Oblasť
|
Politik
|
Hodnoty
|
SMER-SD
Myslím si, že pán Dzurinda to jasne naznačil, že zvyšovanie DPH je cesta, ktorá je cestou získavania zdrojov do štátneho rozpočtu.
Vyjadrenie aké spomína R. Fico sme nenašli.Podarilo sa nám nájsť vyjadrenie Ivana Štefanca z novembra 2011: "Keď budeme musieť robiť nejaké opatrenia v daňovej oblasti, rozhodne nie v priamych daniach, priestor je len na nepriamej strane," zdôraznil. Nemalo by však ísť o zmeny v dani z pridanej hodn...
SMER-SD
My sme, pani redaktorka, pomohli tejto pravicovej vláde schváliť rozpočet. Keby sme im nepomohli schváliť rozpočet, tak dnes je provizórium, lebo už neboli schopní ani rozpočet schváliť, a peniaze by boli podstatne drahšie.
Aj napriek skutočnosti, že väčšina poslancov strany Smer-SD zahlasovala proti návrhu zákona o štátnom rozpočte, vďaka absencii jej 17 poslancom pri záverečnom hlasovaní sa kvórum (najnižší počet hlasov nevyhnutný na schválenie zákona) znížilo zo 76 hlasov na 67 hlasov a preto návrh zákona preš...
KDH
Za minulý rok narástol zhruba alebo o vyše 11 % aj vďaka novým nástrojom, aj vďaka novému prístupu, som presvedčený, že to je o využívaní miestneho potenciálu, dalo to prácu vyše tisíc ľuďom s tým, že sa využívajú naše vody, naše kúpele, krásna príroda, bohatá kultúra, história, toto treba posilniť.
Nepodarilo sa nám nájsť žiadny údaj o tržbách turizmu za rok 2011. ...
SMER-SD
Ako je možné, pán predseda, že cena plynu išla o 16 % hore za 18 mesiacov?
R. Fico nešpecifikuje, o ktoré konkrétne tarify sa jedná, a či porovnáva ceny plynu pre domácnosti, pre priemyselných odberateľov alebo nejaký vážený priemer. Na ilustráciu predkladáme ceny SPP pre domácnosti podľa jednotlivých tarifov (objem spotreby). Ceny za rok 2010 boli platné od 1.januára 2010...
SMER-SD
Priemerný dôchodok je dnes starobný okolo 350, 360 eur, to je priemerný.
Podľa oficálnych údajov Sociálnej poisťovne bola k 31. decembru 2011 priemerná výška starobného dôchodku 362,08 Eur. ...
SMER-SD
Ako je možné, že Slovensko má najvyššie tempo zdražovania v celej EÚ, pričom príjmy ľudí sú naozaj jedny z najnižších v EÚ?
Keďže Róbert Fico aj v minulosti poukazoval na mieru inflácie, kde vychádzal z informácií o medziročnej inflácii, predpokladáme, že aj v tomto prípade hovorí o inflácii medziročnej, ktorá podľa údajov databázy Eurostat dosiahla v novembri 2011 úroveň 4,8%. Slovensko má podľa Eurostatu najvyššiu mier...
SMER-SD
Ako je možné, že v rokoch 2006 a 2010 reálne mzdy nikdy neklesali, stále stúpali.
Pri hodnotení výroku sme vychádzali z indexu reálnej mzdy zamestnanca v hospodárstve ("príjmy ľudí") a inflácie podľa metodiky HICP:2005 2006 2007 2008 2009 2010 Index reálnej mzdy 106,3103,3 104,3 103,3 101,4 102,2 Rast reálne...
SMER-SD
Ale už sú na 14 % je nezamestnanosť. Ten počet nezamestnaných je už dnes 400 tisíc, ktorí sú nezamestnaní.
ÚPSVR za mesiac december 13,59% eviduje 399 800 uchádzačov o prácuNezamestnanosť podľa údajov Štatistického úradu SR za 3.kvartál 2011 13,1% a priemerne za 1. až 3. kvartál 2011 13,4%. Dáta Eurostat-u uvádzajú zatiaľ najnovšiu hodnotu 13,5%, a to za mesiac november 2011....
SMER-SD
My sme nikdy nespájali zákonník práce s nezamestnanosťou. Nikdy.
Predstavitelia strany Smer-SD v oficiálnych vyjadreniach, týkajúcich sa novelizácie Zákonníka práce v roku 2007 presadzovali najmä záujem zvýšiť ochranu zamestnancov a nie záujem znížiť nezamestnanosť. Novelou Zákonníka práce v roku 2007 sa riešilo napr.: spresnenie právnej úpravy závislej ...
SMER-SD
To naozaj mám teraz, pán predseda, konfrontovať vás, Ivetu Radičovú a všetkých, ktorí ste vykrikovali, že ten zákonník práce, ktorý teraz ste prijali, ten zlý, ten neoliberálny, prinesie desäťtisíce nových pracovných miest. Všetci ste to opakovali dokola.
Iveta Radičová pre Aktualne.sk 10.2. 2011: "Zákonník práce nie je najdôležitejší faktor tvorby zamestnanosti, je len nápomocný. Máme vyše 14 percentnú nezamestnanosť. Preto hľadáme spôsoby, overené v krajinách EÚ, ktoré zvýšia pružnosť tvorby pracovných mies." Minister Mihál po schválení novely...
SMER-SD
Fakt je ten, že kým rebríček chudoby za našej vlády alebo v rebríčku chudoby za našej vlády Slovensko vyzeralo veľmi dobre, tak v rebríčku chudoby sa teraz súčasná vláda a súčasné Slovensko prepadlo takmer úplne na spodok.
R. Fico by mal najskôr upresniť aký rebríček chudoby má na mysli. Z uvedených meraní nie je zrejmý prepad v rebríčku chudoby "takmer na spodok".Ak vychádzame Human development report, ktorá meria chudobu cez Viacrozmerný index chudoby MPI (meria prístup k čistej vode, palivo na prípravu st...
SMER-SD
Predovšetkým si pripomeňme hlavný sľub vlády Ivety Radičovej, za ktorý zodpovedá aj KDH, a to je sľub, že sa zvýši životná úroveň.
Iveta Radičová na predvolebnej tlačovke 16.marca 2010 hovorla o prioritách strany v predvolebnej kampani a o oblastiach riešení nasledovne:"Chcela by som zdôrazniť, že podľa SDKÚ-DS, určujúca téma pre rok 2010 a následné obdobie je pre Slovensko a občanov Slovenska zlepšovanie kvality života,&n...
SMER-SD
Uvedomme si jednu vec, že v roku 2009 sme mali prepad hospodárskeho rastu mínus 5 %.
Eurostat uvádza prepad slovenského HDP v roku 2009 o 4,9%....
KDH
Za tejto vlády podľa Štatistického úradu vzniklo vyše 50 tisíc nových pracovných miest.
Štatistický úrad uvádza štvrťročné údaje o stave zamestnanosti, preto pri overovaní tohto výroku Jána Figeľa vychádzame zo stavu zamestnanosti v 2. kvartáli 2010 (čas tesne pred nástupom vlády I. Radičovej) a 3. kvartáli 2011, ktorý je zatiaľ najnovším údajom o počte zamestnaných osôb na Slovensku.2...
KDH
Ak to bude tak ako je dnes, že napríklad 59, iba 59 osôb v aktívnom veku zo sto na Slovensku má zamestnanie, tak je to oveľa menej než napríklad v Čechách, v Českej republike asi 65, ešte viac menej než v Rakúsku, kde je 72 a to celé znamená veľkú nerovnováhu medzi tým, čo potrebujeme pre napríklad verejné financie, pre reálny rozvoj, a na druhej strane ako zodpovednosť štátu alebo systému za tých, ktorí nemôžu pracovať alebo už nemôžu, hendikepovaní a podobne.
Nepodarilo sa nám nájsť aktuálne štatistiky, nakoľko eurostat, svetová banka aj OECD na svojich stránkach uvádzajú údaje iba po rok 2010.Podľa eurostatu malo na Slovensku v roku 2010 prácu 64,6% populácie vo veku 20 - 64 rokov. V susednej Českej republike to bolo 70,4% a v Rakúsku 75%.Uvedené čísla ...
SMER-SD
Vďaka zastaveniu PPP projektov a zastaveniu výstavby diaľníc, lebo je to reálne zastavená výstavba diaľníc, došlo o prácu 5 až 7 tisíc ľudí v stavebníctve.
Presné čísla, ktoré by mali dostatočnú výpovednú hodnotu o poklese zamestnaných v stavebníctve z dôvodu pozastavenia výstavby diaľníc, nevieme zistiť. Uvádzame však reakcie na pozastavenie PPP projektov zo strany veľkých stavebných firiem. Aktuality.sk, 17.jún 2010:"Prezident Doprastavu Dušan M...
KDH
My sme dosiahli čerpanie už na úrovni 25 %, to znamená, 8 % za 3 roky a plus 17 za 1,5 roka.
SITA z dňa 17. januára 2012: "Z celkovej alokovanej sumy 11,498 mld. eur Slovensko ku koncu minulého roka vyčerpalo 2,877 mld. eur, čo je 25,02 %. V porovnaní s 30. júnom 2010, pred výmenou vlády, keď využívanie eurofondov bolo na úrovni 8,39 %, za jeden a pol roka čerpanie vzrástlo o 16,63 percentu...
KDH
Vy nemôžete kritizovať čerpanie eurofondov, lebo keď sme nastúpili do vlády, bolo na úrovni 8 % po 3 rokoch.
SITA z dňa 17. januára 2012: "Z celkovej alokovanej sumy 11,498 mld. eur Slovensko ku koncu minulého roka vyčerpalo 2,877 mld. eur, čo je 25,02 %. V porovnaní s 30. júnom 2010, pred výmenou vlády, keď využívanie eurofondov bolo na úrovni 8,39 %, za jeden a pol roka čerpanie vzrástlo o 16,63 per...
SMER-SD
Pri eurofondoch sa nepodarilo, to boli veľké vyhlásenia pani Radičovej aj pána predsedu, že presunú peniaze z jednoho programu do druhého programu, tak sa málo čerpá, že s tým EK vôbec nesúhlasila.
Realokáciu eurofondov schválila vláda uznesením č.73 2.februára 2011. Malo ísť o presun finančných prostriedkov z operačných programov Informatizácia spoločnosti, Výskum a vývoj, Vzdelávanie a Zamestnanosť a sociálna inklúzia do operačného programu Doprava. Výsledkom malo byť dofinancovanie výs...
KDH
11.novembra bolo odovzdané stavenisko, respektíve zahájená výstavba pri Martine, takisto následne v 11-km úseku pri Prešove. Je na stavbároch, na firmách, kedy v akej intenzite zahajujú výstavbu, ale ta reálne je už odovzdaná na stranu zhotoviteľa.
Čo sa týka úseku pri Martine Dubná Skala - Turany 11. novembra 2011 bol položený základný kameň čo sa dá považovať za začiatok výstavby a stavebných prác. Podobný scenár nastal aj v prípade úseku pri Prešove Fričovce - Svinia, keď bol 24. novembra 2011položený z...
SMER-SD
Tak, plánuje 1 m3 betónu za 22 eur (v prípade výstavby PPP projektu, pozn.), napríklad Váhostav a pritom trhová cena je 50 až 66 eur. Zoberme si trhovú cenu betonárskej ocele. 600 eur má Váhostav a trhová cena sa pohybuje na úrovni okolo 1300 eur za tonu, čiže dnes je úplne evidentné, že firma aby vyhrala tento tender, išla pod cenu, sama vie, že to nevie postaviť za tieto peniaze
Výrok sa nám overiť nepodarilo....
KDH
Takže neboli to iniciatívne dodatky. V žiadnom prípade. Žiadne práce sa nerobili navyše, my sme nič neobjednávali, nič nové nepreplácali. (ohľadne cesty Kysuce a Orava, pozn.)
Či sa jednalo o iniciatívne dodatky sa nám nepodarilo overiť. ...
KDH
Čo sa týka cesty Kysuce a Orava, bola dokončená v roku 2009, vami slávnostne strihaná páska, s množstvom nezaplatených faktúr. Za 16 miliónov eur.
Otvorenie cesty Nová Bystrica - Oravská Lesná bolo 10. novembra 2008.SITA z dňa 13. januára 2012: "Podľa obsahu dohody zhotoviteľ cesty z Novej Bystrice do Oravskej Lesnej s pôvodnou zmluvnou cenou 75 mil. eur po tom, čo koncom roka 2009 odovzdal komunikáciu do užívania, žiadal od cestárov ako inves...
KDH
Stará záležitosť v tunele alebo spory okolo tunela v Bratislave Sitina, ktorej stavala japonská firma Tai Sei konsorcium so Skanskou mal pre spory vytvorenú medzinárodnú komisiu, ktorú založil váš kolega, môj predchodca vo funkcii. Jednomyseľne táto komisia podporila toto riešenie, aby sme nečelili ďalším súdnym konaniam, pretože Slovensko by ich prehralo.
Ján Figeľ hovorí o prípade kedy sa NDS sporila s konzorciom Taisei-Skanska o úroky a nedostatky pri výstavbe tunela Sitina. Podľa hovorcu MDVRR SR M. Krajčoviča bola vytvorená "medzinárodná komisia" českých a slovenských právnikov, ktorá mala v tomto prípade plniť mediačnú úlohu. Hovorca Krajčovič t...
KDH
Je to o normách, o technickom dozore a samozrejme o tom, že akonáhle by tam išlo niečo nefér, tak ani komisia nám to nepreplatí a samozrejme všetko je pod verejnou kontrolou. Dnes sa už zmluvy zverejňujú, predtým nebolo možné ani vedieť, čo sa podpísalo a s kým.
Zmluvy rezortu Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sú uverejňované v Centrálnom registri zmlúv.Zmluvy sa zverejňujú "podľa § 5a zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení zákona č. 546...
KDH
Výsledky nie sú pod reálnu cenu, výsledky ak sa prepočítavajú na kilometer alebo na európske pomery sú európske ceny. Naozaj v priemere zhruba 8 až 10 miliónov eur na km na D1, to sú európske pomery.
Z medializovaného výskumu Ředitelstva silnic a dálnic ČR vyplýva, že priemerná cena diaľnic vo vybratých európskych krajinách sa pohybuje v rozmedzí 6-13 mil. eur v nížinách a pahorkatinách, 12-26 mil. eur v hornatom teréne, 23-70 mil. eur pri stavbe tunelov a 24-79 mil. eur pri budovaní mostovÚseky...
SMER-SD
Druhý príklad, cesta medzi Oravou a Kysucami. Opäť cesta bola odovzdaná za nás v roku 2008 alebo 2009 si nepamätám, opäť prišli a pýtali 16 miliónov eur. Bez akéhokoľvek súdneho rozhodnutia ministerstvo dopravy vyplatilo teraz v decembri podpísanú zmluvu na 16 miliónov doplatok, už 9,1 milióna eur doplatili.
Otvorenie cesty Nová Bystrica - Oravská Lesná bolo 10. novembra 2008.SITA z dňa 13. januára 2012: "Podľa obsahu dohody zhotoviteľ cesty z Novej Bystrice do Oravskej Lesnej s pôvodnou zmluvnou cenou 75 mil. eur po tom, čo koncom roka 2009 odovzdal komunikáciu do užívania, žiadal od cestárov ako inves...
SMER-SD
Tunel Sitina, nebol postavený za nás, bol postavený za vlády Mikuláša Dzurindu, bolo k nemu obrovské množstvo dodatkov. Keď sme nastúpili do vlády, pýtala Skanska od nás 20 miliónov eur, my sme odmietli preplatiť tieto práce, ktoré podľa nás neboli objednané a bola to suma navyše. Prišiel pán predseda Figeľ, 20 miliónov bez súdneho rozhodnutia okamžite vyplatil Skanskej, kde je ešte prepojenie Skanskej s nejakými ľuďmi z ministerstva dopravy.
Stavebná časť tunela bola dokončená v decembri 2005. Uvedenie stavby do prevádzky bolo v júni 2007.Hnonline.sk, 29. septembra 2011: "Bratislavský tunel Sitina sa predraží. Štát neuspel v jednom zo svojich najväčších sporov proti konzorciu firiem Taisei-Skanska DS. Do zajtra im musí za túto stavbu do...
SMER-SD
Máme už 18 mesiacov za sebou a po 18 mesiacoch konštatujeme plný profil 9 km, polprofilu 4,5 km a nejakých 14 km cesta medzi Košicami a Milhosťou.
Uvádzame výpočet diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré zahájila (sú v realizácií) vláda I. Radičovej (od júla 2010).V roku 2010 bolo zahájených v plnom profile 14,190 km a v polovičnom profile 5,210 km diaľnic.- R4 Košice - Milhosť 14,190 km- D1...
SMER-SD
Potom sa robí úsek, ktorý sme celý my pripravili, to boli Košice - Milhosť, celé pripravené, zadokumentované, v podstate začali iba stavebné práce, inak sa nikde nerobí.
Úsek R4 Košice - Milhosť s dĺžkou 14,190 km, vysúťažili a zadokumentovali ešte za vlády R. Fica, ale zmluvu už podpísal J. Figeľ. Inými slovami zmluvný začiatok výstavby je od augusta 2010.Časť výroku o úseku Košice - Milhosť hodnotíme ako pravdivý, pretože vláda I. Rad...
SMER-SD
Momentálne sa stavebné práce na diaľniciach vykonávajú iba na úseku, kde je Studenec, Jablonové, Janovce, to je úsek 9 km a asi 4,5 km ten polprofil, ako povedal pán predseda.
Ak vychádzame z dostupných informácií z Národnej diaľničnej spoločnosti tak status v realizácií majú nasledovné úseky:- R4 Košice - Milhosť 14,190 km- D1Jablonov - Studenec (druhý profil) 5,210 km- D1Jánovce - Jablonov 9,000 km- D1Dubná Skala - Turany 16,450 km-&nb...
SMER-SD
Pokiaľ si dobre pamätám, tak práve to bola vláda Ivety Radičovej, ktorá hneď po príchode zastavila dva dobre pripravené projekty na výstavbu 105 km diaľnic, ide o severný úsek od Žiliny až po Košice s odôvodnením, že to vraj je nejaké drahé a rôzne podobné argumenty, o ktorých určite ešte dnes tu budeme hovoriť.
Je pravda, že po nástupe vlády I. Radičovej došlo k zrušeniu PPP prijektov - PPP 1 a 3 v dôsledku čoho došlo k zastaveniu vykonávania prípravných prací v podstate na celom úseku D1 medzi Žilinou a Prešovom. Minister dopravy J. Figeľ však argumentuje tým, že k zastaveniu neprišlo keďže výstavba sa ...
SMER-SD
Plus k tomu pridávam 50 km R1, pretože celá R1 medzi Nitrou a Zvolenom bola pripravená, zafinancovaná, rozostavaná, jednoducho to bol náš totálne od začiatku až do konca tento celý projekt.
R. Fico si prípravu R1 nesprávne privlastnil. Na stránke PR1BINA.sk sa o vzniku projektu píše: "Samotná príprava projektu začala už v roku 1993 a následne prechádzala schvaľovacími procesmi. Uznesením vlády SR č.415 zo dňa 9.6.1998 bol cestný ťah „Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská B...
KDH
Tohto roku sú ďalšie pred finále súťaže, napríklad pri Ružomberku, časť úseku pri Levoči, tunel Višňové s prídavným úsekom 13 km je už tiež vo verejnom obstarávaní, teraz vo februári pôjde obchvat Žiaru nad Hronom.
Verejné obstarávanie D1 Hubová - Ivachnová pri Ružomberku je v štádiu otvárania ponúk. Vzhľadom na námietky niektorých uchádzačov proti súťažným podmienkam, ktoré prešetrí na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO), je otváranie ponuk odložené na neurčito. Minister dopravy J. Figeľ hovorí o n...
KDH
O istotách hovorí viac pán kolega Fico, ale jedna z nich mala byť diaľničná sieť, respektíve prepojenie Bratislava - Košice v roku 2010.
Róbert Fico sa naozaj, ako uvádza zdroj TASR z 12.júla 2007, vyjadril spôsobom, že cieľ dostavby diaľničného prepojenia Bratislavy a Košíc severnou trasou do roku 2010 je realizovateľný. Bratislava mala byť spojená s Košicami jedným systémom diaľnic a rýchlostných komunikácií s výnimkou tunelu...
KDH
Sme zahájili výstavbu na 56 km. Z toho 5 km, aby bolo presnejšie, v polovičnom profile, je to nebývalá dynamika, ktorá súvisí aj s tým, že bolo treba dostať do procesu výstavby D1 úseky a samozrejme ďalšie na rýchlostných cestách, menovite na R4.
Uvádzame výpočet diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré zahájila (sú v realizácií) vláda I. Radičovej (júla 2010).V roku 2010 bolo zahájených v plnom profile 14,190 km a v polovičnom profile 5,210 km diaľnic.- R4 Košice - Milhosť 14,190 km- D1Jablonov - Studenec (druhý profil...
KDH
Ten rozdiel je tak enormný, že nám konsoliduje verejné financie, dáva do poriadku štátny rozpočet a zároveň ľuďom prácu na 4 úsekoch, ktoré už spomínam viackrát, ten rozdiel je 700 miliónov eur len na stavebných nákladoch.
Podobný výrok sme overovali už v minulosti viackrát (Na telo, 6. novembra 2011).J. Fígel hovorí o štyroch úsekoch budovanej dialnice D1, ktoré boli pocas minulej vlády súcastou 1.balíka PPP projektov.náklady PPP v mil.eurpredpoklad pred tendromsumy (predpokladaných)* vítazov tendra ús...
SMER-SD
Tu je predstaviteľ politickej strany, ktorá má plnú mieru zodpovednosti za to, že máme za posledných 8 rokov najvyššiu nezamestnanosť.
Štatistický úrad, Eurostat aj ÚPSVaR má odlišné štatistiky. Pre porovnanie a relevantnosť uvádzame údaje všetkých troch zdrojov. Ficov výrok nie pravdivý vo vzťahu ku žiadnemu zdroju. Najviac sa blíži pravdivosti vzhľadom na mesačnú štatistiku ÚPSVaR. Miera nezamestnanosti podľa nej bola v dece...
SMER-SD
Ja som opozičný líder, tu je predstaviteľ politickej strany, ktorá má plnú mieru zodpovednosti za to, že máme najväčšie zdražovanie v EÚ.
Ak vychádzame z údajov databázy Eurostat o medziročnej inflácii, meranej harmonizovaným indexom Európskej únie, podľa najnovších údajov, dosiahla na Slovensku v novembri 2011 v rámci EÚ najvyššiu úroveň 4,8 %. Nutné dodať, že rovnako ako Slovensko, túto hodnotu inflácie dosiahlo tiež Spoj...
KDH
Keď počas svojej vlády hovoril, že ľudí sa kríza nedotkne. Alebo zamestnanosti pribudlo v roku 2009 a 10 160 tisíc nezamestnaných pribudlo, pritom ste hovorili, že ľudí sa kríza nedotkne.
(TASR 2. novembra 2010) "Odmietame, aby ľudia na Slovensku platili za chyby, ktoré urobili špekulanti na Wall Street. To je základná filozofia vlády SR. Podmienkou je, že sa nedotkneme jedinej koruny na sociálne programy a nedotkneme sa jedinej koruny, ktorá pôjde na podporu podnikania na Slove...
SMER-SD
Lebo zákonník práce a nezamestnanosť nemajú nič spoločné. Nič.
KDH
To preto hovorím, lebo táto metóda je používaná v západnej Európe ako osvedčená, výsledky musia zodpovedať normám slovenským a európskym a všetko je vymožiteľné. (Žltý Fidik, pozn.)
sorry s tymto nepomozem,, pozerala som aj nejake stranky v anglictine, ale nic co by podporilo jeho tvrdenie som nenasla...
KDH
Tu sa nezhodneme a okrem toho tam boli ďalšie problémy, ktoré vyšetruje aj policajný zbor, o 500 miliónov eur posunuté čísla z večera do rána tak, aby to vyzeralo porovnateľné.
Ján Figeľ hovorí o prípade, keď bola na ministerstve dopravy tesne pred voľbami zvýšená cena diaľníc. Figeľ tvrdí, že toto zvýšenie prebehlo pomocou použitia nepresnej analýzy budúcej znehodnotenia peňazí (inflácie), keď splátky počítali s infláciou na úrovni 6%, pričom Ministerstvo financií počíta ...
SMER-SD
Za dva roky sa postavilo 50 km diaľníc. Takéto tempo tu ešte nikdy nebolo. Je to kvalitne postavená cesta, pretože 30 rokov sa musí o ňu starať ten, kto ju postavil, potom na to je ešte 15-ročná záruka, úplne iná kvalita ako v prípade stavieb, ktoré napríklad ide tendrovať súčasná vláda.
Na odovzdanie 50 km diaľníc R. Fico upozorňoval aj v minulosti.Uvádzame vystavané (odovzdané) diaľnice za posledné 2-3 roky (2008 - 2010), ktoré zazmluvnila vláda R. Fica, začali stavať počas vlády R. Fica (od 4 júla 2006) a boli dokončené aj po skončení jej funkčného obdobia, kompletný výpočet je n...
SMER-SD
Tak si teda urobme tu inventúru. V programovom vyhlásení vlády v rokoch 2006 - 2010 sme prisľúbili, že odovzdáme 90 km diaľníc a rýchlostných komunikácií. Odovzdali sme 145 km rýchlostných komunikácií a diaľnic.
Tento výrok patrí v podaní R. Fica k jedným z najobľúbenejších v prípade témy diaľnic. R. Fico v minulosti hovoril už o 150 km aj o 147 km odovzdaných diaľníc. My sme podľa NDS napočítali vždy len 78km resp. 83 (po započítaní prelomových dátumov) (bez rozšírenia D1 v úseku BA-TT čo r...