Hlas
...samotné OECD a z úst jej najvyššieho predstaviteľa konštatuje, že v rámci priemeru Európskej únie máme príliš málo detí na jedného učiteľa v triedach...
Angel Gurria pri svojej návšteve na Slovensku nekonštatoval, že by malo Slovensko príliš málo detí na jedného učiteľa oproti priemeru EÚ. Údaje OECD takéto tvrdenie takisto nepotvrdzujú, na základných aj stredných školách má Slovensko viac detí na jedného učiteľa ako je priemer EÚ. Správa OECD odporúča len znížiť počet škôl. Gurria poukazoval na nízky počet žiakov v triedach, nie na počet žiakov na jedného učiteľa,ako tvrdí Pellegrini. Výrok hodnotíme ako nepravdivý.
19. februára 2016 navštívil Slovensko generálny tajomník Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) Angel Gurría, kde sa na Úrade vlády SR stretol s podpredsedami parlamentu a ministrami SR. Vo svojom príhovore pán Gurria poznamenal, že "napriek progresu, ktorý Slovensko dosiahlo, má však pred sebou ešte výzvy, ktoré bude musieť riešiť."
Generálny tajomník predstavil dve štúdie vypracované OECD - "Odborné vzdelávanie a príprava - Zručnosti mimo školskej kontroly: Slovenská republika" a "Hodnotenie školských zdrojov: Slovenská republika".
Education at Glance 2015 informuje, že priemer OECD na základných školách je 15 žiakov na jedného učiteľa, Slovensko má 17 žiakov na jedného učiteľa. Na stredných školách Slovensko dosahuje priemer OECD- 13 žiakov na jedného učiteľa. Údaje sú pre rok 2013.
Pri návšteve na Slovensku podľa dostupných informácií Gurria nespomínal pomer počtu detí na jedného učiteľa. Správa o hodnotení školských zdrojov (.pdf,s.15), ktorú Gurria predstavil, hovorí o nerovnej distribúcii učiteľov medzi školami, tiež hovorí, že nie je potrebné zvvýšiť celkový počet učiteľov.
Gurria poukazoval na nízky počet žiakov v triedach:
"Dôsledkom je, že v triedach je okolo 13 žiakov, pričom priemer OECD je 21. „Nízky počet žiakov následne vplýva na prísun peňazí do škôl a na platy učiteľov,“ vysvetlil Gurría. Riešením by podľa odborníkov mohlo byť určenie minimálnej veľkosti triedy. Ak ju škola nedosiahne, stratí nárok na štátnu dotáciu."