Povodňové hrádze sme vybudovali v rokoch 2006-2010, počas prvej vlády, boli v podstate zapustené až do hĺbky 18 metrov, 12-18 metrov podľa podložia do hĺbky aj priamo s vodotesnou izoláciou.
R. Kaliňák nekorektne uvádza obdobie budovania bratislavskej protipovodňovej hrádze, pretože príprava projektu začala už v roku 2004 a podpísaný projekt bol koncom roka 2005, v čase 2. vlády M. Dzurindu. Samotné stavebné práce prebiehali v rokoch 2007-2010, za 1. vlády R. Fica. Minister vnútra taktiež nesprávne uvádza najhlbšiu časť hrádze. V skutočnosti 12 metrov je najhlbšia časť protipovodňovej hrádze. Výrok vzhľadom na uvedené nepresnosti hodnotíme ako zavádzajúci.
Denník SME (6. júna 2013) uvádza, že budovanie protipovodňovej ochrany firmou Váhostav sa uskutočnilo v rokoch 2005 - 2010, rovnaký časový horizont uvádza aj článok portálu 24hod.sk.
Vodohospodársky podnik o tento projekte informuje, že samotné prípravné fázy začali už v roku 2004:
"Projektové práce sa začali už v máji roku 2004, v decembri Európska komisia schválila pomoc z Kohézneho fondu Európskej únie, ktorá predstavovala 85% nákladov, 26 552 936 eur. Desiatimi percentami sa podieľal štátny rozpočet SR a 5 % hradili zdroje Slovenského vodohospodárskeho podniku. Zhotoviteľom stavby sa po výberovom konaní stal Váhostav Žilina. Koncom roku 2010 stavbu Bratislava - protipovodňová ochrana skolaudovali, pričom celkové investičné výdavky projektu dosiahli 32 648 356,06 eur, z toho stavebné práce 27 091 291,48 eur."
Infografika Vodohospodárskeho podniku informuje, že projekt bol podpísaný 13. decembra 2005 (počas 2. Dzurindovej vlády) a skolaudovaný 31. decembra 2010 (v čase vlády I. Radičovej).
O postupe samotných prác informuje mesto Bratislava. Samotné stavebné práce začali v roku v júni 2007. Stavebné práce prebiehali v rokoch 2007-2010.
Denník SME informuje, že najhlbšia časť steny hrádze je 12 metrov pod zemou, najmenej 4 metre. Správny interval by teda mal byť 4-12 metrov. Pri uvádzaní tejto hĺbky vychádza zo slov Pavla Virága zo Slovenského vodohospodárskeho podniku.
„Vybudovali ju vykopaním ryhy a jej vyplnením ílovobetónovou zmesou, vŕtaním pilót a injektážou,“ opisuje Virág. Najhlbšie je až 12 metrov pod zemou, najmenej štyri. Nad terénom je vybudovaný protipovodňový múrik, ochranná hrádza alebo ich kombinácia."