DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Béla Bugár

MOST-HÍD

...teraz napríklad najbližšie sa dalo do ministerstva, teda na ministerstvo dopravy 150 miliónov eur, z toho minimálne sto ide len na prípravu diaľnic a stavanie diaľnic.

Kalinák, Bugár a Krajniak v O5M12 - 13.11.2017
Pravda

Béla Bugár mal vo svojom výroku pravdepodobne na mysli prostriedky, ktoré majú byť v roku 2018 vynaložené na financovanie operačných programov Doprava a Integrovaná infraštruktúra. Táto čiastka skutočne predstavuje takmer 150 miliónov eur a z nej sa na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest má použiť necelých 100 miliónov eur. Napriek nie celkom jasnému vyjadreniu hodnotíme tento výrok ako pravdivý.


Financovanie všetkých zložiek Ministerstva dopravy a výstavby SR z verejných prostriedkov obsahuje štátny rozpočet na príslušný kalendárny rok. Podľa jeho návrhu na rok 2018 (.pdf) je na cestnú a železničnú infraštruktúru určených 880 881 845 eur. (.pdf, s. 84) Na Operačný program Doprava a Operačný program Integrovaná infraštruktúra, z ktorých sa financuje aj výstavba diaľnic, by sa v roku 2018 malo vynaložiť 149 918 811 eur; na samotnú výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest je z predmetnej sumy určených 97 968 151 eur. (.pdf, s. 84) V prípade spomínanej sumy, určenej na dva uvedené operačné programy, ide o medziročný pokles o 87,3 %, teda o 1,03 miliardy eur v porovnaní so schváleným rozpočtom na rok 2017. Táto zmena súvisí s aktualizáciou čerpania prostriedkov zo zdrojov EÚ a spolufinancovania zo štátneho rozpočtu. (.pdf, s. 85)

O pripravovanom rozvoji diaľničnej siete v roku 2018 hovorí aj článok denníka Pravda. Podľa neho bude v uvedenom roku prioritou výstavba severného obchvatu Prešova v úseku rýchlostnej cesty R4 s dĺžkou 4,3 km a úsek rýchlostnej cesty R2 Mýtna - Lovinobaňa, ktorý bude dlhý 13,5 km.

Dátum zverejnenia analýzy: 12.11.2017
success
error