.
Minister dopravy hovorí o upozornení z decembra 2011. Demagog.sk nezistil znenie upozornenia a ani tlačovú správu, ktorá by hovorila o takomto upozornení. J. Počiatek sa odvoláva na listovú dokumentáciu medzi Ministerstvom dopravy a EK. Minister dopravy by mal najskôr zverejniť údajné listy, na zákl...
KDH
Spustili sme z eurofondov modernizáciu opravu zastaralých 40 mostov na cestách prvej triedy.
Ján Figeľ neuvádza správny počet mostov, ktoré sa majú modernizovať cez eurofondy. J. Figeľ uvádza staré číslo z marca 2011. Koncom roka 2011 už podľa oficiálneho výstupu Ministerstva dopravy ide o celkovo 45 mostov. Vzhľadom na to, že ako bývalý minister dopravy pod ktorým sa projekty pripravili, b...
KDH
Pretože ten druhý balík znamenal 570 km modernizovaných ciest.
V rámci projektov, ktoré naplánoval rezort pod vedením Jána Figeľa, sa mala modernizácia ďalších 570 km ciest I. triedy uskutočniť v rokoch 2012 a 2013. Potvrdzuje to Výročná správa Ministerstva dopravy 2011, výstavby a regionálneho rozvoje z mája roku 2012 (.pdf, s. 20). "Tento a budúci r...
KDH
V roku 2010 sme spustili projekt, ktorý predtým bol pripravovaný, ale ani neodštartovaný mojim predchodcom na modernizáciu ciest prvej triedy. Ak sa cez rok bežne v predchádzajúcom desaťročí opravilo modernizovalo zhruba 60 - 70 km ciest prvej triedy v priemere, tak v roku 2010 to bolo 103 km z eurofondov.
V roku 2010 Ministerstvo dopravy pripravilo resp. finalizovalo projekt modernizácie ciest 1. triedy, no samotné vyše sto kilometrov zrekonštruované cesty boli zrekonštruované až v roku 2011. J. Figeľ uvádza správny objem opravených ciest 1. triedy, no nesprávne uvádza roky, kedy reálne projekt začal...
KDH
Pán minister, keď nastúpil, sa pochválil výsledkami auditu za rok 2011. No veď toto bol výsledok tých zmien, ktoré sme zrealizovali, lebo audit je vždy od leta do leta a nastúpila nová vláda, takže sa podarilo za 2,5 mesiaca to, čo zdedila po nás.
KDH
Pri železničných tendroch za vašej prvej vlády bolo veľmi vážne podozrenie z korupcie.
Ide o kauzu tendra modernizácie železničnej trate Zlatovce - Turčianska Teplá. ŽSR vyhlásili verejnú súťaž v decembri 2009. SITA, 23. februára 2012:"Viac ako dva roky trvajúci železničný tender na modernizáciu 12-kilometrovej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá sa ďalej predlžuje....
KDH
My keď sme začínali audit za rok 2010 znamenal 80 výhrad. Dokázali sme ich vysvetliť, eliminovať nie všetky, ale veľkú väčšinu, 24 asi ostalo.
KDH
Práve že tam (projekt opravy ciest 1. triedy, pozn.) išlo nielen o asfalt, nielen, samozrejme, keď sú výmoly, keď sú výtlky, tak to súvisí aj s povrchom vozovky. Ale o bezpečnostné prvky, vodorovné, zvislé značenie. O signalizácie, napríklad teploty, to všetko bola súčasť tých projektov, ktoré Slovensko realizovalo v 2010.
J. Figeľ sa opäť zmýlil v roku, kedy mali byť cesty 1. triedy spolufinanocaním z EÚ zdrojov modernizované v rámci projektu „Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. tried“. Tento projekt sa mal a naďalej má uskutočňovať v rokoch 2011 až 2014. V roku 2010 sa tento projekt len pripravil a na...
SMER-SD
Som rád, že sa nám to podarilo obhájiť, tie dva, ktoré pán Figeľ spomínal ( Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. tried v Trnavskom a Nitrianskom regióne a Košickom a Prešovskom regióne, pozn.)
V oficiálnej tlačovej správe ministerstva sa uvádza, že EK nezastavila čerpanie eurofondov pre dopravné projekty, pretože sa zlepšila implementácia projektov. Celkovo je v súčasnosti zakontrahovaných takmer 2,3 miliardy eur (viac ako 60 % alokácie OPD - Operačný program Doprava). Následkom obno...
KDH
V roku 2011 sme spustili 4 ďalšie balíky z eurofondov, z toho dva boli aj zrealizované v krajoch Košickom, Prešovskom, Nitrianskom a Trnavskom, ale boli pánom ministrom zastavené v krajoch Banskobystrickom, Žilinskom a Trenčianskom.
Ján Figeľ uvádza nesprávny rok kedy sa začali realizovať, resp spustili dva balíky projektov Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. tried v Trnavskom a Nitrianskom regióne a Košickom a Prešovskom regióne. Plán dokončenia týchto projektov je až rok 2013. Na druhej strane je prav...