DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Ján Figeľ

KDH

Ale na druhej strane práve spomínaný projekt (PPP Nitra-Zvolen pozn.) zvýhodňuje banky natoľko, že najväčšiu časť financií za 30 rokov získajú banky a koncesionár vo forme zisku, úrokov a dividend.

Parlamentné volby 2012 - 12.03.2012
Neoveriteľné

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR uvádza, že 100 km diaľnic cez dva PPP balíky by bolo Slovensko stálo za 30 rokov platieb 17 mld €. Väčšinu z tejto sumy (10 mld) predstavovali finančné náklady - úroky, zisky a dividendy bánk a koncesionárskych firiem. Pri úrokoch a poplatkoch bankám ide (prezentácia, tretí slide pozn.) o 37% z celkovej sumy. Dividendy a úroky akcionárom predstavujú 24%, samotná výstavby 24%, iné náklady koncesionára 7%, ťažká údržba 5% a prevádzka a ľahká údržba 4%.  


Údaje ministerstva, ktoré navyše nedokážeme overiť na nezávislých zdrojoch, sa vzťahujú nielen na PPP Nitra-Zvolen ale aj na ďalší projekt. Nevieme preto overiť aká časť fin. prostriedkov by sa použila na poplatky bankám a fin. inštitúciám v PPP Nitra-Zvolen.

Dátum zverejnenia analýzy: 11.03.2012
success
error