Oblasť
|
Politik
|
Hodnoty
|
SMER-SD
A potom je tam ešte podstatná vec, a to je vnímanie sporiteľa a jeho finančnej gramotnosti a sklonu k riziku, ktoré podľa posledných prieskumov Focusu ešte niekedy z jesene jednoznačne hovoria o tom, že to je vo veľmi zlom stave.
Samotný prieskum agentúry Focus na stránkach dostupný nie je, ale informácie o výsledkoch výskumu priniesla napríklad agentúra SITA. O tom, že mnohí sporitelia nemajú skúsenosti s investovaním, nevedia presne do akého typu fondov z hladiska rizika investujú a nie sú rizikovému investovaniu naklonení...
SMER-SD
Návrh z Ministerstva práce išiel iný, oni chceli zachovať garancie iba v konzervatívnom fonde, kde je iba 5% sporiteľov a chceli v tých zvyšných zvyšovať poplatky.
Samotný návrh z Ministerstva práce sa nám nájsť nepodarilo. V správe agentúry SITA sa uvádza, že ministerstvo plánuje zachovať a zvýšiť garancie v konzervatívnom fonde. V článku portálu sme.sk sa však neuvádza, či ministerstvo navrhuje výlučné zachovanie garancií v tomto fonde. Súčasťou návrhu je aj...
MOST-HÍD
A potom sa stali tieto opatrenia, resp. sa snažili, aby ľudia dvakrát odišli z toho systému (bývalá vláda z druhého piliera, pozn.).
Prvé otvorenie druhého piliera schválila vláda R. Fica v auguste 2007, pričom možnosť vystúpiť mohli sporitelia využiť v prvom polroku roku 2008.Z piliera vtedy vystúpilo takmer 100-tisíc sporiteľov. Vstúpilo doň 14 821 ľudí. Vláda schválila opätovne možnosť vystúpiť z druhého piliera od 15. novembr...
MOST-HÍD
Určite si myslím, že politická zhoda je urobiť ten systém teraz opačne, tzn., že automaticky vstup mladých ľudí s možnosťou výstupu. Pokiaľ niekomu sa to nebude páčiť. Ale to je veľmi dôležité, lebo doteraz to bolo opačne a čo je, z môjho hľadiska čo bol najväčších, alebo jeden z najväčších útokov na druhý pilier, bola tá doba porovnávania výnosov.
Zákonom č. 555/2007 .Z. z. (.pdf), ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. (.pdf) o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa účasť mladých ľudí v druhom pilieri od začiatku roku 2008 stáva dobrovoľnou.Mladí ľudia, ktorí sa narodili po 31. dec...
SMER-SD
Pamätáte si určite aj na náš, ale bez, myslím si, že na eure, čo sme zásadného akože urobili, to bolo zavedenie eura, tam zhoda väčšinová bola.
Hlasovanie poslancov NR SR z dňa 28. októbra 2007 pri vládnom návrhu o zavedení meny euro v Slovenskej republike: Počet prítomných poslancov: 140 Počet hlasujúcich: 137 Za hlasovalo: 136 Zdržalo sa hlasovania: 1 Nehlasovalo: 3...
MOST-HÍD
Treba riešiť dlhodobú nezamestnanosť atď., áno treba to riešiť, ale aj vy teraz, nechcem konkrétne hovoriť o vás, ale aj minulá vláda mala tú istú dlhodobú nezamestnanosť a takisto nič s ňou v zásade neurobila.
Miera dlhodobej nezamestnanosti (nezamestnanosť trvajúca dlhšie ako 12 mesiacov, %) sa podľa Eurostatu od roku 2006 vyvíjala nasledovne:1998199920002001200220032004200520062007200820096,57,810,311,312,211,411,811,710,28,36,66,5Z pohľadu na čísla vyplýva, že nie je pravda, že predošlá vláda mala tie ...
SMER-SD
Problém je vo filozofii a tá mi vadí, pretože ak v dnešnom návrhu mal mať človek s 500 eurovým mesačným príjmom tri eurá plus, tak keď zjemnia dopad na živnostníkov tak bude mať ešte menej ako tri eurá, a potom ja už vôbec nevidím význam týchto manévrov.
Podľa prepočtov portálu sme.sk sa podľa nového návrhu zamestnancovi s hrubým príjmom 500 eur zvýši čistý príjem o približne tri eurá. Podľa sme.sk asi 1,5 milióna zamestnancov s príjmom od 328 eur do 2324 eur bude mať podľa návrhu v priemere o 5,54 eur čistého viac.V prípade ak však súčasný náv...
SMER-SD
Pri tom, že vieme už len inflácia januárová a to sú potvrdené čísla, vytiahla z peňaženiek 18 eur štvorčlennej rodine.
Demagog.sk už overoval takmer rovnaké tvrdenie poslanca P. Kažimíra vo februári 2011. Podľa denníka Hospodárske noviny boli výdavky štvorčlennej rodiny v decembri 2010 (1018,5 eura) a výdavky štvorčlennej rodiny v januári 2011 (1036,7 eura).Nárast je +18,2 eura a z toho nárast vplyvu balíčka pr...
SMER-SD
Pri živnosti, ktorá má, živnostník, ktorý má 10 000 hrubý príjem, 10 000 eur ročne, to naozaj nemôžme ho považovať za nejakého boháča, tam je návrh ministerstva financií zvýšiť odvody o 662 eur ročne, to je 55 eur mesačne, to je nárast daní a odvodov o 50%, tam sa niekto zblázni ako z nich.
Podľa prepočtu sme.sk Kažimírove čísla sedia. Pri hrubom ročnom príjme 10 000 eur, živnostníci podľa nového návrhu stratia na odvodoch 390,38 eur, na daniach 271,23 eur, spolu 661,61 eur. Zatiaľ čo podľa súčasne platného systému zaplatia živnostníci na daniach a odvodoch spolu 1329,78, po novom zapl...
SMER-SD
Vychádzate s návrhmi, ktoré naozaj, a to je čierne na bielom, majú znížiť disponibilný príjem 230 tisíc živnostníkom a 800 tisíc dohodárom, na druhej strane trošku k číslam.
Podľa štatistického úradu bolo na Slovensku v minulom roku (2010, pozn.) celkovo 384 202 živnostníkov. Ich počet je vyšší než uvádza Kažimír, avšak vzhľadom kontext z ktorého vyplýva, že toto číslo by ešte viac posilnilo Kažimírov argument, výrok hodnotíme ako pravdivý. Tlačová agentúra TASR prišla ...
SMER-SD
Lebo on v podstate označil živnostníkov z tohto pohľadu za parazitujúcich na zamestnancov, ako inými slovami sa to, ako to je trošku akože pritiahnuté za vlasy alebo trošku expresívne vyjadrené, ale áno povedal, títo doplácajú na tamtých.
Kažimír sám priznáva expresívnost svojej interpretácie Miklošovho výroku.Ako informuje SITA: "Jedným z dôkazov zlého nastavenia súcasného systému je podla Ivana Mikloša aj skutocnost, že napríklad v roku 2009 zaplatila v priemere jedna samostatne zárobkovo cinná osoba (SZCO) na daniach a odvodoch 17...
MOST-HÍD
Ministerstvo financií deklarovalo ako svoj primárny cieľ, že zmena odvodového systému bude rozpočtovo neutrálna.
Ministerstvo financií sa snaží o fiškálne neutrálnu reformu odvodového systému, t.j. s nulovým vplyvom na deficit verejných rozpočtov. Uviedol to Ivan Mikloš pre agentúru SITA. ...
SMER-SD
No ak ste si všimli, my sme dosiahli vtedy najnižší deficit v histórii Slovenska - 1,8% (v období prvých dvoch rokov vlády R. Fica pred nástupom krízy, pozn.).
Vývoj deficitu SR (.pdf): 2006: - 3,5% 2007: - 1,9% 2008: - 2,3% 2009: - 6,8% Presný údaj však nie je 1,8 %, ako uviedol P. Kažimír ale 1,9%.SME v apríli roku 2006 napísalo: "Štát vlani hospodáril s verejnými financiami so schodkom takmer 42,5 miliardy korún, čo predstavuje 2,95 percenta hrubého...
V mesiaci január 2011 dosiahla podľa Štatistického úradu, z ktorého informáciu poslanec čerpal v predošlom výroku, nezamestnanosť 12,98%....
SMER-SD
Po voľbách by sme sa snáď vedeli dohodnúť na tých základných boľačkách na našej ekonomike a to je naozaj vysoká nezamestnanosť, my máme momentálne najvyššiu za posledných 5-6 rokov.
Jedná sa o mieru nezamestnanosti, podla údajov, ktoré vydalo Ústredie práce koncom februára, podla ktorých miera nezamestnanosti v januári stúpla na takmer šestrocné maximum 12,98%, pricom horšie výsledky boli naposledy vo februári 2005. Tabulku nezamestnanosti nájdete na pravda.sk. Vývoj ...
MOST-HÍD
Naša strana alebo moja strana Most-Híd jasne deklarovala, že podporí len takú zmenu odvodov, ktorá sa zásadným spôsobom nedotkne odvodov živnostníkov.
Agentúra SITA priniesla 10. marca 2011 vyjadrenie I. Švejnu, podla ktorého sa skutocne Most-Híd snaží o dosiahnutie dohody o odvodoch, ktorá by situáciu živnostníkov brala do úvahy:"'Most je ten, kto presadzuje iný pohlad na živnostníkov a dohodárov v koalícii. Snažíme sa nájst rozumný kompromis, ab...
SMER-SD
Zabudlo na to (pri vzniku novej daňovej resp finančnej správy, pozn.), že hovoríme o nepripravených inštitúciách, dodnes nepripravených inštitúciách, keď hovoríme o šiestich tisícoch zamestnancov v daňovej správe, ďalších 5-6 v sociálnej poisťovni.
V Daňovej správe SR pracovalo v roku 2010 vyše 5700 zamestnancov (.pdf). Pripájame aj link na personalistiku daňovej správy, vzhľadom na to, že z predošlej správy nie je zrejmé, že ide o zamestnancov daňovej správy. Podľa správy tlačovej agentúry TASR z dňa 7. marca 2011 pr...
SMER-SD
A okrem toho, on to u nich, vtedajšie SDKÚ si prijalo uznesenie vlády o tom, že to má byť do nejakých dvoch rokov. (zákon o vytvorení novej daňovej, resp finančnej správy, ponz.)
V marci 2006 prijala vláda uznesenie, ktorým schválila návrh postupu pri zjednotení výberu daní a odvodov. V návrhu je stanovený júl 2007 ako termín schválenia noviel príslušných zákonov, predpokladaný termín zjednotenia výberu daní a odvodov sa uvádza 1. január 2009, teda dva a pol roka po uznesení...
SMER-SD
Ivan Mikloš sa o to pokúsil, ale vďaka poslancom maďarskej koalície vtedy a sa mu to proste nepodarilo. (vytvoriť zákon o novej daňovej resp finančnej správy, pozn.)
Portál hnonline.sk prináša chronológiu reformy danovej správy, o ktorú sa snažil I. Mikloš pocas druhej Dzurindovej vlády: "13. júl 2004 - Ivan Mikloš predložil návrh reformy na pripomienkové konanie 18. august 2004 - vláda návrh schválila 7. september 2004 - parlament posunul reformu do druhého cít...
SMER-SD
My sme v minulom období proste pripravili inštitúcie na to, aby také niečo mohlo vzniknúť, nám sa podarilo presadiť zákon o vytvorení novej daňovej, po novom finančnej správy.
V októbri 2009 schválili poslanci zákon o orgánoch štátnej správy v oblasti daní a poplatkov, ktorý priniesol zmenu do organizačnej štruktúry daňového riaditeľstva.Ako sa uvádza v predkladacej správe, podľa dovtedy platného zákona boli daňovými orgánmi Daňové riaditeľstvo SR a daňové úrady vrátane D...
MOST-HÍD
Samozrejme na druhej strane treba povedať, že základy tej zmeny odvodového systému sa rysujú a v podstate boli už povedané alebo zmenené v programovom vyhlásení vlády.
V programovom vyhlásení vlády (.pdf) sa okrem iného píše: "Vláda SR zrealizuje systém jednoznačného, relevantného a včasného výkladu zákonov, ktoré sa týkajú daňových a odvodových povinností. Vláda SR presadí zásadnú reformu a zjednodušenie odvodového systému s cieľom zefektívniť tento sys...
MOST-HÍD
. Ale pravdou je to, že to podnikanie v druhom pilieri je veľmi regulované, tzn. skutočne sú tam veľmi veľké obmedzenia, máloktoré odvetvie je regulované tak ako druhý pilier a je mnohonásobne regulované, viacej ako banky napr.
Je náročné kvantifikovať či kvalitatívne posúdiť, či miera regulácie podnikania v sociálnom poistení niekoľkonásobne prevyšuje reguláciu bankového sektora. Napríklad portál reformnavlada.sk píše, že samotný sektor bankovníctva, poisťovníctva a kapitálové trhy sú zo strany štátu výrazne regulované a ...
SMER-SD
Problém je vo filozofii a tá mi vadí, pretože ak v dnešnom návrhu mal mať človek s 500 eurovým mesačným príjmom 3 eurá plus, tak keď zjemnia dopad na živnostníkov tak bude mať ešte menej ako 3 eurá, a potom ja už vôbec nevidím význam týchto manévrov.