DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Milan Ftáčnik

Nestraníci

Príklad s Brnom je na mieste - 80 km električkových tratí Brno, 40 km Bratislava.

Bratislava - komunálne volby 2014 - 11.11.2014
Nepravda

Primátor mesta Bratislavy správne uvádza informácie týkajúce sa dĺžky električkových tratí v Bratislave, avšak poskytuje nesprávne informácie týkajúce sa mesta Brna, kde električková trať dosahuje len 70km. 

Vypracovaná analýza dopravy v Bratislavskom samosprávnom kraji, konkrétne v časti Mestská dráhová doprava v rámci hlavného mesta Bratislavy (.pdf, str.3), uvádza: 

"Mestská hromadná doprava na území mesta Bratislava je v súčasnosti tvorená sieťou električkových, trolejbusových a autobusových tratí, ktoré sú navzájom komplementárne. Celková dĺžka prepravnej siete mestskej hromadnej dopravy na území mesta predstavuje 479,4 km, z toho 39,5 km (8,2%) električkových tratí, 41,5 km (8,7%) trolejbusových a 398,4 km (83,1%) autobusových tratí."

Podobné údaje týkajúce sa dĺžky električkových tratí v meste Bratislava uvádza aj dôvodová správa pri štúdii realizovateľnosti Nosného systému Integrovanej hromadnej koľajovej dopravy na území mesta Bratislavy, ktorá uvádza:
"Hlavným cieľom Štúdie realizovateľnosti Nosného systému Integrovanej hromadnej koľajovej dopravy na území hlavného mesta Bratislavy a jeho regiónu (ďalej ŠR) je vypracovať technický návrh rozširovania električkových tratí na území mesta s možnosťou zapojenia do železničnej dráhy a týmto spôsobom vytvoriť priestor na rozvoj mesta spoločne so 40 km sieťou električkových a 80 km sieťou železničných tratí."

Čo sa týka mesta Brna, odborník na mestskú hromadnú dopravu Mikuláš Hrubiško uvádza nasledovné: "Brno má dĺžku električkovej siete 68,3 km, počet obyvateľov 367 729 (31.12.2004), rozlohu 230 km2. Bratislava má cca 450 000 obyvateľov a 370 km2 rozlohu, ale iba spomínaných 36 km tratí."
Podľa mediálnych správ z roku 2013 má dĺžka električkových tratí v meste Brno 70,2 kilometrov, čo predstavuje druhú najväčšiu električkovú trať v Českej republike. 

Dátum zverejnenia analýzy: 11.11.2014
success
error