Vedenie letiska svojimi krokmi vedome znižovalo príjmy. Napríklad viacero nákladných leteckých prepravcov oslovilo letisko. To však nebolo schopné zareagovať. A tak odišli inam, napríklad do Popradu.
Situácia piešťanského letiska už dlhodobo nie je dobrá, letisko potrebuje pritiahnuť investora. Asi najväčším problémom sa javia rozbroje akcionárov TTSK a mesta Piešťany, ktorí sa navzájom obviňujú z nelichotivej situácie letiska. Z dostupných informácii nie je možné vierohodne určiť, či vedenie spoločnosti Letisko Piešťany, a. s. vedome znižovalo príjmy najmä tým, že nereagovalo na ponuky nákladných leteckých prepravcov. Výrok preto hodnotíme ako neoveriteľný.
Aktuálny predseda TTSK, Tibor Mikuš, je od júna 2014 predsedom predstavenstva Letiska Piešťany, a. s. Ďalšími členmi predstavenstva sú Juraj Štaffa (od júna 2014) a Michal Merga (od augusta 2016). Spoločnosť pritom koná prostredníctvom spoločného podpisu minimálne dvoch členov predstavenstva. Akcionármi spoločnosti sú TTSK (59,31 %), mesto Piešťany (20,04 %) a Ministerstvo dopravy a výstavby SR (20,65 %). "Majorita TTSK vznikla vložením letiskovej infraštruktúry do akciovej spoločnosti Letisko Piešťany, a.s., a ďalej kapitalizáciou pohľadávky vo výške 1,6 milióna eur," informuje TASR.
Na to, aby piešťanské letisko bolo ekonomicky sebestačné, je potrebné, aby jeho bránami ročne prešlo okolo stotisíc cestujúcich. Je však potrebné aj pristúpenie nejakého strategického partnera, píše piešťanský týždeň.
Prepravcovia – osobnej a nákladnej prepravy, vraj uprednostňujú najmä bratislavské letisko: "Letisko Piešťany sa nachádza štyridsať minút autom od Letiska M. R. Štefánika v Bratislave a jeden a pol hodiny od letiska vo Schwechate. Piešťany majú takú konkurenciu, že jej nedokážu čeliť,“ vyjadril sa za piešťanské letisko Cicutto.
Riaditeľ spoločnosti Anius, ktorá sa stará o servis lietadiel v Piešťanoch, Michal Toma tvrdí, že manažment urobil niektoré zlé rozhodnutia: „Už druhý rok sme museli v letnej sezóne odmietať chartrové lety z dôvodu konania letných festivalov, pričom letisko sa prenajímalo pod cenu prevádzkových nákladov. (...) Hoci festivaly zaberú predĺžený víkend, letisko je pre ne zatvorené oveľa dlhšie."
Toma ďalej spomína, že letisko nebolo v prevádzke päť týždňov: „Ak niekto hovorí, že cestovné kancelárie nemajú záujem o letisko, tak ho mať ani nemôžu, keďže je počas ich hlavnej sezóny zatvorené.“ Tiež nevidí konkurenciu v iných letiskách, pretože vraj piešťanské letisko "priťahuje" inú klientelu – spomína nemeckých kúpeľných hostí.
Médiami prebehli viac ráz informácie, že vedenie letiska rokuje s potenciálnym investorom. Pred likvidáciou mala zachrániť letisko spoločnosť Katex Technical Finans, avšak podľa slov riaditeľa letiska s nimi spoločnosť prestala komunikovať. V júli 2017 sa v médiách objavili informácie, že o piešťanské letisko prejavil strategický partner – britská spoločnosť Horiba Mira, ktorá pôsobí v automobilovom priemysle. Na pozemkoch letiska by sa tak mohlo vytvoriť vývojové a testovacie centrum automobilov. Rokovania sú otvorené a britská spoločnosť sa má vyjadriť v novembri 2017. Ďalej sa tiež v článku uvádza: "Predseda TTSK prichádza s informáciou o vstupe strategického partnera pre piešťanské letisko opakovane, avšak doteraz žiadne z rokovaní neviedlo k reálnej dohode.".
Plánom letiska Piešťany bolo stať sa zálohou pre bratislavské letisko: „Tým, že sa vojaci odsťahovali z Piešťan, bolo jasné, že Piešťany, ktoré sú 80 kilometrov od Bratislavy, nemajú šancu konkurovať. Keby Bratislava bola v pozícii preťaženej Viedne, mali by šancu. Bratislava však nie je ani sčasti taká preťažená,“ vyjadril sa Krupár. Úvahy o vytvorení z piešťanského letiska zálohu boli v máji 2017 znovu obnovené, keďže podľa slov Mikuša, rokovania s potenciálnymi investormi zlyhali.
Manželka neúspešného kandidáta na člena dozornej rady píše na svojom blogu o tom, že na uspokojenie pohľadávky veriteľa – SMS TTSK (100 % vlastník TTSK), bol použitý nehnuteľný majetok, ktorý má vraj zostatkovú účtovnú hodnotu asi 240-tisíc eur a cenu určenú znaleckým posudkom 474, 000 eur (k roku 2013). Podľa zmluvy o pôžičke (SMS TTSK ako veriteľ a letisko ako dlžník), však tento majetok má, podľa znaleckého posudku (v roku 2009) hodnotu 407 000 eur. Pri kúpnej zmluve (predaj zábezpeky na uspokojenie pohľadávky veriteľa, teda predávajúci SMS TTSK a kupujúci V. Chalov) sa uvádza len suma 184 100 eur, ako kúpna cena. O túto sumu sa teda znížil dlh piešťanského letiska voči spoločnosti SMS TTSK. Svojim blogom teda chcela poukázať na to, že predaj "pod cenu" poškodil letisko.