SMER-SD
Článok 3, čl. 4, čl. 21, 22, čl. 30. Článok 21 priamo hovorí, áno, je tam nebezpečný materiál (jadrové zbrane, pozn.).
Blanár odkazuje na jednotlivé články obrannej zmluvy, ktoré sa vraj majú týkať nebezpečného materálu či jadrových zbraní. Ani jeden z článkov však o nich nehovorí, navyše, nešírenie chemických, biologických alebo jadrových zbraní upravujú iné dohovory. Výrok hodnotíme ako nepravdivý.
Článok 3 hovorí o prístupe k dohodnutým zariadeniam a priestorom a ich využívanie. Konkrétnejšie upravuje aj rozmiestňovanie síl a materiálu, nešpecifikuje však, o aký druh materiálu sa má jednať.
Článok 4 je venovaný rozmiestneniam obranných zariadení, zásob a materiálu, konkrétne sa týka aj rozmiestňovania a skladovania zásob a materiálu.
V článkoch 3 a 4 sa teda spomína materiál, ale samotný minister obrany Naď a minister zahraničných vecí Korčok vylúčili, že by Američania na územie Slovenska doviezli chemické, biologické a jadrové zbrane, keďže Slovensko, rovnako ako USA, je viazané viacerými dohodami o ich nešírení.
Článok 21 upravuje činnosti v oblasti vojenskej služby. Konkrétne bod číslo 4 hovorí o zabránení predaja tovaru alebo majetku privezeného na Slovensko. Tento článok by mal podľa Blanára jasne hovoriť o nebezpečnom materiáli, nič také sa v ňom však nenachádza.
Článok 22 sa týka vojenskej pošty, bod číslo 4 hovorí o zabránení neoprávnenému dovozu tovaru na územie Slovenskej republiky príslušníkmi ozbrojených síl USA.
Článok 30 upravuje platnosť, zmenu a trvanie zmluvy.
V článku 11, ktorý Blanár nespomína, sú spomenuté zbrane a nebezpečný materiál, nejedná sa však o jadrové zbrane.
Vyjadrenie Juraja Blanára z 7. 2. 2021:
„Ide o interpretáciu mnohých právnikov, ktorí vysvetľujú, že nejednoznačnosť tejto zmluvy pripúšťa aj jadrové zbrane, keďže tie nie sú explicitne v tejto zmluve vylúčené. A o tom som hovoril v diskusii. Áno, nie sú tam uvedené, že môžu byť privezené na Slovensko, ale zároveň nie sú ani vylúčené!”