SMER-SD
Ako je možné, že ste svojimi rozhodnutiami de facto obmedzili množstvo policajtov na cestách, prestali ste kontrolovať cestnú premávku, ako je toto možné?
Nenašli sme žiadne Lipšicovo rozhodnutie alebo vyhlásenie, ktorým by znížil počet policajtov na cestách. Hovorkyňa Policajného prezídia D. Baloghová informovala, že „dopravných policajtov na cestách neubudlo. Naopak sme ich počet zvýšili a v krátkom čase ešte zvýšime.“
Podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského sú dôvody v tom, že polícia poľavila pri kontrolách bezpečnosti. Minister Lipšic totiž zmenil systém práce dopravnej polície, ktorá mala byť k vodičom "otvorená". „Dopravná polícia je predsa práve na to, aby riešila dopravu. Doterajší úspech sa dostavil preto, lebo ľudí z cudzineckej polície presunuli na cesty. Keď vodič vidí policajtov, snaží sa dodržiavať predpisy. Ak však cíti útlm, už nedáva taký pozor,“ zhodnotil svoje postrehy Drahovský.
Podľa neho by malo byť na cestách viac policajných hliadok. To má zmysel aj podľa Ľubomíra Palčáka, generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného. Ten za nedostatky považuje aj slabú dopravnú výchovu na školách či v autoškolách a vníma aj absenciu preventívnych kampaní určených mladým vodičom, s ktorými sa v zahraničí pracuje oveľa viac. „Treba však aj priznať, že ten plán EÚ na zníženie nehodovosti bol veľmi ambiciózny a nielen Slovensko bude mať problém splniť ho. Určite sa to nepodarí aj iným, napríklad Česku, Poľsku, Rakúsku či pobaltským štátom,“ poznamenal Palčák.