DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Martin Fronc

KDH

Pokúšal som sa legislatívne navrhnúť, dal som také legislatívne zmeny, aby sme sa snažili tie školy a to aj vysoké, motivovať tým, že časť finančných prostriedkov budú dostávať za kvalitu, za kvalitatívne výsledky, ktoré sa dajú objektívne zmerať, nielen za počet tých, ktorí absolvujú školu, ale aj za kvalitu...

Slovenské školstvo - 09.12.2013
Pravda

Podľa údajov, ktoré sú zverejnené v sekcii ,,Vyhľadávanie v návrhoch zákonov,, na webe NR SR, bol NR SR doručený 1. júna 2012: Návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Martina FRONCA, Pavla HRUŠOVSKÉHO a Pavla ABRHANA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov. Legislatívny návrh skupiny poslancov neprešiel 1. čítaním s tým, že NR SR nebude pokračovať v rokovaní o návrhu zákona.

V dôvodovej správe (.rtf) návrhu zákona sa píše:

"Navrhovaná zmena zákona 597/2003 o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších úprav prispeje k zvýšeniu kvality vzdelávania na základných a stredných školách. Školy, ktoré dosahujú vynikajúce výsledky v celoštátnych objektívnych meraniach (externá maturita, monitor 9) môžu dostať normatívny príspevok zvýšený o 10% príspevku na školu."


Ďalej citujeme z návrhu zákona (.rtf):

Bod 1  V §3 odsek (2) písmeno a) sa za slová „výchovno-vzdelávací proces“ vkladajú slová: „a ohodnotenie jeho kvality.“

Bod 2  V §4 odsek (1)  sa na koniec poslednej vety vkladajú slová: „a z prostriedkov na ohodnotenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu.“

Bod 3 V §4 sa za odsek (3) vkladajú nové odseky (4) a (5)

(4) Normatívny príspevok na školu môže byť zvýšený o 10% príspevku na základe ohodnotenie kvalitatívnych výsledkov školy v predchádzajúcom školskom roku.

(5) Kritéria na ohodnotenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu určí ministerstvo školstva všeobecne záväzným predpisom. Kritéria musia byť určené na základe celoštátnych meraní výsledkov  výchovno-vzdelávacieho procesu.


Na základe uvedeného hodnotíme výrok ako pravdivý.

Dátum zverejnenia analýzy: 08.12.2013
success
error