DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Igor Matovič

OĽaNO

Tam je 130 miliónov eur, že sa hrá naozaj o obrovský rozpočet, ktorý je, ktorý je rozpočet možno 5 najväčších zadávateľov reklamy na Slovensku, kde sa nezúčastní žiaden veľký hráč z reklamného biznisu.

Reforma ESO - 22.04.2013
Pravda

Igor Matovič správne uvádza, že hodnota zákazky prevyšuje rozpočet resp. tržby najlepších reklamných a PR agentúr na Slovensku. 

Súťaže o 130 mil. eur sa nezúčastnila žiadna z veľkých firiem, ktoré na slovenskom trhu pôsobia v oblasti reklamy a PR. 

HN, 18. apríla 2013:

"O tom, že bol vypísaný zrejme historicky najväčší tender v tejto oblasti netušila ani prezidentka Asociácie PR agentúr Silvia Kušnírová. „Počujem o tom prvý krát,“ povedala."

Asociácia PR agentúr Slovenskej republiky (APRSR) zverejnila 20. marca 2013 rebríček agentúr zoradených podľa čistých prijatých honorárov za PR služby. Celkové tržby sa boli na úrovni 8,5 mil. euro.

Vestník Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý ohlasuje víťazov súťaže vyšiel 9. apríla 2013. Okrem iného sa v ňom píše, že sa súťaže zúčastnili štyria uchádzači. Do súťaže sa zapojili 4 firmy, s ktorými boli uzatvorené štvorročné rámcové zmluvy. Ide o firmy: Promea Communication, spol. s.r.o, Adventure, spol. s.r.o., Globe Production, s.r.o., a Comm, s.r.o. Ani jedna z týchto firiem nie je členom Klub reklamných agentúr Slovenska.

Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) je výberová organizácia, ktorej členmi sú najúspešnejšie a najproduktívnejšie reklamné agentúry pôsobiace na slovenskom trhu. Za rok 2011 vykázali celkovo hrubý príjem vyše 16 miliónov eur. 

Dátum zverejnenia analýzy: 21.04.2013
success
error