Oblasť
|
Politik
|
Hodnoty
|
Samo KDH na svojich stránkach uvádza: "Za deň vzniku KDH sa považuje 17. február 1990, kedy sa v Nitre uskutočnil ustanovujúci snem hnutia, hoci zaregistrované na Ministerstve vnútra SR bolo 23. februára v súlade so zákonom o politických stranách a hnutiach. Známa je tiež skutočnosť, že miestne kres...
KDH
Veď to je len riešenie pre financovanie toho tunela Višňové. (400 mil eur z eurofondov, pozn.) Spolu so štátnymi peniazmi to bude zhruba na úrovni 700 miliónov eur. Ale ja to spomínam len ako presun prostriedkov, o ktorom diskusia bola asi tri mesiace.
O sume 400 miliónov euro sa podľa TASR zmieňoval Ján Figeľ aj na tlačovej konferencii ministerstva dopravy. Vzhľadom na to, že sa nám údaj nepodarilo overiť z iných zdrojov, hodnotíme ho ako neoveriteľný....
SMER-SD
A teraz je tu napríklad návrh, je tu návrh, že urobme nejaké prerozdelenie a dajme dohromady 400 miliónov eur. (na diaľnice, pozn.)
Príklad je zavádzajúci v súvislosti v akej je spomenutý. R. Fico ho rozoberá v kontexte výstavby všetkých diaľnic na Slovensku. V tom kontexte suma vyzerá naozaj smiešne. J. Figeľ ale zmieňuje túto sumu iba v súvislosti s výstavbou diaľničného tunelu Višnové. Celkovo má podľa Figeľa ísť v najbližšom...
SMER-SD
Celý operačný program. Hovorme celé čísla. Celý strategický referenčný rámec má jedenásť operačných programov a cez 11 miliárd eur. Cirka. Hovoríme o 11 miliardách eur pre všetko ale. Pre všetky oblasti. Čiže máme 330 miliárd slovenských korún na všetko. Nehovorím o diaľniciach, hovorím o celom Slovensku. Školy, oprava škôl, ďalšie a ďalšie veci. Je to rozdelené do jedenástich operačných programov. Ak si zoberieme operačný program doprava, tie finančné prostriedky, ktoré sú tam, sú úplne zanedbateľné.
Slovensko má z eurofondov vyčlenených 11,237 mld eur. V roku 2010 sa táto suma navýšila o 138 miliónov eur. Ako uviedol denník Pravda "75 percent z celkovej sumy sa má prerozdeliť do štyroch hlavných programov - Doprava, Životné prostredie, Regionálny operačný program a Znalostná ekonomika." Na oper...
SMER-SD
Keď sme v záujme postavenia tých 150 kilometrov diaľnic, ktoré sme reálne odovzdali a tých 90 kilometrov, ktoré sme odovzdali v rozostavanom stave, prijímali v parlamente zákon o urýchlenom vyvlastňovaní pozemkov. Keď sme tento zákon prijímali v parlamente, tak na barikády sa postavili všetci predstavitelia opozície a kričali, že neústavnou cestou chceme stavať diaľnice, oberáme ľudí o práva a o ďalšie veci.
Opozícia v snahe pozastaviť účinnosť niektorých ustanovení zákona o urýchlenom vyvlastňovaní pozemkov podala podnet na Ústavný súd. Daniel Lipšic upozorňoval, "že počas výstavby, keď bude znášať vlastník tieto obmedzenia, mu neprináleží podľa zákona žiadna náhrada." Lucia Žitňanská tvrdila, že štát ...
KDH
No. To číslo, tá úspora 3,6 miliardy eur je číslo, ktoré vychádza z porovnávania výstavby tej žilinskej diaľnice, čo sú štyri úseky včítane tunela s tým stavom, ako bola vyrokovaná predtým koncesná zmluva s firmou, ktorá to mala stavať a 30 rokov prevádzkovať.
Na základe pôvodnej zmluvy na tretí balík (30 km v okolí Žiliny, pozn.) mal štát zaplatiť za 30 rokov dokopy cca 8,5 mld. eur. V decembri prišla ponuka zo strany koncesionára znížiť ročnú platbu z 277 mil. eur na 219 mil. eur (čo je rozdiel 58 mil. eur) Potom by to vychádzalo, že štát by zaplatil...
SMER-SD
Oni hovoria o nejakých 400 miliónoch eur. Viete čo je 400 miliónov eur? To je mucha pre psa. To je nič. To je 12 miliárd korún. To máte na 12 kilometrovú diaľnicu v ťažkom teréne.
Z medializovaného výskumu Ředitelstva silnic a dálnic ČR vyplýva, že priemerná cena diaľnic vo vybratých európskych krajinách sa pohybuje v rozmedzí 6-13 mil. EUR v pahorkatinách, 12-26 mil. EUR v hornatom teréne, 23-70 mil. EUR pri stavbe tunelov a 24-79 mil EUR pri budovaní mostov. Robert Fico uvá...
SMER-SD
Pán minister, vždy som povedal, že podám takto ruku. V záujme diaľnic urobíme čokoľvek. Akýkoľvek zákon ústavný, akékoľvek rozhodnutie vo vzťahu k Bruselu, akékoľvek rozhodnutie k čomukoľvek, ak to pomôže k diaľniciam.
Fico ponúkol Radičovej pomocnú ruku v súvislosti s výstavbou diaľnic. Vyhlásil to už v auguste....
SMER-SD
My vám vyčítame, že ste zastavili diaľnice, čo sa naozaj stalo.
Robert Fico generalizuje a v tomto prípade neprimerane. Je pravda, že vláda stopla realizáciu PPP1 a 3 a je pravda, že tým zdrží stavbu D1 a je možné preto hovoriť o zastavení výstavby D1. Avšak tvrdenie o zastavení výstavby diaľnic všeobecne neplatí. V súčastnosti podľa zdrojov Národnej diaľničnej ...
KDH
No veď to je to čo znamená neudržateľnosť štátnych alebo verejných financií (700 miliónov eur ročne na výstavbu diaľnic, tak ako by to bolo v prípade realizácie PPP1,2 a 3, pozn.), pretože žiadna vláda doteraz nedávala ročne viac, než 500 miliónov alebo pol miliardy eur na výstavbu diaľnic.
Zákony o štátnom rozpočte pre jednotlivé roky... Výdaje na výstavbu diaľníc a rýchlostných ciest NDS v eurách 1999 (.pdf) 216 666 000 2000 (.pdf) 170 000 000 2001 (.pdf) 155 800 000 2002 (.pdf) 353 253 000 2003 (.pdf) 283 333 000 2004 (.pdf) 289 048 000 2005409 875 0002006307 281 00020...
SMER-SD
Podľa nás to vôbec nie je predražené. Naopak PPP projekty v čase krízy sú najvýhodnejší projekt, lebo dávajú prácu. Prečo bol na Slovensku do júna 2010 najvyšší hospodársky rast v Európskej únii? Lebo sme začali stavať diaľnice.
Ako sme už v minulosti uviedli, je síce pravda, že Slovensko sa tešilo najväcšiemu hospodárskemu rastu v EÚ v case ked sa zacali realizovat prípravne práce výstavby PPP projektov. Je dôležité tiež pripomenút, že vládne výdaje sa zarátavajú do HDP, avšak rovnako sa tam zarátava celková spotreba,...
SMER-SD
(Moderátorka: Keby sa všetky tie tri zrealizovali, toto sú medializované informácie ohľadom financovania, tak štát by každý rok 30 rokov platil týmto súkromných firmám, ktoré by diaľnice postavili, 700 miliónov eur. Počkajte. Čo vychádza okolo tých 21 miliárd korún. Rok čo rok, 30 rokov. Je to tak?) Tie čísla nesedia.
Tieto čísla sedia presne, oceňujeme moderátorku za pripravenosť, pretože citovala slová bývalého ministra dopravy pána Vážneho ako uvádza správa ČTK na stránke pravda.sk z 13.10.2009....
SMER-SD
My hovoríme o faktoch. Ale potom kde sa vzal ten oficiálny údaj, ktorý bol uverejnený aj v rôznych dokumentoch Európskej komisie, aj vo vašich tabuľkách, ktoré dávate ako oficiálne dokumenty, že na budúci rok chcete odovzdať 5 kilometrov a ďalší rok 5 kilometrov. My sme odovzdali 150 a 90 rozostavaných kilometrov ešte k tomu navyše.
Robert Fico by mal konkrétne pomenovať zdroj z ktorého čerpá. Verejne dostupné zdroje, z ktorých je prirodzené a logické čerpať, ako napríklad informácie národnej diaľničnej agentúry, uvádzajú, že v roku 2011 by mala byť ukončená výstavba R1 v dĺžke 51,6 km a teda počet km odovzdaných budúci ro...
KDH
A to, že vláda v stredu rozhodla na môj návrh a po samozrejme zložitých rokovaniach je potvrdením, že diaľnice sú prioritou. Pôjde na nich celkovo asi 2,2 miliardy eur.
Údaj o 2,2 miliardách eur, ktoré má vláda údajne vynaložiť na diaľnice, sa nám nepodarilo dohľadať....
KDH
Ten rozdiel asi 3,6 miliardy eur v rozsahu 30 rokov znamená pre nás šancu financovať napríklad dvojnásobným objemom údržbu a rozvoj ciest prvej triedy.
Na základe pôvodnej zmluvy na tretí balík (30 km v okolí Žiliny, pozn.) mal štát zaplatiť za 30 rokov dokopy cca 8,5 mld. eur. V decembri prišla ponuka zo strany koncesionára znížiť ročnú platbu z 277 mil. eur na 219 mil. eur (čo je rozdiel 58 mil. eur) Potom by to vychádzalo, že štát by zaplatil sp...
KDH
Samozrejme tá výstavba trvá a samotný tunel je plánovaný projektovo na 60 mesiacov. To bolo aj v prípade tohto balíka. Tak to bolo s koncesionárom dohodnuté. Na 57 teda.
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti mala výstavba trvať od 22. januára 2010 do jesene 2014 vrátane prípravných prác. Číslo 57 teda môžme považovať za správne....
KDH
Opakujem, tá pripravenosť z minulého obdobia je malá, ale to, čo ideme rozvinúť v novom roku z prvého balíka plus táto, ten úsek Vyšňové znamená zhruba 70 kilometrov plného diaľničného profilu do výstavby.
Podľa uznesenia vlády (zdroj NRSR: dokument stanovisko vlády), ktoré bolo prijaté 15. decembra, do výstavby v roku 2011 majú byť uvedené úseky:Dubná Skala - Turany 16,5kmHubová - Ivachnová 15,3kmJánovce - Jablonov 18,6kmFričovce - Svinia 11,2kmSpolu cca 62 km diaľnic, ak by sme pripočítali ešte aj p...
KDH
Vy, keď ste začínali, mám to presne zdokumentované, v prvom roku 2006 ste zahájili vyše 3 kilometre a v druhom ďalších vyše 4 kilometre.
Podľa programu prípravy a výstavby siete ciest I. triedy na roky 2007 - 2010 je v prílohe 5,6 uvedené nasledovné: V roku 2006 (za Ficovej vlády, pozn.) bolo začatých cca 12,769 km stavieb V roku 2007 bolo začatých cca 46,045 km stavieb. Podľa údajov zverejnených na stránke NDS bolo do prevádzky uv...
KDH
Samozrejme odovzdáme oveľa viac. Odovzdáme a dokončujeme na budúci rok aj ten úsek do Tekovských Nemiec. Pôjde sa ďalej. Zajtra odovzdávame úsek pri Svidníku, ktorý už v máji 2009 bol akože odovzdávaný, ale rok aj pol stojí v poli v hodnote 25 miliónov eur.
TASR informuje: "Práce na výstavbe rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a severného obchvatu Banskej Bystrice postupovali v októbri vďaka nadpriemerne teplému a suchému počasiu rýchlejšie v porovnaní s plánom." Očakávaný termín uvedenia do prevádzky je leto 2011. Jedná sa o ta...
SMER-SD
Čo myslíte, aké plány má táto vláda? Z dokumentov, ktoré sú verejne prístupné vyplýva, že v roku 2011 chce táto vláda odovzdať 5,2 kilometra diaľnic a v roku 2012 5,2 kilometra diaľnic.
Napríklad podľa NDS v roku 2011 by mala byť ukončená výstavba R1 v dĺžke 51,6 km a teda presahujúcich 5,2 km.Tento výrok pán Fico povedal aj v relácii O 5 minút 12, s tým rozdielom, že teraz sa odkazoval na verejne prístupné zdroje. Verejne prístupné zdroje ukazujú, že Fico v tomto prípade nehovorí...
SMER-SD
My sme odovzdali 147 kilometrov diaľnic za štyri roky a ďalších 90 kilometrov diaľnic, ktoré sú rozostavané.
Ako sme už v minulosti uviedli, na základe informácií na ndsas.sk sme narátali približne 78 km odovzdaných diaľnic a rýchlostných ciest v období Ficovej vlády. Pri zarátaní rozšírenia diaľnice D1 v úseku Bratislava-Trnava, je toto číslo 116 km. Toto číslo sa blíži k proklamovaným 150 km až po zarát...
SMER-SD
(Moderátorka: Pán Fico, moja krátka otázka. Vy ste veľmi zrozumiteľne pred nejakým časom vyhlásili, že chcete, aby bola diaľnica Bratislava - Košice už v roku 2010.) Okrem žilinského tunelu. Okrem žilinských tunelov, takto to bolo povedané.
Ficove slová potvrdzuje správa TASR z 12. 7. 2007, kde sa predpokladá dokončenie diaľnice bez tunela medzi Žilinou a Martinom....
SMER-SD
Ako môžete povedať, pán minister, že na jar sa začne stavať tunel Vyšňové. Teda poďme si povedať veľmi jednoducho, ako to bude vyzerať. Po prvé: najskôr musíte dať vytendrovať, kto vám pripraví súťažné podklady a samotné verejné obstarávanie. To vám bude trvať minimálne štyri mesiace a už sme v marci. Ešte máte len súťažné podklady. Vyhlásite verejné obstarávanie, ktoré pri takomto tunely bude trvať minimálne rok, pretože bude veľa záujemcov, budú sa podávať námietky a tieto firmy budú medzi sebou súperiť. Ste v apríli v roku 2012. Potom to musíte zazmluvniť a musíte začať. My hovoríme, že sa odkladá výstavba týchto projektov minimálne o dva roky.
Tento výrok je pre túto chvílu neoveriteľný. My si ho však zapisujeme a budeme sledovať, či sa ukážu obavy Roberta Fica ako pravdivé. ...
SMER-SD
Rovnako musíme konštatovať, že ste zastavili dva pripravené PPP projekty, vďaka čomu niektoré slovenské firmy, ako napríklad Doprastav musí prepúšťať ľudí, pretože mali pripravené kapacity už na výstavbu tejto diaľnice.
Ako sa uvádza v správe SITA, vzhľadom na nezačatie výstavby úsekov diaľnic D1, ktoré boli súčasťou PPP projektov, ohlásili firmy Doprastav a Váhostav hromadné prepúštanie. ...
KDH
Ale napríklad teraz končí rok 2010, kedy mali byť už tie diaľnice, o ktorých hovoríte a to spojenie Bratislava - Košice. My ideme realizovať vaše sľuby.
Tieto slová potvrdzuje správa TASR zo stránky sme.sk z 12. 7. 2007, kde R. Fico ohlasuje dokončenie diaľnice bez tunela medzi Bratislavou a Košicami....
KDH
Pretože balík bol najväčší zo všetkých a bol zablokovaný tým, že jeho jeden úsek Turany - Hubová je blokovaný Európskou komisiou, ktorá zatiaľ nedala súhlas na pôžičku z Európskej investičnej banky. Preto náš prístup bol roztvoriť tento balík, dať jednotlivé úseky do súťaže, aby všetky firmy, aj naozaj slovenské a menšie, nielen veľké a veľké korporácie mohli súťažiť a pracovať.
Tento (PPP1) mal 75km a bol naozaj najväčším z projektov PPP. EIB podmienila poskytnutie financií kladným postojom ohľadne výstavby diaľnice na území národného parku. Na jednotlivé menšie úseky z tohto balíka PPP už beží verejná súťaž ako uvádza stránka Zväzu stavebných podnikateľov ...
SMER-SD
Fakt je ten, že na diaľnici D1 medzi Žilinou a Prešovom zastali všetky práce s výnimkou jedného krátkeho profilu na jednom malom úseku, ktorý dostala firma pána Širokého Váhostav. O tom rozhodla táto vláda. Všetky ostatné úseky stoja.
Je pravda, že zrušením PPP1 a 3 došlo k zastaveniu vykonávania prípravných prací v podstate na celom úseku D1 medzi Žilinou a Prešovom. Krátky profil spomínaný Ficom je križovatka na úseku Sverepec - Vrtižer, ktorá je vo výstavbe. V tomto prípade zvlášť oceňujeme precíznosť vyjadrenia R. Fica, kedy ...
SMER-SD
V júni 2010, keď sme odovzdávali vládu, tak sme odovzdali vláde jeden PPP projekt, na ktorom sa už pracuje, to hovorím o tom projekte Nitra - Zvolen a dva projekty, z ktorých jeden bol už hotový úplne vrátane peňazí a prípravných prác, druhý, kde prebiehali prípravné práce.
Rozpracovaný projekt je rýchlostná cesta R1 Nitra - Zvolen. O prípravných prácach na zvyšných dvoch projektoch píše denník Pravda na svojom portály. Avšak Vladimíra Kucejová v júni 2010 ďalej uviedla, že obidva projekty (PPP1 a PPP3) "nemajú ešte vyriešené financovanie" a "je teoreticky možné p...
SMER-SD
Úsek medzi Nitrou a Zvolenou sa rieši práve cez PPP.
Tento úsek je naozaj súčasťou druhého balíka PPP, ktorý uzavrela predchádzajúca vláda pána Fica....
KDH
Tam (v úseku Martin - Prešov, pozn.) už bežia súťaže a obstarávanie a výstavba po novom roku sa rozvinie. Samozrejme všetko predpokladá plnenie krokov, ktoré vo verejnom obstarávaní a v rozbehu výstavby sú potrebné.
Ján Figeľ hovorí v súvislosti s bežiacimi súťažmi a obstarávaniami v množnom čísle. Nám sa podarilo nájsť otvorenú verejnú súťaž na výstavbu 18,5 km úseku D1 Hubová-Ivachnová uvedenom napr. na stránke Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska. Podľa uznesenia vlády (zdroj NRSR: dokument stanovisko vl...
KDH
(Moderátorka: Zrušili ste výstavbu diaľnice zo Žiliny do Martina, ktorá sa mala teda začať na jar roku 2011. Všetko zatiaľ dobre hovorím, hej?) Nezastavili sme, skôr sa mení prístup, ktorý predtým znamenal dominanciu PPP formy, ktorá je naozaj náročná, drahá a komplikovaná a bola aj svojim svojím spôsobom blokovaná hlavne v tej časti prvého balíka, ktorá mala byť od Martina do Prešova.
De facto sa výstavba nezastavila, pretože ešte ani nezačala,doteraz sa vykonávali len prípravné práce. V prípade prvého balíka PPP vypršala platnosť koncesnej zmluvy a teda zanikla. V prípade tretieho sa vláda rozhodla stavať tento úsek pomocou inej formy financovania ako PPP, s tým, že tu...
KDH
Vy, keď ste začínali, mám to presne zdokumentované, v prvom roku 2006 ste zahájili vyše 3 kilometre a v druhom ďalších vyše 4 kilometre.
Podľa programu prípravy a výstavby siete ciest I. triedy na roky 2007 - 2010 je v prílohe 5,6 uvedené nasledovné: V roku 2006 (za Ficovej vlády, pozn.) bolo začatých cca 12,769 km staviebV roku 2007 bolo začatých cca 46,045 km stavieb.Podľa údajov zverejnených na stránke NDS bolo do prevádzky uveden...