DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Béla Bugár

MOST-HÍD

A čo je najviac ohrozené, to je samozrejme ten najvýchodnejší kút, Trebišov a okolie, tam dobre viete, že práve preto sme mali najväčší problém napríklad aj s tým, aby ta širokorozchodná železnica zrušila ešte Čierne nad Tisou aj tých 1500 pracovných miest.

Béla Bugár, Robert Fico, Pavol Hrušovský, Robert Kalinák - 05.03.2012
Neoveriteľné

Širokorozchodná trať z Bratislavy do Košíc sa mala vybudovať do roku 2015. Nová vláda I.Radičovej tento projekt zrušila z dôvodu ekonomickej nevýhodnosti a a rastu nezamestnanosti. Prekladisko v Čiernej n. Tisou by podľa Radičovej vlády po dobudovaní trate stratilo význam a jej zamestnanci by boli prepustení. Na prekladisku dnes pracuje 1500 zamestnancov ZSSK Cargo.


Správa o príprave a realizácii výstavby širokorozchodnej trate (ŠRT) Košice - Bratislava - Viedeň s podobným negatívom nepočíta. Naopak uvádza sa v nej, že objem prekladaného tovaru v Čiernej nad Tisou by sa nemal výrazne znížiť. 

Aktuálne.sk, 17.august 2011: 
Projekt by mohol na Slovensko priniesť v období štyroch až piatich rokov výstavby do 20-tisíc pracovných miest. Okrem toho by mohol naštartovať Slovenskú ekonomiku, na istý čas, približne o 1,5 až 2 percentá. S dobudovaním trasy by však zaniklo prekladisko v Čiernej nad Tisou a s ním aj niekoľko desiatok pracovných miest. 

Negatívny dopad trate na 1500 pracovníkov v prekladisku Čierna nad Tisou vo svojich vystúpeniach prezentovali len zástupcovia vtedajšej opozície (za vlády R Fica) - napr. Novotný z SDKÚ-DS. Analýzy a ani mediá tento fakt nepotvrdili. Pripustili možné zníženie počtu zamestnancov, ale nie v počte 1500.

Konkrétny dopad takéhoto prípadného kroku je však otázkou budúceho vývoja. Výrok preto hodnotíme ako neoveriteľný.

Dátum zverejnenia analýzy: 05.03.2012
success
error