DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Monika Beňová

SMER-SD

15. februára pán Frešo povedal, že budú okamžite peniaze na výtlky.

Volby VÚC 2. kolo - Bratislava - 19.11.2013
Nepravda

Podobný výrok sme overovali už v diskusii BSK v prvom kole (Voľby VÚC - Bratislava, 6. novembra 2013). Vtedy Flašíková-Beňová hovorila o , že Frešo 15. februára hovoril, že peniaze na výtlky do troch dní. 

Frešo vo februári 2013 vyjadril ochotu pomôcť, no poukázal na legislatívne prekážky s tým, že vytvoril komisiu, ktorá sa mala situáciu zaoberať. Podľa dostupných informácií, Frešo 15. februára, skôr, ani neskôr vo februári nehovoril o tom, že "do troch dní uvoľní peniaze".

Agentúra SITA 27. februára 2013 informovala, že P. Frešo je ochotný dať na opravu ciest zdroje ŽSK vo výške jeden milión eur. 

19. februára 2013 sa Frešo k dotácií jedného milióna eur vyjadril zdržanlivo, s tým, že existujú právne prekážky. „Legislatíva neumožňuje investovať samosprávam do cudzieho majetku, teda ani BSK nemôže investovať do opráv mestských ciest. Jedným z riešení by bolo, keby cesty na území Bratislavy prešli pod správu BSK,“ reagoval predseda BSK Pavol Frešo. 

13. februára sa Frešo stále vyjadroval zdržanlivo, a nedošlo k vyhláseniu, že “peniaze do troch dní uvoľní”: “Župan a predseda SDKÚ Pavol Frešo hovorí, že zákony nedovoľujú župe investovať do cudzieho majetku. Navrhuje preto, aby bratislavské cesty prešli pod správu kraja, ktorý by ich tak mohol opravovať. O nápade začali rokovať len včera. "Od magistrátu sme si vyžiadali všetky informácie o mestských cestách, o systéme údržby, ako aj o financovaní komunikácií. Keď ich dostaneme, budeme vedieť posúdiť možnosti spravovania týchto ciest," povedala Frešova hovorkyňa Iveta Tyšlerová.”

11. februára 2013 Frešo vyjadril vôľu pomôcť Bratislave s výtlkmi, no hovoril o legislatívnych prekážkach s tým, že zostavil komisiu na aby našla riešenia na pomoc Bratislave s cestami.
„Dnes nám legislatíva neumožňuje investovať do cudzieho majetku, nielen nám, ale všetkým samosprávnym krajom. Jedno z riešení by bolo, keby cesty na území Bratislavy prešli pod správu BSK. Máme s tým lepšie finančné a manažérske skúsenosti ako magistrát," uviedol dnes Frešo.

Dátum zverejnenia analýzy: 19.11.2013
success
error