My keď sme prišli na ministerstvo, sme mali zablokovaný operačný program Doprava. Za 8 mesiacov sa nepodarilo odblokovať odkedy to zablokovala Únia tento operačný program.

Podľa informácií na stránke Ministerstva dopravy, bolo financovanie z prostriedkov EÚ pozastavené v auguste 2011. K odblokovaniu, teda k opätovnému spolufinancovaniu projektov OPD z eurofondov, podľa portálu ministerstva došlo v júni 2012, teda približne tri mesiace po nástupe novej vlády v apríli 2012. Medzi zablokovaním prostriedkov a nástupom novej vlády teda naozaj uplynulo približne osem mesiacov. Tvrdenie Jána Počiatka o dĺžke pozastavenia financovania počas vládnutia predchádzajúcej vlády je správne.

"Po tom čo ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ako Riadiaci orgán Operačného programu Doprava (RO OPD) dostalo v auguste 2011 tzv. varovný list o možnom pozastavení platieb, boli projekty OPD v rámci všetkých prioritných osí (1-7) financované na národnej úrovni, t.j. zo zdrojov štátneho rozpočtu."

Výrok bol spomenutý v

V politike

Deravé slovenské cesty a spomalené dialnice

Po posledných tlacových spravách Ministerstva dopravy, a taktiež vyhlásení samotného ministra dopravy Jána Pociatka o plánovanej výstavbe 310 kilometrov dialnic do roku 2016, bola konfrotácia súcasného a bývalého ministra Jána Figela len otázkou casu. V politike boli témou deravé cesty 1. triedy a projekty na ich obnovu. V druhej casti sa politici venovali spomalenej výstavbe dialnic. Argumenty bývalého ministra boli casto rovnako deravé ako slovenské cesty po krutej zime. Bývalý minister si nesprávne pamätá priebeh tendra na ružomberský úsek dialnice D1 a dokonca aj na pocet mostov, ktoré plánovali za jeho pôsobenia opravit. Predseda KDH si taktiež pomýlil rok, kedy sa modernizovalo vyše sto kilometrov dialnic. Aby toho nebolo málo, Ján Figel poplietol aj císla kontrahovania a ceprania Operacného programu doprava. Otázne je preto, ci išlo o krátkodobý výpadok pamäte, alebo v prípade bývalého ministra dopravy Jána Figela ide o neznalost základných faktov. Jeho náprotivok Ján Pociatek si viedol lepšie. Avšak jedným dychom je potrebné dodat, že minister dopravy, hoci nehovoril nemej, vyriekol pocas diskusnej relácie len zopár faktických výrokov, ktoré sa niekolkokrát opakovali.