KDH
Tam máme pripravené buspruhy, pripravenú zelenú vlnu pre autobusy, ideme aj do dobudovania trolejbusových tratí. Dokonca máme z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra predschválené finančné zdroje na dobudovanie tých úsekov, kde ešte trolejové vedenie nie je.
V roku 2017 bol naozaj vypracovaný strategický dokument pre mesto Prešov, takzvaný Masterplan. Ten je určený na rozvoj dopravy v meste a prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra umožňuje čerpať prostriedky aj zo zdrojov Európskej únie. S jeho realizáciou mesto začalo v roku 2018. Výrok hodnotíme ako pravdivý.
Tzv. Masterplan je strategický dokument Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov a zahŕňa modernizáciu mestskej hromadnej dopravy, cestných stavieb aj ostatných druhov dopravy v meste.
Oficiálny popis projektu uvádza, že hlavným cieľom je "zvýšenie atraktivity verejnej osobnej dopravy prostredníctvom modernizácie a rekonštrukcie infraštruktúry pre IDS a mestskú dráhovú dopravu" a "zvýšenie atraktivity a prístupnosti verejnej osobnej dopravy prostredníctvom obnovy mobilných prostriedkov dráhovej MHD." Ďalším cieľom je "zvýšiť prejazdnosť, plynulosť a bezpečnosť prepravy" a "skvalitnenie dopravnej infraštruktúry,
dopravného značenia, dopravných zariadení a riadenia dopravy." K popisu je pripojený i návrh výstavby nových trolejbusových tratí.
Projekt je realizovaný v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a spolufinancovaný Kohéznym fondom EÚ, konkrétne maximálnou čiastkou 675 596,58 eur a ďalšími 79 481,95 eurami prispel štát. Mesto sa teda zaviazalo financovať len 5 % z plánovaných nákladov projektu, vo výške 39 740,98 eur.