DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Milan Ftáčnik

Nestraníci

Električkový tunel pod Bratislavským hradom prešiel komplexnou opravou v roku 2009. Keďže súčasťou tejto opravy za 8,3 mil. eur nebola kompletná izolácia tunelovej klenby, spôsobilo dlhodobé zatekanie počas zimy 2011/2012 trhlinu v klenbe tunela. Tunel bol preto z bezpečnostných dôvodov vo februári 2012 uzavretý.

04.10.2014
Pravda

Električkový tunel pod Bratislavským hradom prešiel opravou za 8,3 milióna eur, pričom je pravda, že nebola zahrnutá komplexná izolácia tunelovej klenby. Vo februári 2012 bol tunel opäť zatvorený, kvôli prasklinám spôsobených zamŕzajúcou vodou. Ftáčnik správne uvádza aj dôvody neskoršieho uzavretia tunela. Výrok hodnotíme ako pravdivý.

V máji roku 2010 boli ukončené rekonštrukčné práce električkového tunelu započaté v máji 2009. (pdf, s.1) 

Cieľom rekonštrukcie bolo: 

"...zabezpečiť dostatočnú únosnosť a trvanlivosť nosnej tunelovej konštrukcie, znížiť nežiaduce priesaky cez ostenie na akceptovateľnú mieru, zabezpečiť prevádzkovú činnosť električkovej trate v tuneli, ako aj požiarnu bezpečnosť zodpovedajúcu aktuálnym štandardom." 

Cena rekonštrukcie bola približne 8,3 mil. eur. v konzorciu firiem Skanska, OHL ŽS Brno, Trnavská stavebná spoločnosť a v spolupráci s ďalšími dodávateľmi.

Z dôvodu finančnej náročnosti nedošlo k izolácii tunelovej klenby. Dňa 2. februára 2012 boli objavené praskliny v klenbe, ktoré boli spôsobné zamrzajúcou vodou počas zimy 2011/2012 a tunel bol opäť zatvorený

Dátum zverejnenia analýzy: 04.10.2014
success
error