SMER-SD
Dokonca referendum urobili o tom SaS, že teda mali by sa kupovať nejaké lacné autá a nemali by sa politici vyvážať v drahých limuzínach. Sadli do tých drahých limuzín. Dobre tvrdili:"Boli nakúpené!" Ale ako je možné, že súčasné ministerstva nakupujú drahé limuzíny. Dozvedáme sa dokonca, že nevýhodne. Ministerstvo dopravy oproti ministerstvu zahraničných vecí.
V referende, ktoré sa uskutočnilo 18. septembra 2010, sa ľudia mohli vyjadriť k šiestim otázkam. Medzi týmito otázkami bola aj: "Súhlasíte s tým, aby Národná rada Slovenskej republiky zákonom ustanovila, že orgány verejnej moci môžu obstarávať osobné motorové vozidlá s obstarávacou cenou maximálne 40 tisíc eur?" Referendum sa uskutočnilo predovšetkým na podnet strany SaS a bolo neúspešné kvôli nízkej volebnej účasti.
Rovnako má M. Maďarič pravdu, keď tvrdí, že členovia vládnej koalície používajú drahé limuzíny. Pravda je však taká, že tento vozový park bol zakúpený ešte počas vlády R. Fica. Rovnako sa R. Sulík už dávnejšie v rozhovore pre Web noviny vyjadril, že používa Mercedes 500 L, ktorý asi trojnásobne prevyšuje čiastku 40 tisíc eur. Podľa neho ale nemalo zmysel začať s obmenou súčasného vozového parku, keďže súčasný vozový park je ešte pomerne nový, navyše muselo by sa znovu minúť 40 tisíc eur na nové auto. Do tohto momentu má M. Maďarič ešte stále pravdu.
Avšak denník Pravda uvádza, že autá (osem nových limuzín Škoda Superb v najdrahšej verzii, pozn.), ktoré nakúpilo ministerstvo dopravy, vyšli na čiastku 318 000 eur. Z toho logicky vychádza, že za jedno auto rezort dopravy zaplatil takmer 40 000 eur (čo je v súlade s otázkou referenda ohľadom podmienky o stanovení maximálnej ceny vozidiel, pozn.). Denník síce ďalej informuje, že rovnaký typ áut nakúpilo aj ministerstvo zahraničných vecí. To však nezakúpilo limuzíny Škoda Superb v najdrahšej verzii (jedno vozidlo vyšlo na 23 000 eur, pozn.) a preto na každom jednom zakúpenom aute ušetril rezort zahraničia takmer 17 000 eur. Z tohto dôvodu hodnotíme Maďaričovo tvrdenie ako zavádzajúce.