DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií
Ivan Štefanec vs. Jozef Kollár, Ivan Švejna, Andrej Danko
Ani "verejnoprávnu" nedelnú politickú diskusiu neobišla téma eurovalu, a toho, co s ním koalícia spraví. Diskusia bola znacne neprehladná (možno aj pre pocet hostí) a zmätená - nebolo napríklad vysvetlené co je to euroval 1, euroval 2, navýšenie eurovalu 1, a v com sú konkrétne výhrady k jednotlivým mechanizmom. Argumenty politikov nepriniesli žiadne zásadné prekvapenie, obcas "diskusia" vyzerala ako sútaž kto si zapamätal zo straníckeho brífingu viac.

Ivan Štefanec

KDH
7 0 1 2

Jozef Kollár

SKOK!
13 0 1 0

Andrej Danko

SNS
0 0 1 2

Ivan Švejna

MOST-HÍD
1 0 0 0
Oblasť
  • Európska únia
  • Ekonomika
  • Korupcia a klientelizmus
  • Zahraničná politika
  • Vzťahy s Maďarskom
  • Sociálna politika
  • Národnostné a etnické otázky
  • Kultúra a médiá
  • Životné prostredie
  • Doprava
  • Školstvo
  • Poľnohospodárstvo
  • Reformy inštitúcií
  • Vnútrostranícka politika
  • Zdravotníctvo
  • Koaličné vzťahy
  • Život politických strán
  • Iné
  • Legislatívny proces a hlasovania
  • Hodnoty
  • Obrana, bezpečnosť, polícia
  • Iná legislatíva
  • Ústava
  • Spravodlivosť a súdnictvo
  • Vražda Jána Kuciaka
  • Regionálna problematika
  • Vojna na Ukrajine
  • Národná otázka
  • korona
  • korona-ekonomika
  • kauzy
  • interrupcie
  • voľba GenPro
  • očkovanie
  • reforma súdnictva
  • eurofondy
  • Energetická kríza 2022
  • LGBTI+
  • Migrácia
  • Energetická kríza
  • Atentát na Roberta Fica
Politik
  • Ivan Štefanec
  • Jozef Kollár
  • Andrej Danko
  • Ivan Švejna
Hodnoty
  • Pravda
  • Nepravda
  • Zavádzajúce
  • Neoveriteľné
Zrušiť všetko

Jozef Kollár

SKOK!

... a zdupľoval to Trichet, guvernér Európskej centrálnej banky, keď úplne jednoznačne povedal musí to ostať na dobrovoľnej báze, lebo v opačnom prípade to trhy vyhodnotia ako novú úverovú udalosť a okamžite pošlú Grécko do bankrotu.

O 5 minút 12 - 27.09.2011
Pravda

Guvernér ECB Trichet sa skutočne opakovane vyjadril, že účasť súkromného sektoru na znášaní nákladov spojených s prípadným defaultom Grécka musí byť dobrovoľná. Táto téma bola predmetom sporu medzi ECB a Nemeckom a Francúzskom, pri čom tie požadovali účasť súkromného sektoru....

Jozef Kollár

SKOK!

Prezident nemeckej Bundesbanky povedal, že ak niečo ohrozuje eurozónu, tak je to euroval, tak je to euroval.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Kollár síce necituje šéfa Bundesbanky úplne doslova, jeho vyjadrenia ale v podstate neprehnal.Ako píše napríklad AP:The rescue measures were criticized once again by Germany's top central banker, Bundesbank head Jens Weidmann.Weidmann said in a speech in Washington that the package of support measur...

Jozef Kollár

SKOK!

Veď schváľte teraz to navýšenie, nič sa nedeje a potom v tej dvojke, v tom trvalom mechanizme všetky tieto kompromisy zapracujeme, ale dovtedy sa Slovensko zaviaže na garancie v úrovni takmer 8 miliárd eur prosím vás pekne. To je ročný výber daní v Slovenskej republiky.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Navýšenie eurovalu znamená, že slovenské záruky v rámci EFSF by sa podľa návrhu dodatku k rámcovej dohode o EFSF mali zvýšiť z pôvodných 4,37 mld. eur na 7,72 mld. eur.Daňové príjmy štátneho rozpočtu za rok 2010 (.pdf) dosiahli hodnotu 7 962,4  mil. eur (7,96 miliárd)ČTK z dňa 24...

Jozef Kollár

SKOK!

... pretože na to sa stále zabúda, že ideme dať eurovalu jednu obrovskú kompetenciu, aby mohli požiadať o pomoc aj tie krajiny, ktoré sa dokážu štandardne refinancovať na finančných trhoch, ale ich bankové systémy sa dostali do problémov, čiže sú vlastne otvorené, sú otvorené dvere, aby Francúzi a Nemci požiadali euroval o peňažné zdroje o záchranu ich domácich francúzskych a nemeckých bankových systémov ...

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Podľa webu financeportal.eu "Národná rada SR však o ňom ešte nerokovala. Nový dodatok je takisto prezidentskou zmluvou a vyžaduje súhlas Národnej rady SR. Na vykonateľnosť dodatku v slovenských podmienkach bude ešte potrebné schváliť novelu zákona o špecifických štátnych zárukách, ktorú už mini...

Jozef Kollár

SKOK!

Toto by najsilnejšia opozičná strana robiť nemala a ja by som uvítal, keby sa Smer nechal inšpirovať situáciou v nemeckom Bundestagu, kde nemecká kancelárka Merkelová rovnako nevie zabezpečiť do poslednej nohy všetky koaličné hlasy Bundestagu a napriek tomu opozičné strany ako SPD a Zelení úplne jasne povedali, že eurovalu podporia, keď je to, sekundu, len dokončím vetu.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

 Podľa webe udalosti.noviny.sk"Nemeckí Zelení v parlamente zahlasujú za posilnenie záchranného fondu eurozóny. Vyhlásil to v stredu šéf frakcie opozičnej strany v dolnej komore nemeckého parlamentu Jürgen Trittin." Podľa webu ekonomika.etrend.sk"Opoziční nemeckí sociálni demokrati (SPD) podp...

Jozef Kollár

SKOK!

Koniec koncov Smer ani minulý rok, keď sa hlasovalo v lete o pôžičke tej prvej bilaterálnej pôžičke Grécku, tak nevyjadril žiaden názor ani áno ani nie, proste žiaden názor.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Smer sa počas hlasovania o pôžičke Grécku v parlamente zdržal hlasovania. Nevyjadril tak žiadny názor. V minulosti sa však prezentoval svojim súhlasným stanoviskom v súvislosti s pôžičkou Grécku. Podmienkou však bolo, že Európska komisia potvrdí, že Grécko plní svoje záväzky stan...

Ivan Štefanec

KDH

Mimochodom s pánom predsedom Národnej rady aj pánom predsedom SaS včera, keď sme debatovali na tú tému, tak ja som počul vyjadrenia, že je to rozumný návrh, takže aj na základe toho ja vidím stále priestor na jednania.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Richard Sulík skutočne v sobotu 24. septembra povedal v diskusnej relácii Slovenského Rozhlasu Sobotné dialógy, že je "rozumný nápad", ak by sa v Národnej Rade SR hlasovalo o eurovale ako systéme zvlášť a o konkrétnom uvoľňovaní peňazí pre konkrétny štát zvlášť....

Ivan Štefanec

KDH

Po prvé a po druhé, veľmi, veľmi dôležité, nechceme to urobiť preto, lebo ak to niektorá krajina zablokuje, tak spadne celý systém ako, tak ratifikácia predchádzajúcich 6 krajín doteraz, ktoré to urobili - Francúzsko, Belgicko, Taliansko, Luxembursko, Španielsko, Írsko a ďalšie krajiny sa očakáva, že to prijmú tento týždeň ...

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

I. Štefanec tvrdí správne, že dané krajiny už ratifikovali nové kompetencie a navýšenie balíka peňazí pre Európsky fond finančnej stability (EFSF). Konkrétne tak urobili krajiny spomínané p. Štefancom - Francúzsko, Belgicko, Taliansko, Španielsko, Luxembursko a Írsko. V súčasnosti nové kompetencie p...

Jozef Kollár

SKOK!

... aby sme uzatvorili tému účasti súkromného sektora, to znamená účasti bánk na znášaní nákladov riešenia dlhovej krízy definitívne a to je možno moment, ktorý málo politikov na Slovensku vie a je mi veľmi ľúto, že potom to prirodzene nevedia ani naši občania je skutočnosť, že model tejto účasti pripravila inštitúcia, ktorá sa volá Institut for international finance. To znamená globálna asociácia finančnej inštitúcii.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Institute for international finance skutočne pripravila návrh, aby sa aj súkromný sektor mohol podieľať na financovaní dlhovej krízy. Vypracovaný dokument daným inštitútom je dostupný tu. Záverečné vyhlásenie hláv štátov z rokovania z 21. júla 2011 nájdete tu (.pdf).Z daných dokumentov vyplýva,...

Jozef Kollár

SKOK!

Účasť privátneho sektora pán kolega Štefanec, to znamená účasť bánk a znášanie nákladov, ktoré sú spojené s riešením dlhovej krízy v Európe označil aj Nouriel Roubini, ktorí je poradcom amerického ministerstva financií Tima Geithnera. Toho Tima Geithnera, ktorý nie tak dávno v Poľsku tlačil na eurolídrov, aby zvýšili svoju akcieschopnosť. Rubíny povedal, že dohoda o výmene dlhopisov, ktorú Európa ponúkla Grécku je podvod ...

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Áno, Nouriel Roubini skutočne označil európsky záchranný balíček za podvod ("rip off")....

Ivan Štefanec

KDH

Čo sa týka zainteresovanosti privátneho sektora, môžme mať debaty o tom, do akej miery koľko, ale pravdou je skutočnosť, že napríklad aj z dohody, v dohode z 21.7., kedy sa stretli lídri eurozóny s prezidentom Rompuyom, tak táto klauzule je tam dokonca v dvoch bodoch.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

V dokumente, ktorý je publikovaný ako záznam z tlačovej konferencie prezidenta Rompuya z dňa 21. júla 2011 sa nachádzajú tieto dve vety:The banks have today also committed to support Greece on a voluntary basis, through a menu of options.  Importantly, we have changed the approach to PSI: ...

Andrej Danko

SNS

... a čo chýba Národnej strane je to, čo sa stalo v Írsku, že vláda seriózne ponúkla občanom Írska to, že za nich hypotéky, ktoré nevládzu splatiť vo výške 6 miliárd euro sanuje.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Zavádzajúce

Írska vláda zatiaľ len zvažuje návrh popredného Írskeho ekonóma Morgana Kellyho, podľa ktorého by odpustenie splátok hypoték insolventných občanov Írska v hodnote šesť miliárd eur mohlo byť jedným z vhodných riešení, ako prispieť k rýchlejšiemu zotaveniu írskej ekonomiky. Nenašli sme ...

Andrej Danko

SNS

V jednotlivých krajinách uleteli populistickí politici, väčšinou socialisti, ktorí nasľubovali svojim ľuďom 1200 eurové, 3000 eurové dôchodky ako to vidíme v Taliansku ...

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Neoveriteľné

Nanešťastie sme dáta potrebné pre overenie tohto výroku nenašli....

Ivan Švejna

MOST-HÍD

Faktom, prvým faktom je to, že my sme prijali euro pred vyše dvoma rokmi a to prijatie eura bolo by som povedal naprieč politickým spektrom, to znamená, že druhá Dzurindova vláda začala tento proces a Ficova vláda tento proces ukončila, ale pravdou zostáva aj to, že boli výhrady voči rýchlosti prijatia eura, ale tieto, tieto názory boli v menšine, ale treba zopakovať tieto názory, ktoré hovorili o tom, že euro alebo eurozóna bude do budúcnosti svojim spôsobom problémová, pretože spája krajiny na rôznych úrovniach rozvoja a teraz to vlastne prejavilo, že niektoré krajiny jednoducho hospodária ináč ako druhé a eurozóna je v problémoch, takže toto bolo už dopredu jasné, takže argumentovať s tým, že teraz súčasné tieto krajiny nedodržiavajú princíp Maastrichtu je vlastne to priznanie si, že sme o tom nerozmýšľali.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Menšinou bola politická strana Kresťanskodemokratické hnutie (KDH), ktorá ako jediná parlamentná strana v čase rokovania o prijatí eura vyjadrila nesúhlas s jeho prijatím už v roku 2009. Podpredseda KDH Július Brocka argumentoval tým, že v dôsledku straty vlastnej meny, samotnej menovej politiky či ...

Ivan Štefanec

KDH

No, napríklad v tom, že sa nám podarilo presadiť mnoho vecí. Podarilo sa nám presadiť nižšie garancie pre Slovensko vo výške 1,2 miliardy eur v takzvanom eurovale dva. Podarilo sa nám presadiť do paktu euro plus zmienku o tom, že sme proti harmonizácii priamych daní. Zmenila sa v tom (situácia za jeden rok, pozn.), že v Národnej rade sme sa dohodli, že jednoducho nechceme harmonizovať priame dane. V tom máme spoločný názor. Zmenila sa v tom, že naši predstavitelia jednoznačne presadzujú práve tieto názory, účasť privátneho sektora, riadený bankrot a samozrejme aj potrebnú reštrukturalizáciu.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

TASR z dňa 21. marca 2011: "Slovensku sa v rámci skupiny členských krajín, ktoré sú najmladšími členmi eurozóny, podarilo vyjednať zmenené podmienky kľúčovania príspevkov do Európskeho stabilizačného mechanizmu (ESM). Oznámil to po mimoriadnom zasadnutí ministrov financií eurozóny šéf slovenského re...

Jozef Kollár

SKOK!

... a čo chcem k tomu dodať ani jedna z týchto vecí v súčasnosti nie je naplnená. Súčasťou eurovalu jednotky tak ako ideme o ňom hlasovať v októbri v Národnej rade Slovenskej republiky nie je mechanizmus riadeného bankrotu krajín. Súčasťou eurovalu jednotky rovnako nie je silná účasť súkromného sektora inými slovami účasť francúzskych a nemeckých bánk a iných finančných inštúticií.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Návrh na uzavretie Dodatku k Rámcovej zmluve o Európskom finančnom stabilizačnom nástroji, teda dodatok k eurovalu jednotke, skutočne neobsahuje mechanizmus riadeného bankrotu krajín. Euroval jednotka rovnako nezakotvuje účasť súkromných subjektov....

Jozef Kollár

SKOK!

No, ak dovolíte pani redaktorka, odpoviem priamo na vašu otázku tým, že odcitujem tri vetičky z jedného zásadného dokumentu. V tom dokumente sa hovorí "úctyhodné zahmlievanie však ako chceme riešiť problém, keď máme také problémy ho čo i len pomenovať, takže nielen že už sa používa politický korektný, čiže nič nehovoriaci a zahmlievajúci výraz účasť privátneho sektora, ale doplnilo sa aj slovíčko môže, čiže bude sa zvažovať účasť privátneho sektora". Podčiarkujem zvažovať. Posledná veta. "Musíme zásadne odmietnuť predĺženie ochranného valu alebo nový permanentný krízový mechanizmus, ak to nebude spojené s jasnými pravidlami bankrotu krajiny." Tieto citáty, ktoré som teraz predniesol pani redaktorka nie sú z brožúrky Slobody a Solidarity euroval cesta k socializmu, toto napísal vo svojom blogu Ivan Mikloš, minister financií 17.10. minulý rok ...

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

V blogu Ivana Mikloša na etrende sa píše:"Všetko je však, ako viete, inak. Odmietli sme grécku pôžičku, aj keď to nebolo ľahké a tlak bol enormný, a schválili sme – aj keď s výhradami – ochranný val. Trvali sme predovšetkým na tom, aby šlo skutočne o dočasný projekt na tri rok...

Ivan Štefanec

KDH

... no a možno ešte jednu vec by som povedal za dôležitú zdôrazniť, že často sa spája ako keby pôžička Grécku, ktorú sme mimochodom odmietli a na to máme spoločný názor pred rokom Národná rada odmietla požičať v hotovosti Grécku, ale súhlasila so založením tohto eurovalu, ...

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

EurActiv 15.7.2010:"Poslanci slovenské Národní rady včera odmítli půjčit předluženému Řecku a přispět tak svým dílem k 110miliardovému záchrannému balíku, který na jaře schválily státy eurozóny. Poslanci Ficova Smeru, který ještě jako vládní strana příspěvek podporoval, se překvapivě zdrželi hla...

Ivan Štefanec

KDH

Po druhé, to, čo bolo schválené pred rokom, opakujem 140 poslancami pred zo všetkých politických strán, tak bol schválený mechanizmus garancií, takzvaný euroval jedna alebo EFSP, stabilizačný nástroj, ktorý mal pomôcť najmä malým krajinám a v tom absolútne súhlasím, najmä malým krajinám, ktoré sa dostali do kritickej situácie. Chcem upozorniť, že za ten rok použili pomoc tohto eurovalu dve krajiny. Írsko a Portugalsko. Tu, dokonca som počul aj z úst predstaviteľov strany Sloboda a Solidarita, že to bolo správne a že to pomohlo, takže tu verím, že, že nájdeme zhodu. Som rád, že aj teraz sme ju našli, že skutočne to malo význam.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Neoveriteľné

Richard Sulík na túto tému povedal:Teraz si predstav, že dôjde pôžička nejakej krajine, my budeme názoru, že by ju dostať nemala, napríklad Grécko a budem to chcieť vetovať a zase tu budeme mať spájanie s dôverou vlády a podobne. Ale ešte k tým, k tomu samotnému eurovalu by som chcel povedať jednu v...

Jozef Kollár

SKOK!

Ten kompromis, ktorý alebo návrh kompromisu, ktorý zaznel uplynulý týždeň v médiách (že sa schváli euroval ako celok a pri každej ďalšej pôžičke sa bude jednotlivo opäť hlasovať, pozn.) nie je ani nový a vonkoncom by som to tak nedramatizoval, že rozkoly v koalícii, je tu nejaký nový kompromis, Sloboda a Solidarita ho tvrdohlavo odmieta. Nie. Tento kompromis sme si vypočuli už pred viac ako dvoma týždňami na rokovaniach koaličnej rady v Častej a Papierničke.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Z dostupných zdrojov vyplýva, že tento kompromisný návrh bol SaS navrhnutý už na rokovaní v Častej-Papierničke, resp. pred týmto rokovaním. Vyplýva to napr. z informácií Ivana Mikloša, ktoré uviedol na tlačovej konferencii 20. septembra.SITA uvádza: "Predsedníčka vlády Iveta Radičová (SDKÚ-DS) na za...

Jozef Kollár

SKOK!

No, len dovoľte mi na úvod ešte uviesť na pravú mieru, čo hovorí kolega Štefanec. Povedal, že pri schvaľovaní eurovalu a zvyšovaní jeho kompetencií by sme mali ako keby len dotiahnuť do konca niečo, čo už aj tak získalo v minulom roku v parlamente 140 hlasov, no a toto je holá nepravda, pretože my sme minulý rok pán kolega odsúhlasili v Národnej rade Slovenskej republiky vznik dočasného eurovalu a vtedy sme hovorili, že bude len dočasný, že bude len garancia a že peniaze z neho sa aj tak nikdy nevyužijú, že to je len na upokojenie finančných trhov ...

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

11.augusta 2010 NR SR vyslovila súhlas s Európskym financným stabilizacným nástrojom (EFSF) tzv. eurovalom. Zo 142 hlasujúcich poslancov sa za vyjadrilo 140. Je potrebné zdôraznit, že v tomto prípade sa hlasovalo za súhlas s tzv. eurovalom 1, ktorý mal byt len docasným financným mechanizmom. Jeho ci...

Ivan Štefanec

KDH

SDKÚ demokratická strana vždy hľadala riešenia, ktoré by boli schodné a priechodné aj pre našich partnerov, preto sme navrhli napríklad aj odsunúť ratifikáciu navýšenia eurovalu až na koniec ako posledná z členských krajín eurozóny. To sme sa s našimi partnermi rýchlo dohodli.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

SDKÚ:" ...„Na stole nie je lepšie a efektívnejšie riešenie,“ povedal Dzurinda s tým, že aj my by sme mali zodpovednejšie prikročiť k svojim úlohám. Slovensko chce mať v eurozóne posledné slovo v otázke zvyšovania eurovalu a ďalších dokumentov súvisiacich s európskymi stabilizačnými mechanizmami,...

Ivan Štefanec

KDH

Myslím si, že nie a našou prioritou je, aby sme našli túto dohodu v rámci vládnej koalície a pokiaľ tento priestor stále ešte bude trvať, tak berieme si za svoju povinnosť hľadať čo najlepšie riešenie. To najlepšie riešenie pre Slovensko vidíme v tom, aby sme boli stabilným partnerom a aby sme podporili to, k čomu sa mimochodom pred rokom zaviazalo 140 poslancov Národnej rady.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Zavádzajúce

11.augusta 2010 NR SR vyslovila súhlas s Európskym financným stabilizacným nástrojom (EFSF) tzv. eurovalom. Zo 142 hlasujúcich poslancov sa za vyjadrilo 140. Je potrebné zdôraznit, že v tomto prípade sa hlasovalo za súhlas s tzv. eurovalom 1, ktorý mal byt len docasným financným mechanizmom. Jeho ci...

Ivan Štefanec

KDH

Čo sa týka zainteresovanosti privátneho sektora, môžme mať debaty o tom, do akej miery koľko, ale pravdou je skutočnosť, že napríklad aj z dohody, v dohode z 21.7., kedy sa stretli lídri eurozóny s prezidentom Rompuyom, tak táto klauzule je tam dokonca v dvoch bodoch.

O 5 minút 12 - 30.09.2011
Pravda

Stanovisko, Rady EU z 21.7, skutočne hovorí o účasti privátneho sektora v dvoch bodoch: "We agree to support a new programme for Greece and, together with the IMF and the voluntary contribution of the private sector, to fully cover the financing gap""The financial sector has indicated its willingnes...

Andrej Danko

SNS

V jednotlivých krajinách uleteli populistickí politici, väčšinou socialisti, ktorí nasľubovali svojim ľuďom 1200 eurové, 3000 eurové dôchodky ako to vidíme v Taliansku ...

O 5 minút 12 - 30.09.2011
Neoveriteľné

Jozef Kollár

SKOK!

Táto logická vec ma naozaj udivuje. Práve naopak, ja som bol na zasadnutí výboru pre európske záležitosti. To sa nejednalo o ten 21-vý júl, ale na predchádzajúci summit Európskej rady, kde návrh jednoducho neprešiel na výbore pre európske záležitosti. Pani premiérka je holý fakt. Išla bez schváleného návrhu uznesenia.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Pravda

Podľa NRSR.sk (doc.)sa na 22 schôdzi Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre európske záležitosti, prerokovala aj "informácia o rokovaní Európskej rady, ktoré sa uskutoční v dňoch 24.-25.3.2011... Materiál uviedla predsedníčka vlády Radičová." Z výsledkov rokovania Výboru pre európske záležit...

Jozef Kollár

SKOK!

Po druhé, účasť privátneho sektora nie je dostatočnou. Sloboda a Solidarita má exaktné výpočty, ktoré sme pripravení kedykoľvek komukoľve poskytnúť v najbližších dňoch, ktoré jasne dokumentujú, že v roku výmeny týchto dlhopisov utrpia banky straty vo výške niečo málo cez 9 % nominálnej hodnoty týchto dlhopisov. A nie vy, nie ja, nie Švejna ani nie pán Danko ani nikto iný z politikov, ale vám povedia analytici bánk vám povedia najväčší svetoví ekonómovia, nositelia nobelových cien, že na to, aby sa Grécko dostalo zo súčasnej šlamastiky, v ktorej sa nachádza potrebuje, aby im veritelia odpustili minimálne 45 až 50 % dlhov. V opačnom prípade sa nikdy Grécko nevráti naspäť na finančné trhy.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Neoveriteľné

Jozef Kollár

SKOK!

... a ja vám poviem, prečo je to podvodom, takže nezavádzajme a neklamme prosím vás pekne ľudí na Slovensku o tom, že veď sme vyrokovali, veď dohoda o účasti súkromného sektora je na stole. No nie je to tak. Po prvé, táto dohoda o výmene dlhopisov je dohodou, ktorá nie je povinnou, to znamená, že banky sa budú zúčastňovať nosenia nákladov spojených s riešením dlhovej krízy len vtedy, keď budú chcieť, je to dobrovoľné ...

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Zavádzajúce

V texte zmluvy eurovalu 2 sa zmieňuje účasť súkromného sektoru, ktorú bude posudzovaný prípad od prípadu. Využitý pri tom bude mechanizmus tzv. CAC (Collective Action Clause), podľa ktorého bude možné minoritného veriteľa prehlasovať a následne aplikovať náklady reštrukturalizácii dlhu aj na neho. J...

Ivan Štefanec

KDH

Prečo navyšujeme euroval. No predovšetkým preto, aby z eurovalu pôžičky, ktoré ak bude treba budú môcť krajiny čerpať a všetky ostatné o tom budú rozhodovať s právom veta každej krajiny tak, aby mali nižšie úroky, ... Tuto treba povedať jednoznačne, že to sú dve rozdielne veci a pri každej ďalšej pomoci z eurovalu máme právo povedať nie.

O 5 minút 12 - 26.09.2011
Neoveriteľné

Každá finančná podpora z eurovalu jednotky je závislá na schválení ministrov financií členských štátov eurozóny. Nie je však jasné, či je nutné jednohlasné schválenie....

success
error