Hlas
...už prvé prieskumy ukázali, že jej meno rozdelilo spoločnosť ako keby na dve polovice presne. Na jej podporovateľov aj kritikov.
Spomínaný prieskum verejnej mienky po druhom kole prezidentských volieb realizovala agentúra FOCUS pre televíziu Markíza. Otázka na respondentov znela: „Prezidentské voľby vyhrala Zuzana Čaputová. Do akej miery ste spokojná/ý s týmto výsledkom volieb?” S výsledkom prezidentských volieb bolo veľmi/skôr spokojných 47,9 % respondentov, naopak veľmi/skôr nespokojných bolo 45,8 %. Možnosť neviem si vybralo 6,3 % respondentov. Veľmi podobné čísla na strane spokojnej časti spoločnosti, ale aj na strane tej nespokojnej zodpovedajú vyjadreniu Erika Tomáša, avšak je nutné zdôrazniť, že prieskum nezisťoval veľkosť skupín kritikov a podporovateľov Čaputovej, ale mieru spokojnosti s výsledkom volieb. Položená otázka pripúšťa rôzne dôvody respondentov pri výbere odpovede. Pre možnosti veľmi/skôr nespokojná/ý sa tak napríklad mohli rozhodnúť voliči, ktorých kandidát nezvíťazil alebo nepostúpil do druhého kola. Pre nesprávne interpretovanie prieskumu, hodnotíme výrok ako zavádzajúci.