Je pravdou, že podobne ako pri mýtnom tendri, tak aj v prípade ružomberského úseku vyhrala najdrahšia ponuka a lacnejšie tri ponuky boli zo súťaže vyradené.
Podobný výrok ohľadom rozhodnutia v ružomberskom úseku, sme overovali už v minulosti (O5M12, 10. februára 2013).
Ružomberský úsek diaľnice D1 medzi Hubová - Ivachnová má stavať Váhostav-SK s partnermi. Ponuka, čo sa týka ceny, bola skutočne až štvrtá. Prvá bola talianska firma HANT BA DS+ INC s ponukou 207,5 mil.€ . Druhé boli Inžinierske stavby Košice + TuCon Žilina za 215,4 mil.€ . Tretie Dúha Prešov+ Impregilo (tiež Talianska spoločnosť) za 224,9 mil.€ a až štvrtý bol Združenie Čebrať (Váhostav – SK Žilina + OHL ŽS) za 227,26 mil.€ .
Vedúci oddelenia marketingu Inžinierskych stavieb Pavol Peško uviedol, že dôvodom pre zrušenie ponuky jedného z uchádzačov bola "cena niektorých objektov (ktorá) bola niekoľkonásobne nižšia ako cena za dané objekty ponúknutá ostatnými uchádzačmi. Napríklad u jedného objektu bola cena za daný objekt o 90 % nižšia ako bola cena ostatných uchádzačov za ten istý objekt."
Podľa analytika inštitútu INEKO Petra Goliáša by štát mal svoje rozhodnutie jasne vysvetliť v podrobnej analýze.
"Vylúčenie ponúk z dôvodu, že boli lacnejšie, pričom rozdiel oproti cene víťazného uchádzača nie je zásadný, totiž vyvoláva podozrenia z neférového prístupu a nehospodárnosti pri nakladaní s verejnými prostriedkami.“
Neúspešné firmy Hant a Inžinierske stavby Košice, sa plánujú sa odvolať.
Mýtny tender vyhrala najdrahšia ponuka SanToll a lacnejšie tri ponuky boli vyradené. Ide teda o podobný finálny výsledok tendra, kedy najdrahšia ponuka vyhrala a tri lacnejšie boli vyradené.
"Národná diaľničná spoločnosť s víťazom spoločnosťou SanToll podpísala zmluvu v utorok. Ide o firmu, ktorú založili členovia konzorcia SanToll - Ibertax. Ich ponuka je oproti najlacnejšej drahšia o 221 miliónov eur (6,66 miliardy korún). ...Európska komisia žiada dodatočné informácie o tendri na elektronický systém výberu mýta. Ako tvrdí jeden zo súťažiacich, komisii poslal podnet. Nepáčilo sa mu, že Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyradila zo súťaže troch záujemcov a súťažila iba jedna ponuka - najdrahšia."
"Zvíťazilo konzorcium, v ktorom sa zúčastnila francúzska spoločnosť Sanef cez spoločnosť SanToll a bratislavská firma Ibertax. Jej pozadie zatiaľ nie je známe. Práve Ibertax má byť spoločnosťou, ktorá projekt finančne podporí. Dvojica si za projekt zapýtala najvyššiu cenu, 716 miliónov eur. O 186 mil. € viac ako bola najnižšia ponuka."