Republika
Pán Matovič, 3 roky ste vládli, za vašej vlády boli vojaci posielaní na hranice Slovenskej republiky proti občanom Slovenskej republiky, za vašej vlády chudáci policajti buzerovali občanov na okresoch, za vašej vlády nemohli ísť ľudia páliť sviečky svojim blízkym, okolo detských ihrísk boli natiahnuté pásky a deti nechceli dať do škôlky. Urobili ste z nášho zdravia experiment a zatiahli ste Slovensko do vojenského konfliktu.
Milan Uhrík vo výroku odkazuje najmä na opatrenia, ktoré boli prijímané ako reakcia na pandémiu koronavírusu. Aj keď niektoré rozhodnutia boli kritizované, pretože boli prijaté v podobe politického kompromisu, opatreniami sa vždy zaoberal orgán zložený z vedcov a odborníkov. Počas prvej vlny pomáhal so zvládnutím pandémie permanentný krízový štáb, v ďalšej vlne namiesto neho zasadala pandemická komisia na ministerstve zdravotníctva, ústredný krízový štáb a konzílium odborníkov.
Milan Uhrík vo výroku úplne opomína vplyv, ktorý tieto opatrenia mali na zdravie a život občanov ako aj samotný fakt, že svet bojoval s pandémiou, ktorej len na Slovensku denne podľahli desiatky ľudí. Navyše hovorí o zatiahnutí Slovenska do vojenského konfliktu, napriek tomu, že Slovensko sa v žiadnom konflikte nenachádza. Výrok preto hodnotíme ako zavádzajúci.
Slovensko podobne ako iné krajiny sveta aplikovalo v priebehu troch vĺn pandémie široké spektrum rozličných opatrení. Opatrenia boli zamerané najmä na obmedzenie pohybu a kontaktu medzi obyvateľmi ako aj na elimináciu šírenia vírusu a v neposlednom rade zaviedlo cielené opatrenia ako karanténa či trasovanie a testovanie. (pdf, str. 94)
Počas pandémie rozhodla vláda napríklad o vyčlenení profesionálnych vojakov na hranice Slovenskej republika. Vojaci pomáhali s kontrolami na hraničných priechodoch a s podporou informačnej kampane v súvislosti so šírením koronavírusu COVID-19 v zmiešaných hliadkach príslušníkom Policajného zboru. Vláda SR rozhodla pre tento účel o vyčleneniť až do 500 príslušníkov ozbrojených síl.
V rámci protiepidemických opatrení nariadila vláda aj obmedzenie mobility medzi okresmi. Na kontrolu opatrení boli nasadení na hraniciach okresov vojaci aj policajti.
V súvislosti s pandemickou situáciou vyhlásila vláda v októbri a novembri roku 2020 núdzový stav a zákaz vychádzania. Návšteva cintorínov sa medzi výnimkami nenachádzala a preto museli občania na "dušičky" zostať doma.
V niektorých mestách, kde bola pandemická situácia najhoršia samosprávy pristúpili k obmedzeniu prístupu na verejné priestranstvá, mimo iné aj detské ihriská. V Banskej Bystrici zakázali vstup do areálov detských ihrísk. Radnica krok obhajovala nemocnicami plnými chorých na Covid. Detské ihriská musel zatvoriť aj Trenčiansky kraj. Neskôr, keď to pandemická situácia dovolila, boli detské ihriská opätovne otvorené.
Jedným z krízových opatrení, ktoré boli zavedené počas pandémie bolo aj zatvárania škôl. Materské školy a prvý stupeň základných škôl sa vláda snažila udržať otvorené aj v pandemickej situácii. Napriek tomu v niektorých samosprávach museli byť zatvorené aj tie.
Na našej východnej hranici vo februári 2022 eskaloval vojnový konflikt, ktorého počiatku siahajú ešte do roku 2014, kedy Ruská Federácia anektovala Krymský polostrov. Ukrajina ako napadnutý štát má podľa článku 51 Charty OSN právo na sebaobranu ako aj na dodávky vojenského materiálu od iných štátov. (pdf, str. 1) Takúto požiadavku vyslyšalo množstvo štátov vrátane Slovenska, čo však z týchto štátov nerobí účastníkov tohto konfliktu.