Oblasť
|
Hodnoty
|
PS
Ukrajina sa bráni zločinnej agresii zločinného režimu, ktorá robí vojnové zločiny, zabíja ženy, deti, civilistov a je to niečo, čo podľa mňa má skončiť pred súdom v Haagu.
Vojnu na Ukrajine Rusko začalo už v roku 2014 vojnou na Donbase, ktorej predchádzala anexia Krymu. V roku 2021 začalo Rusko zhromažďovať jednotky na ukrajinskej hranici a vo februári 2022 zaútočilo na Ukrajinu. Vo vojne útočí na energetickú infraštruktúru, nemocnice, školy či na sklady humanitárnej pomoci. a ruskí vojaci zabíjajú ukrajinských civilistov. Výrok hodnotíme ako pravdivý. ...
PS
Mňa prekvapuje, keď kolegovia a kolegyne hovoria o zákaze. Tam, kde žiadny zákaz nie je, kde hovoria o potrebe technologickej neutrality tam, kde technologická neutralita je. Pretože to je norma na emisie skleníkových plynov z áut, ona nehovorí, či to majú byť potom elektromobily alebo to majú byť vodíkové autá. Alebo ako to má byť urobené, v tomto je technologicky neutrálna.
Hojsík poukazuje na fakt, že nové nariadenie EÚ nezakazuje používanie áut so spaľovacími motormi, preto je označenie „zákaz” prehnané. Európska komisia sa vyjadrila, že chce mať „otvorenú myseľ” ohľadom možných uhlíkovo neutrálnych alternatív, ktoré nahradia spaľovacie motory, takže nariadenie je technologicky neutrálne. ...
PS
Ona nezakazuje, ona hovorí, že keď automobilky budú predávať autá s väčšími, ako nulovými emisiami, tak za to budú platiť nejaké peniaze.
Nové opatrenie hovorí, že do roku 2030 by sa mali znížiť emisie spojené s osobnými automobilmi o 55 % a od roku 2035 by nové autá nemali produkovať žiadne uhlíkové emisie. Vďaka tomuto by sa mala docieliť uhlíková neutralita v oblasti dopravy. Európska Únia chce po roku 2035 zapisovať do evidencie iba automobily, ktoré jazdia výlučne na uhlíkovo neutrálne palivá. Výrobcovia, ktorých emisie novoevidovaných vozidiel prekročia stanovenú hodnotu, budú musieť zaplatiť 95 eur za každý jeden gram CO2/km, ktorý je nad hranicou povolených emisií. Vďaka tomuto nariadeniu by sa mohli autá s nulovými emisiami stať cenovo dostupnejšie ako tie, ktoré stanovené hodnoty emisií prekračujú. ...
PS
Emisie z dopravy aj na Slovensku rastú. Je to závažný problém, ktorý máme ako Európska únia, že nám emisie z dopravy rastú.
V roku 2019 bola doprava v Európskej únii zodpovedná až za štvrtinu všetkých emisií oxidu uhličitého. Až za 72% celkových emisií z dopravy môže cestná doprava. Doprava je v Európskej únii jedinou oblasťou, v ktorej prišlo k zvýšeniu emisií skleníkových plynov a to až o skoro 34% od roku 1990 po 2019. ...
PS
A toto opatrenie podporovali aj automobilky verejnými vyhláseniami. Volvo, Wolkswagen, ďalšie veľké automobilky, ktoré pôsobia na Slovensku, Jaguar Land Rover.
Svoje plány sa presmerovať v budúcnosti na výrobu vylúčne elektrických vozidiel vyslovili viaceré automobilky. Napríklad spoločnosť Volkswagen sa chce stať uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou do roku 2050, spoločnosť Volvo Cars do roku 2030 a spoločnosť Jaguar Land Rover tak urobí do roku 2025. Ďalšia automobilka, ktorá pôsobí na Slovensku, Kia Motors sľúbila, že do roku 2027 uvedie na trh sedem samostatných elektromobilov....
PS
Módny priemysel produkuje ročne tony odpadu. Vyrába totiž oveľa viac oblečenia, ako v skutočnosti potrebujeme. Len pri samotnej výrobe skončí približne 12 % látok v odpade. Celé odvetvie spôsobuje až 10 % svetových emisií.
Európsky parlament prijal v marci 2020 nový akčný plán pre obehové hospodárstvo, ktorý zahŕňal stratégiu EÚ pre textil. Z dostupných dát EÚ odhaduje, že módny priemysel je zodpovedný až za 10% celosvetových emisií, čo je viac než vyprodukujú medzinárodné lety a námorná doprava. ...
PS
Okresný súd v Trnave odsúdil pána Šípoša na 20 rokov väzenia a prepadnutie majetku – rodinného domu […] Jediné, čoho sa pán Šípoš dopustil, je výroba a predaj liečivých mastí z marihuany.
Výrok Martina Hojsíka sa týka súdneho konania s Jozefom Šípošom z Dolných Zeleníc, ktorý mal podľa TV Markíza pestovať dva roky marihuanu a nelegálne z nej vyrábať konopné masti. Hojsík píše o predaji, Šípoš a jeho rodina hovoria o rozdávaní známym. Keďže však nie sú verejne dostupné ani rozhodnutie súdu, ani detaily vyšetrovania, hodnotíme tento výrok ako neoveriteľný z verejne dostupných nezávislých zdrojov. ...
PS
Klimatickú dividendu podporilo už 28 laureátov Nobelovej ceny a ďalších 3500 svetových ekonómov a ekonómok.