DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Milan Kňažko

Nestraníci

Hovoríte o koncepcii parkovania. Za 4 roky ste (adresuje to Ftáčnikovi, pozn.) spolu s klubom nedokázali ani len dohodnúť základnú, jednodnú politiku v celom meste s mestskými časťami.

Bratislava - komunálne volby 2014 - 11.11.2014
Pravda

Mesto Bratislava doteraz nemá zavedenú ani schválenú záväznú a jednotnú parkovaciu politiku v legislatívne podobe pre celé mesto aj spolu s mestskými časťami. So spoločnou politikou nesúhlasila väčšina mestských častí. Petržalka preto začala riešiť vlastnú parkovaciu politiku. Výrok hodnotíme ako pravdivý.

Na rokovaní Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR v septembri 2012 boli schválené Základné pravidlá (.pdf) parkovacej politiky. Ide o súbor ôsmich zásad a iných špecifikácii, ktorý predložil na zastupiteľstvo Ftáčnik a tento materiál bol schválený zastupiteľstvom 27. septembra 2012.  Materiál hovorí, že ide o základné pravidlá parkovacej politiky hlavného mesta SR Bratislavy, bez časového harmonogramu a bez jednotnej organizácie, ktorú založí hlavné mesto SR Bratislava a mestské časti hlavného mesta SR Bratislavy. Tento materiál taktiež uvádza, že zóny spoplatnenia určia mestské časti po dohode s mestom.

Zároveň zastupiteľstvo mesta Bratislava zobralo na vedomie materiál Dopravná politika parkovania hlavného mesta SR Bratislavy. Všeobecná parkovacia politika politika mala začať platiť od 30. januára 2014. Boli pripravené aj vykonávacie predpisy, no mestský poslanci ich neodobrili koncom januára 2014. 

Jednotné pravidlá pre mesto a jeho mestské časti neplatia, keďže napríklad Petržalka bude robiť svoju vlastnú parkovaciu politiku, ktorú chcú robiť pretože Mestské zastupiteľstvo neschválilo spoločnú politiku. Z celomestskou parkovacou politikou nesúhlasilo 10 zo 17 mestských častí.

Dátum zverejnenia analýzy: 11.11.2014
success
error