Koncept regulačného bremena všeobecne alebo pre konkrétne oblastí býva často spomínaný, no nepodarilo sa nám zistiť jeho presnú a jednoznačnú definíciu. Regulačným bremenom by mali byť zo zákona vyplývajúce platby, ktoré musí občan/firma odviezť štátu v určitej oblasti. V prípade Procházkom používaného pojmu regulačné bremeno práce ľudí, by sa teda mohlo jednať o daň z príjmov fyzických osôb. Štát v roku 2015 vybral na dani z príjmov fyzických osôb 2,4 miliardy eur, v tomto roku môže byť táto položka vyššia, údaj sa teda približuje Procházkovmu. Keďže však nie je jasné, čo presne Procházka myslel pod pojmom regulačné bremeno práce ľudí, musíme výrok hodnotiť ako neoveriteľný.
Na dani z príjmov fyzických osôb štát podľa portálu cenastatu.sme.sk v roku 2015 vybral len necelých 2,4 miliardy eur.
Celková miera prerozdeľovania v roku 2015 dosiahla 41,8 % HDP, ktoré pre rok 2015 predstavuje 76,521 miliárd eur. Z celkovej hospodárskej produkcie tak priemerný zamestnanec platí za služby a produkty, ktoré poskytuje štát, zhruba 32 miliárd eur.
Celková cena práce: "je súčet priemernej mzdy zamestnanca v hospodárstve Slovenskej republiky zverejnenej Štatistickým úradom Slovenskej republiky za príslušné obdobie a preddavku na poistné na povinné verejné zdravotné poistenie, poistného na sociálne poistenie a povinných príspevkov na starobné dôchodkové sporenie platených zamestnávateľom."