DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Miroslav Mikolášik

KDH

Na propagáciu toho čo župa robí, už posledných 5 rokov, bolo vyčlenených v rozpočte župy 309 tisíc eur. To znamená čo robí župa pre občanov v takej a takej oblasti. 309 tisíc eur niekoľko rokov za sebou. Zatiaľ čo v tomto roku vyčlenila župa na cestovný ruch sedemkrát menší rozpočet.

Volby do VÚC - Žilina - 31.10.2013
Pravda

Je pravdou, že na propagáciu ŽSK (informovanosť obyvateľov kraja o význame  a kompetenciách VÚC) bolo vyčlenených v posledných štyroch rokoch suma 309 tisíc eur. To je približne suma 7-krát vyššia ako suma vyčlenená na cestovný ruch. Mikolášik v úvode výroku hovorí o období päť rokov. V skutočnosti išlo len o štyri. Vzhľadom, že neskôr sumu opakuje a hovorí už správne "niekoľko rokov" výrok hodnotíme ako pravdivý.

Podľa návrhu rozpočtov z oficiálnych stránok ŽSK boli na propagáciu kraja, medializáciu a cestovný ruch v jednotlivých rokoch vyčlenené nasledujúce sumy:

RokPropagácia kraja Média (€)Cestovný ruch (€)Podľa rozpočtu
2009210 099103 54781 325Programový rozpočet 2009 (str. 18 a 21)
2010407 894309 203100 500Návrh rozpočtu 2010 (str. 36 a 38)
2011403 594309 20363 600Návrh rozpočtu 2011 (str. 32 a 33)
2012401 455309 20346 300Návrh rozpočtu 2012 (str. 32 a 34)
2013393 855309 20345 000Návrh rozpočtu 2013 (str.38 a 39)
Zdroj: Rozpočet a jeho úpravy

Prvok médiá má za cieľ zabezpečiť informovanosť obyvateľov kraja o význame  a kompetenciách VÚC. V rámci prvku Médiá sú finančné prostriedky rozpočtované na počet príspevkov uverejnených v elektronických a tlačových médiách.

Ako vidíme z oficiálnych čísel, suma peňazí vyčlenených na propagáciu práce, významu a kompetencií ŽSK bola každý rok od roku 2010 do roku 2013 na úrovni 309 tisíc eur. Táto suma je približne 7-krát vyššia ako suma na cestovný ruch.

Rozpočet 2008 bol označený za úsporný v bežných výdavkoch. 

Dátum zverejnenia analýzy: 30.10.2013
success
error