SME RODINA
Tie reťazce tunak majú 8 percentné marže, tie isté reťazce v západnej Európe majú 2 %.
Boris Kollár hovorí o výške marží veľkoobchodných reťazcov na Slovensku v porovnaní s ostatnými krajinami v západnej Európe. Vo vzťahu k tržbám majú veľké nadnárodné reťazce na Slovensku väčšie zisky, ako napríklad v Nemecku, Francúzsku či Rakúsku. Lidl dosahuje na Slovensku pomer zisku a tržieb na úrovni 8 %, zatiaľčo v Nemecku len 1,27 %. Kaufland na Slovensku 6,24 %, v Nemecku 1,2 %. Hoci pri ostatných reťazcoch sú čísla trochu odlišné, v duchu povedaného hodnotíme výrok ako ešte pravdivý.
V rok 2021 dosiahli najväčšie slovenské reťazce priemerný pomer zisku a tržieb na úrovni 5,43 %. Lidl dosiahol najväčšie tržby, zisk a aj najlepší pomer medzi nimi – 8,9 %, nasleduje sesterská spoločnosť Kaufland s pomerom 6,24 %, Tesco s 5,02 %, a posledná Billa dosahuje len 1,38 %.
V porovnávanom roku 2021 boli najväčší hráči na nemeckom trhu EDEKA, Aldi Nord a Aldi Süd, REWE (materská spoločnosť Billa s.r.o.), Kaufland a Lidl. Priemer ich ziskovosti ako podielu čistého zisku na tržbách činil len 1,39 %, teda výrazne menej ako na Slovensku. Aldi Süd dosiahla v roku 2021 pomer zisku a tržieb 1,97 %, zatiaľ čo Edeka premenila 1,36 % tržieb na zisk, Lidl si zabezpečil 1,27 %-nú čistú ziskovosť, Kaufland 1,2 % a najmenej profitovalo na celkových tržbách REWE (majiteľ Billa na Slovensku) s pomerom 1,13 %.