DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Marek Hattas

4 1 1 1
Oblasť
  • Európska únia
  • Ekonomika
  • Korupcia a klientelizmus
  • Zahraničná politika
  • Vzťahy s Maďarskom
  • Sociálna politika
  • Národnostné a etnické otázky
  • Kultúra
  • Životné prostredie
  • Doprava
  • Školstvo
  • Poľnohospodárstvo
  • Reformy inštitúcií
  • Vnútrostranícka politika
  • Zdravotníctvo
  • Koaličné vzťahy
  • Život politických strán
  • Iné
  • Legislatívny proces a hlasovania
  • Hodnoty
  • Obrana, bezpečnosť, polícia
  • Iná legislatíva
  • Ústava
  • Spravodlivosť a súdnictvo
  • Vražda Jána Kuciaka
  • Regionálna problematika
  • Dianie na Ukrajine
  • Národná otázka
  • korona
  • korona-ekonomika
  • kauzy
  • interrupcie
  • voľba GenPro
  • očkovanie
  • reforma súdnictva
  • eurofondy
  • Energetická kríza 2022
  • LGBTI+
  • Migrácia
  • Energetická kríza
Hodnoty
  • Pravda
  • Nepravda
  • Zavádzajúce
  • Neoveriteľné
Zrušiť všetko

Marek Hattas

Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja pre Nitru od roku 2013 na rok 2023 nehovorí nič o priemyselnom parku (Jaguar Land Rover, pozn.). My tu nemáme žiadnu koncepciu, kde vlastne tí zamestnanci budú bývať.

Nitra: komunálne voľby - 26.10.2018
Pravda

Na svojej oficiálnej webstránke má mesto Nitra zverejnený Program hospodárskeho rozvoja a sociálneho rozvoja Mesta Nitry na roky 2015-2023. Tento program je aktualizáciou na programovacie obdobie 2015-2023, ktorá bola vypracovaná samosprávou mesta Nitra a 10. marca 2016 bola schválená mestským ...

Marek Hattas

Projekt z českého Kolína, kde primátor Vít Rakušan s bezpečnostným projektom dosiahol vo svojom meste zmenu takú, že za dva roky im klesla kriminalita o 50 % a trestnoprávna o 75 %.

Nitra: komunálne voľby - 26.10.2018
Pravda

Ide o projekt Bezpečný Kolín spustený v roku 2013 zameraný na prevenciu kriminality. Podľa správy Ministerstva vnútra Českej republiky z mája 2018 sa vďaka projektu podarilo v Kolíne od roku 2014 znížiť kriminalitu o viac ako polovicu (56 %) a majetkovú trestnú činnosť dokonca o 70 %. Počas prv...

Marek Hattas

Máme veľký problém s Drážovcami. Tam ten spoj namiesto toho aby bol efektívnejší a rýchlejší, že by prišiel do centra toho mesta, tak má teraz polhodinovú akokeby motanicu v priemyselnom parku ...

Nitra: komunálne voľby - 26.10.2018
Pravda

Autobusová linka, o ktorej Marek Hattas hovorí je linka číslo 4 na trase Kmeťova - Dražovce a späť. Ak ide linka č. 4 z Dražoviec smerom do centra, zastavuje na šiestich nasledovných zastávkach v Priemyselnom parku: Priemyselný park I, Priemyselný park II, Priemyselný park III, P...

Marek Hattas

Momentálne je tam (mestská časť Klokočina, pozn.) naplánovaná cyklotrasa, ktorá je ale stopnutá.

Nitra: komunálne voľby - 26.10.2018
Nepravda

Výrok sa týka projektu Cyklotrasa KLOKOČINA-BORINA-HOLLÉHO UL.-AS Nitra. Podľa popisuje je cieľom projektu, ktorý je spolufinancovaný z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja, "zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy (predovšetkým cyklistickej dopravy) na celko...

Marek Hattas

Momentálne buspruh sa nachádza iba na Klokočine (mestská časť Nitry, pozn.)...

Nitra: komunálne voľby - 26.10.2018
Pravda

Prvý pruh vyhradený pre autobusy MHD v Nitre bol vytvorený začiatkom októbra 2008 na Hviezdoslavovej triede, ktorá sa nachádza na Klokočine. O ďalších buspruhoch mesto Nitra neinformovalo, môžeme teda vychádzať z toho, že sa jedná o jediný pruh vyhradený pre autobusy. Výrok preto hodnotíme ako pravd...

Marek Hattas

Kedysi sa stavali sídliská s koeficientom 1 bytová jednotka cca. 0,7 miest na parkovanie. Momentálne je ten koeficient 1,2.

Nitra: komunálne voľby - 26.10.2018
Zavádzajúce

Koľko parkovacích miest, respektíve stojísk pripadá na bytovú jednotku sa určuje výpočtom podľa normy STN 73 6110 "Projektovanie miestnych komunikácií". V rovnici je zohľadnený počet odstavných a parkovacích stojísk a 4 premenné hodnoty (súčinitele). Hodnoty 0,7 a 1,2 sú zohľadnené v súčiniteli...

Marek Hattas

Veľa ciest (v meste Nitra, pozn.) vlastní ešte stále Vyšší územný celok.

Nitra: komunálne voľby - 26.10.2018
Neoveriteľné

Podľa Zákona o pozemných komunikáciách: "Cesty II. triedy a III. triedy (…) sú vo vlastníctve samosprávneho kraja". (Zákon 135/1961 Zb. § 3d-2). Takýchto ciest sa v Nitre podľa Slovenskej správy ciest nachádza 8,9 km (.pdf, s 1). Obce naproti tomu majú vo vlastníctve miestne komunikácie (Zákon ...

success
error