DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Ján Figeľ

KDH

My sme zaviedli obmedzenia tam, kde kamióny zneužívali sieť na prechádzanie druhou alebo treťou triedou.

Deravé slovenské cesty a spomalené dialnice - 25.02.2013
Pravda

Za pôsobenia J. Figeľa došlo k obmedzeniu na cestách 2. a 3. triedy pre nákladné automobily nad 12 ton, na tých úsekoch kde dochádzalo k obchádzaniu mýta. Toto riešenie bolo kompromisom rokovaní Česmadu a Ministerstva dopravy. 

Ministerstvo dopravy za pôsobenia J. Figeľa pôvodne uvažovalo o plošnom zákaze nákladných automobilom nad 12 ton na cestách 2. a 3. triedy. Zámer zakázať túto dopravu bol súčasťou návrhu (.doc, "podateľňa") zákona Ministerstva vnútra SR podaného do podateľne NR SR 29. apríla 2011. Po nesúhlase a následnom rokovaní Česmadu a Ministerstva dopravy sa obe strany dohodli, na len čiastočnom zákaze prejazdu nákladných automobilom nad 12 ton, na tých úsekoch ciest druhej a tretej triedy, kde podľa Ministerstva dopravy dochádzalo k obchádzaniu mýta.

Novela Zákona o cestnej premávke bola schválená 8. júla 2011.

Súčasná vláda R. Fica opäť uvažuje nad úplným zákazom nákladných automobilov nad 12 ton na cestách 2. a 3. triedy. 


Dátum zverejnenia analýzy: 24.02.2013
success
error