Veď teraz sa obstarávajú autobusy, kde 20% má kritérium, že musia mať 5 dverí. Zhodou okolností, široko ďaleko je len jeden výrobca, ktorý dodáva autobusy s piatimi dverami.
Počet dverí a hmotnosť sú technickými podmienkami, no trolejbus s piatimi dverami získa len 14 bodov zo 100 a nie 20 ako uvádza R. Procházka. Výrok preto hodnotíme ako nepravdivý.
Poslanec Procházka hovorí o tendri Dopravného podniku Bratislava na nákup nových trolejbusov, v ktorom je jedným z kritérií počet dverí (preferovaný počet dverí trolejbusu je 5). Táto podmienka údajne výrazne napomáha jednému z účastníkov, konkrétne výrobcovi SOR, nakoľko päťdverové trolejbusy väčšina iných dielní nevyrába. Vo veci sa už jeden zahraničný uchádzač obrátil na ÚVO, ktorý vec začal prešetrovať.
1. 1.Celková cena trolejbusov spolu v € bez DPH - 40 2. 2. Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok t.j. 70 000 km z obdobia údržby poskytovanej uchádzačom 8 rokov, t.j. z 560 000 km spolu bez DPH - 20 3. 3. Úroveň technického riešenia - 40
Podľa informácií denníka SME (11. januára 2013) je dlhý trolejbus s päť a viac dverami napríklad dostane 14 bodov zo 100 bodov, a ten čo má dverí menej, dostane nulu.