SMER-SD
Pokiaľ si dobre pamätám, tak práve to bola vláda Ivety Radičovej, ktorá hneď po príchode zastavila dva dobre pripravené projekty na výstavbu 105 km diaľnic, ide o severný úsek od Žiliny až po Košice s odôvodnením, že to vraj je nejaké drahé a rôzne podobné argumenty, o ktorých určite ešte dnes tu budeme hovoriť.
Je pravda, že po nástupe vlády I. Radičovej došlo k zrušeniu PPP prijektov - PPP 1 a 3
v dôsledku čoho došlo k zastaveniu vykonávania prípravných prací v podstate na celom
úseku D1 medzi Žilinou a Prešovom.
Minister dopravy J. Figeľ však argumentuje tým, že k zastaveniu neprišlo keďže výstavba sa ešte ani nezačala,doteraz sa vykonávali len prípravné práce. V prípade prvého balíka PPP vypršala platnosť koncesnej zmluvy a teda zanikla. V prípade tretieho sa vláda rozhodla stavať tento
úsek pomocou inej formy financovania ako PPP, s tým, že tunel Višňové
sa má začať stavať budúci rok.
Vláda I Radičovej argumentovala taktiež možnosťou úspory až 700 mil. Eur pri zrušení PPP projektov pripravených Smerom-SD.
Náklady na výstavbu týchto štyroch úsekov
pri ich realizácii prostredníctvom PPP projektov dosahovali spolu 1129,9
mil. eur. 1.balík PPP projektov bol kvôli nedodržaniu zmluvných
podmienok zrušený na jar 2011 a v lete boli vyhlásené nové tendre pre
výstavbu spomínaných úsekov. Zo získaných údajov po uzavretí verejného
obstarávania je odhadovaná úspora nákladov až 697 mil.
eur.