SaS
Po prvé závisí (vyplatenie 13. dôchodkov, pozn.) od toho, čo povie Ústavný súd, lebo tam sa to teraz nachádza. A po druhé závisí od toho, lebo tieto peniaze budú súčasťou štrukturálneho deficitu. Závisí od toho, či na to budú peniaze.
Zákonnosť prijatia tzv. 13. dôchodkov bude posudzovať Ústavný súd, výdavky by sa započítavali do tzv. štrukturálneho deficitu. Tvrdenie Richarda Sulíka preto hodnotíme ako pravdivé. Prezidentka Zuzana Čaputová sa obrátila na Ústavný súd, aby rozhodol, či boli tzv. 13. dôchodky, ktoré vláda Petra Pellegriniho schválila narýchlo pred voľbami v skrátenom legislatívnom konaní, procesne prijaté v súlade so zákonom. Štrukturálny deficit je analytický pohľad na celkový schodok očistený o cyklické vplyvy na ekonomiku a jednorazové opatrenia. Slovensko sa zaviazalo k tomu, že v čo najkratšom čase dosiahne približne vyrovnaný rozpočet. Tzv. štrukturálny deficit by nemal presiahnuť 0,5 percenta HDP ročne. Výdavky spojené s 13. dôchodkami nie sú jednorázové, predpokladajú sa ako každoročné - započítavali by sa teda do štrukturálneho deficitu. Rada pre rozpočtovú zodpovednosť vo svojej analýze z apríla 2020 uviedla, že „mimo výpadku daňových príjmov a vládnych opatrení na podporu ekonomiky je najväčšie riziko pre rozpočet v sociálnych transferoch a dávkach vo výške 734 mil. eur, ktoré vyplýva najmä zo zavedenia 13. dôchodku s odhadovaným vplyvom na úrovni 432 mil. eur.“