SMER-SD
Diaľnice sú prakticky z veľkej miery financované práve z eurofondov.
Podľa Programu pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 – 2014 (s. 25), približne 40% zdrojov je hradených z národných zdrojov, a zvyšok ide cez fondy EÚ:
"V porovnaní s uplynulým obdobím prináša program na roky 2011 – 2014 kontinuitu v prioritách výstavby a zmenu vo financovaní. Prvým a najvýznamnejším zdrojom budú nenávratné finančné príspevky z fondov EÚ – na aktuálne i na nasledujúce programové obdobie. Aby sa mohli efektívne vyčerpať, výrazne sa posilnia tiež zdroje zo štátneho rozpočtu, a to na celé potrebné spolufinancovanie z národných zdrojov (v skutočnosti nie 15% ale v priemere vyše 40 % investičných nákladov diaľničných projektov)."
Ako informuje SITA (14. októbra 2012) Program výstavby diaľnic na roky 2011-2014 by mal byť aktualizovaný. Do dnešného dňa však nebol predložený na rokovanie vlády.
Všetky prostriedky čerpané prostredníctvom európskych fondov sú následne dofinancovávané štátnym rozpočtom. Napríklad pri úsekoch D1 Sverepec - Vrtižer, R1 Žarnovica - Šášovské podhradie a D1 Studenec - Beharovce, bolo financovanie v pomere 85% EU a 15% štátny rozpočet. Tieto stránky operačného programu Doprava však uvádzajú projekty len do roku 2010. Novšie stránky operačného programu zverejňujú len zoznamy úspešných projektov bez podrobných parametrov. Týka sa to malých/národných aj veľkých projektov. Pri všetkých týchto projektoch je možné očakávať takýto vysoký podiel financovania EU 85%, ktorý je na hornej hranici prístupnosti financovania z európskych fondov.
Aktuálny Operačný program Doprava (pdf) bol koncipovaný nasledovne. V prípade Prioritnej osi 2 - Cestná infraštruktúra (financované Kohéznym fondom) bol pomer prostriedkov 1 019 083 473 EU : 179 838 260 štátne verejné zdroje. V Prioritnej osi 5 . Cestná infraštruktúra (ERDP) bol pomer 694 044 961 EU:122 478 523 štátne verejné zdroje. (tabuľka str. 88)