Dneska už môžem s potešením povedať, že chvála Bohu už sme sa dohodli, dohodli (programovacie obdobie 2014-2020, pozn.) sme sa na úrovni ministrov poľnohospodárskych. V prvom pilieri dostávame, čiže to sú tie priame platby viac ako 2,7 miliardy € na nové programovacie obdobie. V druhom pilieri, to je program rozvoja vidieka dostávame cez 1,9 miliardy €…

Je pravdou, že Slovensko v programovacom období 2014 až 2020 bude mať na priamych platbách 2,7 mld. eur a na na druhom piliery 1,9 mld. eur. Výrok hodnotíme ako pravdivý.

Posledná dohoda na Spoločnej poľnohospodárskej politiky EÚ (CAP) bola dosiahnutá 24. septembra 2013. Problematickými boli predovšetkým objem priamych platieb, peňazí v jednotlivých pilieroch a pomer kofinancovania. Nakoniec však došlo k finálnej dohode. 

Najnovšia podoba dohody (s. 149)o priamych platbách hovorí, že nové zmeny týkajúce sa financovania priamych platieb vstúpia do platnosti 1. januára 2015 pre programovacie obdobie 2014-2020. To znamená, že počas obdobia 2015-2020 by Slovensko malo získať strop vo výške približne 2,3 miliardy eur na účely priamych platieb. Zmeny sa ale netýkajú roku 2014, a preto môžeme brať do úvahy stanovený rozpočet z 13. marca 2013 pre rok 2014 takmer 390 miliónov eur. To znamená, že celková suma určená na priame platby je vo výške 2,7 miliardy eur.

Na základe poslednej dohody (Annex I.a) týkajúcej sa rozvoja vidieka by Slovensko malo získať 1,9 miliardy eur na tento účel.

Výrok bol spomenutý v

V politike, René Medzihradský

Ministerské rodinkárstvo, potraviny a problémy polnohospodárov

Relácia V politike sa venovala kauze rodinkárstva na Ministerstve pôdohospodárstva. Jahnátek prišiel obhajovat výberové konania, v ktorých uspeli clenovia jeho rodiny a rodáci. Minister nesprávne tvrdil, že ludia, ktorí získali pozície na Ministerstve pôdohospodárstva boli jeho bývalí spolupracovníci. Minimálne v jednom prípade to tak nebolo. Taktiež si nepamätá o kolko rodákov a známych v kauze ide. Jahnátek nevie kedy boli prijaté zákony, ktoré sám navrhoval. Zákon o potravinách bol prijatý o niekolko mesiacov neskôr ako uvádzal. Minister nesprávne uvádzal, že Z. Simon mal zrušit potravinový kódex. Kódex stále existuje, aj ked niektoré casto kódexu nahradili vyhlášky Ministerstva pôdohospodárstva. Jeho náprotivok Z. Simon sa tiež dopustil viacerých faktických prešlapov. Nesprávne uvádzal, že jeho zákon o potravinách stroskotal pocas druhej Dzurindovej vlády v druhom cítaní kvôli postoju SMER-SD. Faktom je, že sa tento zákon nedostal ani do prvého cítania. Exminister nesprávne uvádzal, že v Ceskej republike klesá dovoz polských potravín. V skutocnosti u našich ceských susedov polský dovoz mierne rastie. Hoci Z. Simon hovoril, že sa poriadne pripravil, príklad Tibora Guniša, ktorý mal po odchode z postu generálneho riaditela slovenskej pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA) okamžite nastúpit na obdobnú pozíciu do rakúskej platobnej agentúry, nebol správny. Podla oficiálnych dokumentov bud Tibor Guniš na pozíciu nenastúpil, alebo to bolo ovela neskôr ako "okamžite". Zaujímavým je aj pocet neoveritelných výrokov, ktoré odzneli túto nedelu. V priemere každý štvrtý výrok sme vzhladom na chýbajúce alebo nedostatocné informácie museli oznacit ako neoveritelný. Výroky priebežne doplname.