DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Radoslav Procházka

#SIEŤ

Minister práce Richter z peňazí, určených na podporu zamestnanosti, použije takmer 100 000 eur na nákup propagačných predmetov typu perá, igelitky a podobne.

Verejné obstarávanie - 04.02.2013
Pravda

Igelitky, perá, pršiplášte. Na nákup týchto a iných propagačných predmetov Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny vyčlenilo podľa vestníka Úradu pre verejné obstarávanie 98 500 €. Podľa súťažných podkladov je: 

"Predmetom zákazky publicita a propagácia národných projektov formou dodania propagačných a reklamných nižšie uvedených predmetov ..."

R. Prochádzka správne uvádza, že časť európskych peňazí na podporu zamestnanosti ide na nákup reklamných predmetov v spomínanej sume.

Je však potrebné dodať, že časť z európskych peňazí určených na podporu zamestnanosti, musí isť na publicistu projektu. Denník Hospodárske noviny cituje odborníka na eurofondy: 

"Na to, aby firma či štát získali eurofondy, musia zabezpečiť publicitu projektu. To, ako bude reklama vyzerať, však Brusel striktne nenariaďuje. Odborníkom sa však zviditeľnenie reklamnými predmetmi zdá minimálne neobvyklé. „Sú to neefektívne vynaložené peniaze. V technickom zmysle však oprávnené,“ hovorí šéf firmy Premier Consulting zameranej na poradenstvo pri čerpaní eurofondov Miroslav Lopata. Dodáva, že v prípade sociálnych projektov, kde je skutočne propagácia potrebná, sa skôr využívajú inzeráty či spoty v televízii."

Dátum zverejnenia analýzy: 03.02.2013
success
error