SMER-SD
Požiadavka (predstaviteľov učiteľov, pozn.), aby sme menili systém kontinuálneho vzdelávania, veď to ideme robiť. Už niekoľko mesiacov to hovoríme.
Jednou z požiadaviek Iniciatívy slovenských učiteľov bola aj zmena systému kontinuálneho vzdelávania. Je pravdou, že o zmene sa hovorí už niekoľko mesiacov, ale možno tiež povedať že aj posledné roky - hovorilo sa o nej už za bývalých ministrov Čaploviča a Pellegriniho. Draxler avizoval zmenu (plánovanú na rok 2015) po svojom nástupe do funkcie v roku 2014. K zásadným zmenám napriek tomu doteraz neprišlo. Výrok hodnotíme ako pravdivý, pretože sa posledné mesiace hovorí o tom, že sa systém bude meniť pravdepodobne v období po parlamentných voľbách 2016.
11. januára 2016 vyhlásila Iniciatíva slovenských učiteľov (ISU) štrajkovú pohotovosť, aby dali slovenskej vláde na vedomie, že pokiaľ nebude vyhovené ich požiadavkam a nebudú navrhnuté konkrétne legislatívne opatrenia, vstúpi štrajkový odbor ISU do neobmedzeného štrajku:
"Štrajkovou pohotovosťou dávame na vedomie vláde a Národnej rade Slovenskej republiky, že ak do 25. januára 2016 nenavrhnú konkrétne legislatívne opatrenia, ako naplnia naše požiadavky ešte v tomto volebnom období, v tento deň na základe článku 37 odsek 4 Ústavy SR vstúpime do neobmedzeného ostrého štrajku."
Súčasťou požiadaviek učiteľov je aj zmena systému kontinuálneho vzdelávania.
"Prečo ministerstvo nevykonáva medzi učiteľmi, riaditeľmi a zriaďovateľmi
prieskumy spokojnosti a efektívnosti kariérneho systému a systému
kontinuálneho vzdelávania (zákon č. 317/2009)?" (ISU)
"Naša tretia požiadavka sa týka zmeny systému vzdelávania pedagógov.
Domnievame sa, že súčasný systém musí byť prehodnotený (...) Preto žiadame, aby vláda prijala novelu zákona č. 317/2009, ktorou by
opätovne zaviedla možnosť získavať kredity overením kompetencií,
zrušila sedemročnú obmedzenú platnosť kreditov, obnovila možnosť
získavať kredity za rozširujúce štúdium, štúdium v zahraničí a tvorivé
aktivity, a súčasne zaviazala ministra školstva, vedy, výskumu a športu
vytvoriť komisiu za účasti stavovských a profesijných organizácií
v školstve, ktorá by komplexne prehodnotila systém kontinuálneho
vzdelávania a menovaný zákon s prihliadnutím na analýzu súčasného stavu
a najlepšej praxe." (Denník N)