DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Milan Ftáčnik

Nestraníci

Aby keď pôjdem Gagarínke, tak som sa dostal s tým trolejbusom z Vrakune do centra mesta podstatne rýchlejšie. Dá sa to usporiadať, dá sa to urobiť (autobusový pruh, pozn.), skúšali sme, zatiaľ to naráža na odpor polície, ktorá musí dať na to súhlas.

Bratislava - komunálne volby 2014 - 12.11.2014
Pravda

Mesto Bratislava skutočne zamýšľalo vyhradiť autobusový pruh na Gagarinovej ulici. Tento projekt však bol zastavený Krajským dopravným inšpektorátom. Výrok hodnotíme ako pravdivý.

TASR, 15. júla 2012:

"Bratislavský magistrát začne od septembra rozširovať jazdné pruhy pre verejnú dopravu. Vytypoval 13 úsekov I. a II. triedy. Najvýraznejšie sa majú zmeny prejaviť na Gagarinovej ulici, ktorú by trolejbusy mali po novom prejsť za polovičný čas, ako je tomu v súčasnosti. Pripravované zmeny navrhuje novovytvorená poradná komisia primátora pre verejnú dopravu."

"Najprv chceme vytvoriť jazdný pruh na Gagarinovej ulici počas dopravných špičiek. Cez víkend ste totiž z Vrakune a z Dolných honov v centre mesta za 15 minút, no počas rannej a popoludňajšej špičky je to aj trojnásobok. V septembri je týždeň mobility a radi by sme sa pokúsili spustiť tento pilotný úsek. Ak nebudeme dostatočne pripravený na základe podrobnej analýzy, tak ho zavedieme až s dopravnou politikou parkovania, ktorú predpokladáme spustiť od 1. apríla 2013. Pripravujeme aj analýzu vyhradených jazdných pruhov na vnútornom mestskom okruhu, na uliciach Štefánikova, Šancová a Karadžičova. Ak bude odozva pozitívna, úseky zrealizujeme," vyjadril sa  hlavný dopravný inžinier magistrátu Tibor Schlosser.

Hlavným cieľom systému mestskej hromadnej dopravy mesta Bratislava na programové obdobie 2011-2014 bolo realizovanie projektov preferencie MHD(vyhradené jazdné pruhy pre MHD tzv. „bus“ pruhy, úpravy cestných svetelných signalizácií v prospech MHD, spoločné zastávky pre električky, trolejbusy a autobusy t.j.“prestupné terminály“). Komisia mesta pre verejnú dopravu odporučila realizovať projekty vyhradených pruhov na Patrónke, Gagarinovej, Šancovej, Karadžičovej a Štefánikovej ulici. Projekty BUS pruhov neodsúhlasil Krajský dopravný inšpektorát. Zrealizované boli projekty preferencie električkovej dopravy na račianskej a vajnorskej radiále. (.pdf, s. 73)



Iný príklad - Štefánikova ulica

SITA, 1. júna 2013:

"Autobusový pruh na Štefánikovej ulici v Bratislave, ktorý mesto plánovalo vyhradiť v prvej polovici tohto roka, zatiaľ nebude. Vyznačenie BUS pruhu totiž brzdia pripomienky Krajského dopravného inšpektorátu. Inšpektorát odmietol napríklad spojenie MHD a cyklistov do jedného pruhu. Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu," informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.



Dátum zverejnenia analýzy: 11.11.2014
success
error