DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Boris Kollár

SME RODINA

...premiér Fico urobil obrovskú kampaň, kde nám predstavil, čo všetok sa vybudovalo za podpory Európskej únie a celá opozícia to napádala.

O brexite a predsedníctve s Madaricom, Klusom, Šebejom, Kollárom a Šefcovicom - 27.06.2016
Pravda

Boris Kollár mal na mysli informačnú kampaň  na eurofondy s názvom Dobré správy, ktorú iniciovala minulá vláda Roberta Fica a prebiehala v slovenských televíziách a rádiách od 22. decembra 2015 až do konca januára 2016. Kampaň bola kritizovaná za to, že jednostranne informovala o čerpaní eurofondov na Slovensku, slúžila ako predvolebná kampaň vtedajšej vlády pred blížiacimi sa parlamentnými voľbami a zakrýva fakt, že Slovensku prepadne 1 miliarda eur z eurofondov, pretože ich nestihne prečerpať. Spomedzi opozičných poslancov kritizovali túto kampaň napríklad Eugen Jurzyca z SaS. Výrok preto hodnotíme ako pravdivý.


Transparency International Slovensko napríklad poukázalo  na fakt, že štát televízie vyberal bez súťaže a Dobré správy boli iba skrytou predvolebnou kampaňou, za ktorú Úrad vlády zaplatil vyše 2,1 milióna eur. 

Dátum zverejnenia analýzy: 26.06.2016
success
error