DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Podarilo sa opraviť a sfunkčniť po odchádzajúcej vláde prebratý nefunkčný daňový informačný systém.

Tri roky vlády Roberta Fica (100 opatrení) - 16.04.2015
Pravda

Daňový informačný systém, ktorého spustenie bolo pôvodne naplánované vládou I. Radičovej na rok 2012, bol čiastočne zavedený do fungovania v roku 2014, no vyskytli sa v ňom viaceré nedostatky. Dodnes sa ešte odstraňujú a vylaďujú nedostatky, systém je ale stabilizovaný a funkčný a preto výrok hodnotíme ako pravdivý.


Zavedenie elektronickej komunikácie daňových subjektov s daňovými úradmi bolo naplánované na rok 2012, teda ešte počas vlády I. Radičovej. Systém sa v tomto roku úspešne zaviezť nepodarilo, do prevádzky bol spustený tento rok. Podrobnosti o zavádzaní a fungovaní tohto daňového systému prehľadne zhŕňa článok TREND.sk

Za vlády R. Fica- v roku 2014 zaviedla Finančná správa systém pre daňové a colné úrady, ktorý slúži na jednosmernú elektronickú komunikáciu pre všetkých platcov DPH. Aj tento systém mal však chyby- vo vnútri daňových úradov jeho spustenie vyvolalo zmätok a v konečnom dôsledku si jednotlivé zložky daňových úradov cez tento systém nedokázali vymieňať dokumentáciu, preto museli všetky potrebné papiere vytlačiť a fyzicky ich preniesť k ďalším príslušným zamestnancom, čo často viedlo k stratám papierov i času. 

Nový systém, zavedený v tomto roku, by už mal odstrániť aj tieto problémy. Obojstranná elektronická komunikácia by mala byť zavedená od roku 2016. V súčasnosti prebieha dolaďovanie detailov a stabilizácia systému.

Dátum zverejnenia analýzy: 11.05.2015
success
error