DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Monika Beňová

SMER-SD

Zásadný problém je v tom, že BSK, jeho úrad, nedostatočne využíva tie možnosti, ktoré má. Dá sa to vidieť na využívaní Operačného programu Bratislavského kraja, kde bolo využitých možno 50% na Bratislavskú integrovanú dopravu a na ďalšie projekty, ktoré sme mali (Prioritná os 1 - infraštruktúra, pozn.).

Volby VÚC - Bratislava - 06.11.2013
Pravda

Čerpanie osi Infraštruktúry, do ktorého patrí aj integrovaná doprava je na úrovni 44%. V skutočnosti je teda čerpanie ešte nižšie ako uvádza Flašíková-Beňová. Vzhľadom na to, že si nezlepšuje uvedením vyššieho čísla argumentačnú pozíciu, výrok hodnotíme ako pravdivý.

Celkové čerpanie OPBK je na úrovni 55%. Certifikované výdavky (čerpanie) je na úrovni 50%.

Podľa dokumentu (.xls) o stave implementácie regionánych projektov, boli v rámci čerpania Operačného programu Bratislavský kraj (ďalej len OPBK) k 30. septembru 2013 na infraštruktúru realizované (vykázaných) výdavky vo výške 28,3 mil. eur. Celkovo bolo v rámci OPBK na os infraštruktúry rozpočtovaných na roky 2007 - 2013 až 63,7 mil eur. Čerpanie financií v položke os infraštruktúry bolo v rámci osi infraštruktúra projekt , teda aj na bratislavskú integrovanú dopravu, predstavuje a iné projekty v rámci infraštruktúry, bolo na úrovni 44%. Ak by sme sledovali čerpanie celého programu OPBK tak z celkovo vyčlenených 112 mil. eur., sa bu koncu septembra vyčerpalo 55%. Úroveň certifikovaných výdavkov realizovaných v rámci OPBK je na úrovni 50,2%.

Dátum zverejnenia analýzy: 07.11.2013
success
error