DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Andrej Kiska

Za ľudí

Tieto spoločnosti mali 1,3 milióna zákazníkov (Triangel a Quatro, pozn.)..

Prezidentský duel RTVS - Kiska vs Fico - 22.03.2014
Neoveriteľné

Podobný výrok o počte 1,3 milióna zákazníkov, ktorí využívajú služby Quatro a Triangel, sme overovali už v Online rozhovore SME (27. februára 2014), debate pre SME a Trend a Prezidentskej debate na RTVS a Markíze 12. marca 2014. Kiska má pravdepodobne na mysli súčet zákazníkov od založenia Quatro a Triangel od roku 1996. V tomto prípade však výrok nevieme overiť, keďže nemáme k dispozícii všetky výročné správy od založenia firiem, ale len výročné správy od roku 2007, keď už Quatro a Triangel boli pod VÚB. Výročné správy však neuvádzajú presný počet zákazníkov divízií Quatro a Triangel. Ani stránky týchto produktov (Quatro a Triangel) neuvádzajú počet zákazníkov.

A. Kiska na svojej stránke uvádza:

"Najúspešnejšie zo spoločností, Triangel a Quatro, som založil v roku 1996. Svoje finančné služby poskytli počas svojej histórie viac ako 1 miliónu ľudí a na slovenskom trhu sa stali najúspešnejšími splátkovými spoločnosťami."


Podľa Výročnej správy divízie Quatro 2012 (v ktorej sa nachádza aj Triangel), nie je zrejmé koľko zákazníkov do dnešného dňa opätovne využíva služby Quatra a Triangelu.




Dátum zverejnenia analýzy: 22.03.2014
success
error