DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Milan Ftáčnik

Nestraníci

...v tejto agentúre som si objednal kampaň za 150 tis. eur...

Volby 2017 BSK v RTVS - 17.10.2017
Neoveriteľné

Podľa Ftáčnikovho transparentného účtu vyplatil reklamnej agentúre Mayer McCann Erickson čiastky v súčte približne za 68 tisíc eur. Nevieme však, či si objednal alebo neobjednal v sume 150 tis. eur. Výrok preto hodnotíme ako neoveriteľný. 

Peniaze pre reklamnú agentúru boli určené na správu webu a facebooku, print aktivity v médiách, online kampaň,volebné auto, eventy a reklamné predmety.
Kandidát na župana BSK Daniel Krajcer (Most-Híd, SKOK, Strana zelených) vyzval Ftáčnika, aby zverejnil, kto stojí za volebnou kampaňou a kto ju financuje. Pýta sa, či nejde o "práčku", ak najväčším vkladateľom na jeho účet je majiteľ reklamnej agentúry, ktorá robí volebnú kampaň a ktorý je zároveň najväčším poberateľom výdavkov.

Ftáčnik hovorí, že do volebnej kampane vložil vlastné úspory vo výške 25 tisíc eur. Z osobných finančných zdrojov mu prispel aj Radovan Grohol, a to 20 tisíc eur. "Prispel ako môj podporovateľ, lebo sa poznáme a aj preto som si vybral na realizáciu kampane agentúru, v ktorej je spolumajiteľom," priblížil Ftáčnik. Ďalší podporovatelia, ktorých pozná, mu prispeli sumou 24 tisíc eur. Zvyšných 21.400 eur mu na základe výzvy na webovej stránke poslali sympatizanti, ktorých osobne nepozná. 

Dátum zverejnenia analýzy: 16.10.2017
success
error