Európska komisia podmienila schválenie, teda súhlas s projektom Filiálka, pozitívnou štúdiou o realizovateľnosti projektu s hľadiska ekonomických a technických parametrov. Táto štúdia identifikovala riziká, ktoré ohrozovali schválenie projektu Európskou komisiou. Európska komisia teda nikdy neodmietla tento projekt, no taktiež mu nikdy neudelila súhlas. Výrok hodnotíme ako pravdivý.
"Minister dopravy Ján Počiatek stopol prípravu projektu Filiálka vlani v októbri (záznam tlačovej konferencie tu, pozn) na základe výsledkov štúdie realizovateľnosti Integrovaného dopravného systému Bratislava. Štúdia bola podmienkou Európskej komisie a jej technického poradného orgánu Jaspers. Štúdia neodporučila projekt v podobe, v akej bol pôvodne navrhnutý, z ekonomických a technických dôvodov."
Návrh revízie Operačného programu Doprava 2007 - 2013: "Úspešná implementácia projektu Bratislava Predmestie – Bratislava Filiálka bola vzhľadom na predpokladaný objem finančných prostriedkov potrebných na jeho realizáciu (424 mil. Eur, 76 % alokácie PO 4) rozhodujúca pre vyčerpanie prostriedkov alokovaných v prioritnej osi.2. V súvislosti s prípravou implementácie tohto projektu boli identifikované viaceré riziká, ktoré ohrozovali schválenie projektu zo strany Európskej komisie (EK) a ukončenie realizácie stavebných prác do konca programového obdobia. - Vzhľadom k neexistencii aktualizácie štúdie realizovateľnosti, ktorá by potvrdzovala vhodnosť, účelnosť a udržateľnosť zvoleného variantu projektu... - Možné predlžovanie procesu verejného obstarávania uplatňovaním námietok zo strany jednotlivých uchádzačov/záujemcov zapojených do verejnej súťaže a tým ohrozenie ukončenia výstavby projektu do konca obdobia oprávnenosti výdavkov... - Absencia stavebných povolení potrebných na začatie výstavby."
Ministerstvo dopravy v októbri 2012 informovalo o negatívnych záveroch štúdie Filiálka s novou železničnou stanicou, na základe ktorých sa Filiálka sa v aktuálnom programovom období nezrealizuje. SITA, 20. novembra 2012: "Projekt Filiálka má podľa štúdie síce určitú perspektívu, ale nie s takými technickými parametrami, s akými bol navrhnutý."
V apríli 2013 EK schválila presun peňazí z projektu Filiálka na región Bratislavy a Košíc.