Nestraníci
Rakúsko, si vo svojom hlavnom meste dokázal za európske peniaze vybudovať dokonca úplne novú železničnú stanicu.
Výrok povyžujeme za nepravdivý, pretože viaceré zdroje uvádzajú ukončenie výstavby celého projektu viedenskej železničnej stanice do roku 2015. O rekonštrukcii užhorodskej stanice sa demagogu.sk nepodarili nájsť bližšie informácie.
Trend reality uviedol 2. novembra 2006:
"Na 60 hektároch vyrastie do roku 2015 moderná polyfunkčná štvrť BahnhofsCity.
Približne dvadsaťdva miliárd korún má v prepočte stáť nová hlavná vlaková stanica vo Viedni. Projekt za 600 miliónov eur má byť kompletne dokončený v roku 2012, otvoriť ho však majú už o rok skôr. Ďalšie vyše dve miliardy eur zhltne výstavba infraštruktúry v okolí stanice, kde vyrastú nové byty, kancelárie i obchody.
Celá štvrť, ktorej bude dominovať práve centrálne vlakové nástupisko sa má rozprestierať na celkovo 59 hektároch neďaleko zámku Belvedere pri stanici Südbahnhof a súčasnej zastávke metra a rýchlodráhy Südtiroler Platz na východnom okraji širšieho centra rakúskeho hlavného mesta.
Projekt už schválila dozorná rada Rakúskych spolkových železníc (ÖBB), začiatok prepojenia staníc metra, rýchlodráhy a železnice je naplánovaný na budúci rok, výstavba novej stanice na rok 2009. Mesto Viedeň prisľúbilo prispieť sumou 130 miliónov eur."
Oficiálna stránka rakúskych železníc:
"The first four tracks of the Vienna Central Train Station, which is currently under construction, will commence operations with the introduction of the new timetable on Dec., 9th 2012. For the first time ever, it will now be possible to connect trains coming from the east with ones coming from the south and north. For passengers, this offers new transit options within the Vienna S-Bahn network. The western axis will be integrated upon completion of the Central Train Station in 2015."
Internetová stránka Wien info:
"Vienna’s new Central Station entered partial operation at the beginning of December 2012. After a remodeling phase lasting five years, the Vienna-Mitte station presents itself with a new, modern design and also offers numerous shopping possibilities with "The Mall". The project is set for completion in April 2013.
The new Vienna Central Station also entered into partial operation together with the new ÖBB timetable at the beginning of December 2012. Four platforms and one through track have been in use since the opening. The local trains of the Ostbahn now stop at the Central Station, and the temporary Ostbahnhof has been closed. Completion of the redesigned station is planned for the end of 2014."
ASB.sk - Odborný stavebný portál 3. decembra 2012:
"Vo Viedni sa realizuje jeden z veľkých dopravných projektov v Európe, výstavba hlavnej železničnej stanice spolu s autobusovou stanicou. Výstavbou hlavnej stanice sa prepojí bývalá východná a južná železničná stanica. Súčasťou hlavnej stanice bude aj obchodné centrum. V okolí budúcej hlavnej stanice vzniká rozsiahle mestské centrum, ktoré bude takpovediac mestom v meste.
V blízkosti projektu hlavnej železničnej stanice bude vytvorená nová obytná štvrť na rozlohe 59 hektárov vrátane parku rozprestierajúcom sa na rozlohe 8 hektárov. Na predmetnom území sa bude nachádzať 5000 bytov, kancelárie, škola a škôlka.
Podľa časového plánu by v decembri 2012 mala byť otvorená časť hlavnej stanice. V rokoch 2013-2014 má byť dokončený projekt stanice a dokončené prvé byty spolu s časťou parku. V roku 2015 má byť ukončený celý železničný projekt."