KDH
Po havárii vo Fukušime v roku 2011, keď prišlo k takzvaným tým crash testom, čiže testom bezpečnosti jadrových zariadení v rámci, prišla s tým Európska komisia a, samozrejme, odrazu Enel a Slovenské elektrárne museli investovať ďaleko viac peňazí jednak do prípravy, do zmeny projektovej dokumentácie (dostavby Mochoviec, pozn.), do realizácie samotných bezpečnostných opatrení.
V roku 2011 postihlo Japonsko silné zemetrasenie spojené s vlnami tsunami, ktoré poškodili jadrovú elektráreň vo Fukušime a spôsobili únik radiácie. Európska únia potom realizovala 143 záťažových testov v 14 členských štátoch, ktoré prevádzkujú jadrové elektrárne. Crash testy skutočne zapríčinili zmenu plánu dostavby 3. a 4. bloku elektrárne v Mochovciach a predĺženie výstavby. Výrok preto hodnotíme ako pravdivý.