Milan Ftáčnik v čase vedenia Hlavného mesta SR Bratislavy v rokoch 2010 – 2014 získal od Európskej komisie približne 300 miliónov eur v rámci projektu Operačný program Doprava (OPD), ktoré boli využité na nákup nových vozidiel, rekonštrukciu Starého mosta, vybudovanie eletričkovej trate do Petržalky, na projekt integrovanej dopravy a iné. Pre úplnosť treba dodať, že jednaní s Európskou komisiou sa Milan Ftáčnik nezúčastňoval sám, ale spolupracoval s Bratislavským samosprávnym krajom i s rezortom dopravy. Výrok Milana Ftáčnika hodnotíme ako pravdivý.
Doc. RNDr. Milan Ftáčnik, CSc. bol primátorom Hlavného mesta SR Bratislavy v rokoch 2010 až 2014, v roku 2009 – 2013 bol poslancom Bratislavského samosprávneho kraja.
Výrok Milana Ftáčnika o financiách z Európskej únie vo výške asi 300 miliónov eur na verejnú dopravu Demagog.SK už overoval v minulosti (18. júl 2017).
V rokoch 2010 až 2014 získalo mesto Bratislava v rámci Operačného programu Doprava (OPD) viac ako 300 miliónov eur. (.pdf, s. 12) Financie mali byť pôvodne použité na projekt TENT-T 17, avšak ten bol neskôr vyhodnotený ako nerentabilný a nerealizovateľný v danom termíne. Preto bolo naplánované využitie financií na Nosný systém integrovanej hromadnej dopravy, rekonštrukciu Starého mosta a vybudovanie električkovej trate do Petržalky a nákup nových trolejbusov a električiek.
Ako informuje tlačová správa TASR zverejnená 29. júla 2011 na portáli aktualne.sk i na webových stránkach mesta, primátor Milan Ftáčnik, predseda BSK Pavol Frešo a zástupcovia rezortu dopravy rokovali s predstaviteľmi Európskej komisie (EK) o projekte budovania Nosného systému integrovanej hromadnej dopravy v Bratislave a okolí. Slovensko sa uchádzalo o financie z eurofondov, ktoré by pokryli realizáciu projektu v troch jeho etapách (železničný úsek Predmestie stanica Filiálka, mestské prestupové terminály pre integrovanú dopravu a etapa koľajovej dopravy do Petržalky).
Ako je spomenuté vyššie, hoci Milan Ftáčnik bol v čase jednaní s Európskou komisiou vo funkcií najvyššieho predstaviteľa mesta Bratislavy, rokovaní sa nezúčastňoval sám. Spolupracoval tiež s BSK a odborníkmi z rezortu ministerstva dopravy.