Použité časové údaje vo výroku sa zhodujú s predpokladanými termínmi ukončenia diaľníc D1 a D3. Výrok hodnotíme ako pravdivý.

V programovom vyhlásení vlády Petra Pellegriniho, ktorá prevzala programové vyhlásenie bývalej vlády sa uvádza predpokladaný dátum dokončenia D1 v roku 2020. Avšak minister dopravy Arpád Ersek už priznal, že tento termín dokončenia nie je reálny. 

Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) je predpokladaný termín dokončenia D1 reálny v roku 2025. Na Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva 2018 v Bratislave to uviedol investičný riaditeľ NDS Ladislav Dudáš. Najproblematickejším je úsek Turany - Hubová (13,5 kilometra). NDS podľa investičného riaditeľa momentálne pracuje na dokumentácii pre územné rozhodnutie pre tunel Korbeľka, ktorý je súčasťou tohto úseku. NDS tak odhaduje, že v roku 2020 by mohli spustiť súťaž na výstavbu tohto úseku a dokončený by mal byť v roku 2025.

Čo sa týka diaľnice D3, Národná diaľničná spoločnosť posunula predpokladaný termín dokončenia z 2023 na 2026. Posledný úsek, ktorý bude dokončený až v roku 2026 je Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.

Výrok bol spomenutý v