Hlas
...posledný prieskum, ktorý robil Najvyšší kontrolný úrad a tam je 92% spokojnosť občanov s touto reformou (ESO, pozn.), s týmito klientskými centrami, s tými službami, ktoré sa tam poskytujú.
Prieskum NKÚ (2017) sa týkal len klientskych centier, nie celkovo reformy verejnej správy ESO. NKÚ síce skutočne konštatuje, že 92% respondentov-zákazníkov klientskych centier vyjadrilo spokojnosť s ich službami. Respondenti nevyjadrovali spokojnosť či nespokojnosť s reformou ESO. NKÚ však tiež uvádzalo niekoľko závažných problémov súvisiacich s reformou ESO. Výrok hodnotíme ako zavádzajúci.
V Správe o výsledkoch kontrolnej činnosti Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) za rok 2017 sa uvádza, že NKÚ považuje zriadenie klientských centier za jedno z podstatných a prínosných opatrení v rámci Programu ESO (Efektívna, Spoľahlivá a Otvorená verejná správa). V klientských centrách by mal občan pod jednou strechou vybaviť prevažnú väčšinu záležitostí, ktoré sa týkajú miestnej štátnej správy a iných subjektov verejnej správy. "NKÚ uskutočnil prieskum na vzorke 5 tisíc respondentov, klientov centier, a takmer 92% vyjadrilo spokojnosť s ich službami." (.pdf, s. 29).
Správa NKÚ (.pdf, s. 54) ďalej uvádza nasledovné: